Filtry (2469 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Procedura docierania silnika

Procedura docierania silnika

Procedura docierania silnika

Jeszcze kilka lat wcześniej, gdy tworzeniu samochodów nie towarzyszyły dzisiejsze rygorystyczne normy, proces docierania silnika w pierwszym okresie jego eksploatacji przesądzał o jego harmonijnej późniejszym czasie.

Czym jest docieranie silnika?

Docieranie to nic innego jak proces wzajemnego dopasowania wszystkich części mechanicznych samochodu. Jest on w dużej mierze zależny od technologii produkcji i dlatego w przypadku każdego modelu auta może się nieznacznie różnic. Procesowi docierania silnika należy także poddać auto gdy następuje wymiana oleju silnikowego.

INFORMACJA TECHNICZNA MILLERS OILS

Prawidłowa procedura docierania silnika na hamowni, w którym został wykorzystany olej silnikowy Millers Oils CRO 10W40

1. Olej silnikowy wlewamy do silnika, filtra oleju.

2. Robimy obrót wałem, z wkręconymi świecami, tak aby powstało ciśnienie oleju.

3. Włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym. Sprawdzamy, czy olej silnikowy nie wycieka (obroty silnika zależą w dużej mierze od wałka rozrządu, ale powinny być na poziomie 2000 - 4000 rpm).

4. Wciskamy pedał przyspieszania do max ¼, a następnie zwiększamy obciążenie.

5. Zwiększamy nacisk na pedał do max 1/3 a następnie do max ½ jednocześnie, progresywnie zwiększając obciążenie. Nie należy pozwolić silnikowi do osiągnięcia maksymalnych obrotów.

6. Sprawdzamy mocowania oraz ustawienie mieszanki.

7. Wyłączamy silnik i mierzymy szczelność cylindrów.

8. Włączamy silnik ponownie, i przy wciśniętym pedale przyspieszenia max do 1/3 osiągamy obroty maksymalnego momentu obrotowego, który utrzymujemy przez kolejne 15 minut.

9. Zwiększamy nacisk do ½ i ustawiamy obciążenie w granicach maksymalnego momentu obrotowego – na kolejne 15 minut.

10.Ponownie zatrzymujemy silnik i mierzymy % szczelności cylindrów. Powtarzamy punkty 8 i 9.

 

    Zostaw komentarz