Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40,
obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
1. Wlej olej do silnika, filtra oleju.
2. Zrób obrót wałem, z wykręconymi świecami, tak aby
powstało ciśnienie oleju.
3. Włącz silnik, zostaw go na biegu jałowym i sprawdź czy nie
ma wycieków oleju.
(obroty silnika zależą w dużej mierze od wałka rozrządu, ale powinny być na poziomie 2000 - 4000 rpm).
4. Otwierający przepustnicę do ¼ maksymalnej wartości,
zacznij zwiększać obciążenie.
5. Otwierając przepustnicę do maksymalnie 1/3, a następnie do
maksymalnie ½, progresywnie zwiększaj obciążenie. Nie
należy pozwolić silnikowi do osiągnięcia maksymalnych
obrotów.
6. Sprawdź mocowania, ustawienie mieszanki, itd.
7. Wyłącz silnik i zmierz kompresję.
8. Włącz silnik, i przy przepustnicy otwartej do 1/3, osiągnij
obroty maksymalnego momentu obrotowego, utrzymuj je
przez 15 minut.
9. Otwórz przepustnicę do ½ i ustaw obciążenie w granicach
maksymalnego momentu obrotowego – na kolejne 15
minut.
10.Zatrzymaj silnik i zmierz kompresję. Powtórz punkt 8 I 9.
11.Zmierz kompresję, powtarzaj punkt 8 i 9, aż osiągniesz
stopień szczelności na stałym poziomie około 5%.
12.Zwiększ nacisk na pedał przyspieszenia do ¾ i balansuj w
granicach maksymalnego momentu obrotowego przez 15
minut.
13.Należy utrzymywać silnik na poziomie maksymalnego
momentu obrotowego, pilnując, aby nie osiągnąć zbyt
dużych obrotów, nie pozwalając, aby silnik się zbyt mocno
przepracował.
14.Silnik powinien być gotowy do pomiarów mocy.
15.Cały proces powinien trwać około 1,5h.