Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Pomiar cząstek (PQ) jest preferowaną metodą pomiaru zanieczyszczeń środka smarnego cząstkami żelaza, które powstają w wyniku zużycia elementów metalowych. Badanie oleju silnikowego oparte o pomiar cząstek uzupełniony o spektrometrię oleju jest bardziej wiarygodnym, powtarzalnym i bardziej ekonomicznym badaniem niż ferrografia z bezpośrednim odczytem (DR).
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się ile cząsteczek metali ogólnie rzecz biorąc i jakiej są wielkości w oleju wtedy badanie (PQ) jest wskazane
PQ jest bardziej dokładną alternatywą dla ferrografii z bezpośrednim odczytem
PQ wystawia próbki na działanie pola magnetycznego. Próbki zawierające metale żelazne powodują zniekształcenie pola, które jest przedstawione jako wskaźnik PQ - jednostka miary dla tego badania. PQ jest przeznaczony do monitorowania tendencji. Nie dostarcza informacji o stosunku małych do dużych cząstek ani kodu stężenia cząstek żelaznych, jak ferrografia z bezpośrednim odczytem (DR).
Jednakże, połączenie PQ ze spektrometrią oleju, taką jak masowa spektrometria plazmowa indukcyjnie sprzężona (ICP), dostarcza dokładniejszych i bardziej precyzyjnych informacji niż sama ferrografia z bezpośrednim odczytem (DR). Jeśli wskaźnik PQ jest mniejszy lub o tej samej wartości ppm żelaza wynikającej z ICP, jest mało prawdopodobne, że obecne są cząstki większe niż 5 mikronów. Jeśli wskaźnik PQ drastycznie wzrasta, podczas gdy ppm żelaza z ICP pozostaje stały lub spada, generowane są większe cząstki żelaza i prawdopodobnie zalecane będą dalsze badania lub diagnostyka. I odwrotnie, jeżeli wartość żelaza z ICP spada, podczas gdy PQ niewiele się zmienia, jest to prawdopodobnie oznaką, że żelazo jest obecne jako niemagnetyczna rdza.
W przeciwieństwie do ferrografii z bezpośrednim odczytem (DR), pomiar cząstek (PQ) nie wymaga wieloetapowego rozcieńczania w celu uzyskania dokładnych wyników. Eliminuje się wydatki związane z używaniem środków chemicznych i zagrożenia związane z ich użytkowaniem. Mniejsza ingerencja w materiał skraca zarówno czas przygotowania próbki, jak i prawdopodobieństwo wystąpienia błędu ludzkiego. Dlatego PQ ma nie tylko lepszą powtarzalność - czyni analizę tendencji bardziej wiarygodną.
Korzyści z PQ są znaczne. Nie istnieje żaden pojedynczy test laboratoryjny, który dawałby wynik ilościowego i jakościowego zużycia. Analiza metali z plazmowej emisyjnej spektrometrii atomowej (AES) jest zazwyczaj ograniczona do <10 mikronowych cząstek metalu. Większość tendencji zużycia zaczyna się od cząsteczek o mniejszych rozmiarach i ostatecznie prowadzi do powstawania większych (>10 mikronów) cząstek zużycia. Jeśli Twój system badań obejmuje tylko analizę metali z spektrometrii, nie otrzymujesz wszystkich potrzebnych informacji. Włączenie PQ przybliża cię do pełnego obrazu.
PQ działa bardzo dobrze w przypadku urządzeń, w których głównym problemem jest zużycie metali żelaznych. Do tych typów urządzeń należą: układni przekładni, wał odbioru mocy, łożyska silników kołowych, łożyska toczne, sprężarki śrubowe, sprężarki tłokowe, silniki i pompy hydrauliczne zębate.
Dokładne monitorowanie stężenia żelaza za pomocą analizy metali i kwantyfikacji cząstek pozwoli na identyfikację przebiegu tendencji zużycia. Jest to także powód do zamówienia badania ferrografii analitycznej w celu określenia rodzaju i stopnia zużycia. Ferrografia analityczna jest potężnym narzędziem, które w połączeniu z analizą metali, PQ, lepkością, liczbą kwasową i zawartością wody pomaga analitykowi danych zapewnić użytkownikom wyraźnie określony sposób postępowania w celu poprawy stanu urządzenia i/lub środka smarnego.
PQ jest wiarygodnym i powtarzalnym badaniem próbek w celu wykrycia metali żelaznych i dostarcza odpowiednich informacji potrzebnych do zalecenia dalszych badań. Znacznie skuteczniejsze jest regularne wykonywanie PQ, uzupełnione o ICP oraz sporadycznie o analizę ferrografem, niż przeprowadzanie ferrografii z bezpośrednim odczytem (DR) na każdej próbce.
Takie badanie możemy wykonać w przypadku badania oleju silnikowego, przekładniowego jednak wymaga niewielkiej dopłaty.
O szczegóły proszę pytań w dziale technicznym lub pod nr. telefonu 731 452 522
Piotr Dziektarz
Właściciel umywa ręce w przypadku oczywistej durnoty w labolatorium. Najpierw robi z siebie guru olejowym, a w oczywistej sprawie nic nie widzi, bo liczy się tylko kasa, na 160pln wycenia swoje dobre imię. Jak chcecie tracić czas i nerwy to róbcie sobie tu badania oleju. Niestety Polaris to dno, mają ISO, ale małpy tam pracują niestety.