Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
To bardzo częsty przypadek kiedy sprzedawca, handlarz oferuje samochód, którego stan techniczny budzi zastrzeżenia ale sprzedaje go jako pełnowartościowy zdając sobie sprawę, że tuszuje informację o pewnych defektach samego silnika.
Jeśli nie ma opcji wymiany oddania samochodu a cały proces reklamacji raczej nie wchodzi w grę lub jest czasochłonny i wymaga wielu ekspertyz oraz prawniczych pism wtedy musimy coś z tym fantem zrobić.
Na początek musimy sprawdzić stan techniczny silnika i zaczynamy od najbardziej prostych pomiarów, które dadzą nam odpowiedź na kluczowe tematy.
Badanie ciśnienia sprężania da nam odpowiedź czy nasz silnik trzyma kompresję i czy nie jest zbyt zużyty. Ciśnienie sprężania można wykonać w każdym warsztacie.
Proponuję aby wykonać badanie ciśnienia wraz z specjalnym wykresem na poszczególnych cylindrach.
Pomiar wygląda bardzo podobnie jak pomiar ciśnienia sprężania z tą różnicą, że do każdego cylindra wlewa się określoną ilość oleju silnikowego (najczęściej ok. 10ml) i odczytuje powstałe wartości.
Wykwalifikowany mechanik zna i potrafi odczytać oraz zinterpretować otrzymane wyniki. Podpowiem jednak, że w przypadku podobnego odczytu gdzie, wynik jest podobny pomiaru ciśniania oraz ciśniania metodą próby olejowej to znaczy, że silnik ma nieszczelne zawory wraz z gniazdami zaworowymi (uszkodzenie zużycia przylgni zaworów)
Jeśli w pomiarze ciśnienia sprężania metodą próby olejowej wynik wskazuje na wysokie parametry to znak, że mamy nieszczelne pierścienie tłokowe oraz gładź tulei cylindra.
Wskazuje to ma fakt, że dolany olej do każdego cylindra uszczelnił układ tłokowy.
Jeśli natomiast w pomiarze ciśnienia sprężania metodą próby olejowej zanotowano niewielki wzrost ciśnienia sprężania to znak, że mamy nieszczelne zawory oraz ich gniazda wraz z samym tłokiem.
Trzecią niezbyt popularną metodą jest pomiar szczelności silnika za pomocą sprężonego powietrza.
Badanie to pokrótce polega na doprowadzeniu silnika do temperatury roboczej a następnie ustawieniu tłoka w położeniu końca suwu sprężania (punkt ZZ).
Następnie podpina się do każdego cylindra tak ustawionego przewód ze sprężonym powietrzem i po nabiciu cylindra odczytuje się na manometrze wartość spadku ciśnienia wyrażoną w procentach i porównuje z dokumentacją naprawczą, którą każdy warsztat powinien posiadać.
Jeśli przedmuch występuje w otworze w który wsadzamy bagnet od oleju oraz w miejscu samego wlewu oleju wtedy mamy do czynienia z zużyciem pierścieni tłokowych, samego tłoka i gładzi cylindra.
Jeśli przedmuch słuchać w rurze wydechowej świadczy to o uszkodzeniu, zużyciu przylgni zamkniętego zaworu wydechowego.
Przedmuchy które słychać w otworze sąsiedniego cylindra wskazują na uszkodzenie głowicy lub najczęściej samej uszczelki pod głowicą.
Przedmuchy, które można zaobserwować w układzie chłodzenia a w efekcie występujące pęcherzyki powietrza, które wydobywają się z płynu chłodniczego świadczą ewidentnie o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
Mamy dużo zgłoszeń od klientów, że świece tej samej firmy ale kupione w hurtowni i w autoryzowanym serwisie ASO np. HONDA zachowują się zupełnie inaczej a mieszanka paliwowa wypala się zupełnie inaczej.
Zalecam zakup świec zapłonowych w serwisie ASO.
Sprawdzamy dokładnie pracę samej sondy lambda a najlepiej wszystkich sond odczytujących. Każdy warsztat ma odpowiedni sprzęt, komputer za pomocą, którego można bardzo dokładnie odczytać parametry pracy sondy lambda.
Jeśli sonda generuje jakieś błędy, należy ją niezwłocznie wymienić na nową.
Za taki stan odpowiada sprawny katalizator.
Często nowe samochody zużywają olej a mimo wszystko nie widać za nim kłębów dymu dlatego ponieważ w sprawnym katalizatorze praktycznie cała toksyczna zawartość i spalony olej pozostaje w katalizatorze powodując jego szybkie zużycie.
Jazda samochodem w takim stanie jest możliwa przez jakiś czas. Proszę pamiętać, że sonda lambda jest wręcz “skąpana” w oleju i jego spalonymi frakcjami a przy tym musi prawidłowo odczytywać parametry mieszanki.
Taki stan rzeczy nie utrzymuje się długo i wcześniej czy później taka sonda zacznie przekazywać błędne sygnały a to wpłynie na usterki będące przyczyną właśnie uszkodzonej sondy lambda.
Autor: Piotr Dziektarz