Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Oleje silnikowe, podobnie jak cała branża motoryzacyjna nieustannie się rozwijają. W związku z powyższym, Europejski Związek Producentów Samochodów (ACEA), również aktualizuje normy, które wyznaczają kierunek rozwoju środków smarnych.
Lubrizol jeden z największych producentów dodatków uszlachetniających, modyfikatorów do olejów poinformował o proponowanych zmianach w sekwencjach olejowych ACEA zarówno dla silników lekkich, jak i mocno obciążonych.
Docelowa data premiery pod koniec 2018 r. została przesunięta na rok 2020. W tym artykule wyjaśniamy powody opóźnienia w wydaniu kolejnej normy Europejskiego Zrzeszenia Producentów Pojazdów Samochodowych ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles).
ACEA - główna organizacja zajmująca się normami motoryzacyjnymi w Unii Europejskiej określa klasyfikację jakościową olejów samochodowych. Sekwencje olejowe i omówienie, dlaczego przyszłe zmiany przynoszą korzyści dla naszej branży i dla użytkownika końcowego.
Pierwsza klasyfikacja została dokonana w roku 1996 i od tego momentu sekwencje olejowe ACEA określają minimalny poziom jakości olejów serwisowych wymaganych przez członków Europejskiego Zrzeszenia Producentów Pojazdów Samochodowych do stosowaniach w ich pojazdach.
W pierwszej od czterech lat dużej aktualizacji, normy ACEA 2016 zostały wprowadzone wraz z rewizjami sekwencji olejów dla silników lekkich, jak i mocno obciążonych. Spowodowało to, że wszystkie formulację olejowe w silnikach muszą być zgodne z najnowszymi Europejskimi Sekwencjami Olejowymi ACEA 2016 od 1 grudnia 2018 roku.
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania coraz bardziej zaawansowanych urządzeń i układów oczyszczania spalin. ACEA początkowo wyznaczyła datę publikacji na koniec 2018 roku, obecnie oczekuje się, że będzie to połowa 2020 roku.
Oczekuje się, że nadchodzące zmiany w sekwencjach olejowych do lekkich silników rozwiążą problemy związane z wolnym zapłonem wstępnym (LSPI) w silnikach benzynowych z turbodoładowaniem oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a także przyczynią się do zminimalizowania zużycia łańcuchów i osadów w turbosprężarce.
Oczekuje się, że wymogi te doprowadzą do wprowadzenia dwóch nowych kategorii lekkich olejów silnikowych ACEA C6 i ACEA A7/B7, jednak w chwili obecnej nie ma potwierdzenia oznaczeń tych kategorii.
Specyfikacje wielu OEM (Producentów Oryginalnego Wyposażenia) są napisane na podstawie ACEA C5, więc oczekuje się, że ta kategoria pozostanie bez zmian.
ACEA zgodziła się na usunięcie dwóch kategorii w celu ograniczenia złożoności:
Toczyły się dyskusje na temat konieczności wprowadzenia niższej kategorii lepkości dla olejów silnikowych klasy SAE 0W12 i SAE 0W16. Podczas gdy producenci oryginalnego wyposażenia prowadzą intensywne badania nad ograniczeniem emisji CO2, jakie takie środki smarne mogą zaoferować, uznano, że jest za wcześnie na wprowadzenie punktu odniesienia ACEA.
W kolejnej aktualizacji ACEA (po ACEA 2020) zostanie prawdopodobnie wprowadzona nowa kategoria w celu zaspokojenia tej potrzeby, gdy producenci OEM w pełni zrozumieją swoje indywidualne wymagania.
ACEA rozumie, iż zrównoważenie potrzeby utrzymania starszych specyfikacji dla obecnej floty samochodowej oraz wprowadzenia nowych specyfikacji jest złożonym wyzwaniem, przed którym stoi przemysł i którym należy się jeszcze zająć przed wprowadzeniem kolejnych sekwencji olejowych ACEA.
Sekwencje olejowe dla mocno obciążonych silników będą koncentrować się na zastąpieniu kolejno ACEA E6 oraz ACEA E9 nowymi kategoriami ACEA E8 i ACEA E11.
Te nowe kategorie będą bazować na ACEA E6 i ACEA E9 z uwzględnieniem ustalonych testów silników ASTM opracowanych specjalnie dla API CK-4. Oczekuje się, że test OM471 zostanie również włączony jako nowy test silnika CEC, który zastąpi OM501LA.
ACEA E8 i ACEA E11 zapewnią zwiększoną ochronę przed utlenianiem, wzrostem lepkości i powstawaniem złogów na tłokach w najnowszej generacji sprzęcie silnikowym.
ACEA E7 i ACEA E4 pozostaną w swojej obecnej formie, aby służyć dotychczasowym silnikom.
Oczekuje się również wprowadzenia nowej sekwencji olejowej ACEA F dla mocno obciążonych silników. ACEA F8 i ACEA F11 będą wymagać, aby środki smarne spełniały wymogi lepkości HTHS od 2,9 do 3,2 mPa.s, co zapewni dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony silnika i niezawodnej trwałości.
Kolejne zmiany w europejskich sekwencjach olejowych ACEA będą kontynuacją drogi branży w kierunku zwiększonej wydajności bez negatywnego wpływu na wytrzymałość, przy czym każda aktualizacja będzie stanowić dla handlowców z branży olejowej znaczącą szansę na wyróżnienie się bardziej wydajnymi środkami smarnymi, które spełniają i przekraczają nowe specyfikacje.
Będziemy na bieżąco dostarczać Państwu najnowszych informacji z tej materi.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz