Drogi Użytkowniku, niniejszym informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim wejdziesz na naszą stronę, zapoznaj się proszę z poniższymi informacjami:
  1. I. Administrator danych osobowych
    Administratorem Twoich danych osobowych jest Piotr Dziektarz, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWO-PRODUKCYJNA "PITERTECH" PIOTR DZIEKTARZ, ul. Rożnowa 9, 32-020 Wieliczka, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 6831262823, REGON 121509550; adres e-mail: biuro@zmienolej.pl, tel. 12 288 32 09.
  2. II. Cele i podstawa prawna przetwarzania
    Twoje dane osobowe w postaci adresu IP, danych zawartych w plikach cookies i danych lokalizacyjnych przetwarzamy w celu umożliwienia Ci wejścia na naszą stronę i przeglądania jej zawartości, na podstawie Twojej zgody – podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  3. III. Odbiorcy danych
    Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym podmiotom: Operator płatności internetowych PAYU, PAYPAL, firmom obsługującym wysyłkę zamówień DPD , INPOST, oraz naszemu hostingodawcy. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  4. IV. Okres przechowywania danych
    Twoje dane przechowujemy do czasu posiadania udzielonej przez Ciebie zgody.
  5. V. Twoje prawa
    Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz zażądać, abyśmy je usunęli), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (masz prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie; cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem).
    W celu wykonania swoich praw skieruj żądanie pod adres email: biuro@zmienolej.pl, numer telefonu: 12 288 32 09 lub udaj się do naszej siedziby.
  6. VI. Informacja o dobrowolności podania danych
    Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Jeżeli nie podasz danych, nie będziesz mógł przeglądać zawartości naszej strony.
  7. VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
    Na stronie Sklepu są wykorzystywane pliki cookies. Stosowane są one w celach zapewnienia maksymalnej wygody wszystkich użytkowników (w tym Kupujących) przy korzystaniu ze Sklepu (zapamiętywanie preferencji i ustawień na stronie, zbieranie anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych, także przez inne portale, w tym portale społecznościowe, np. Facebook). Korzystanie ze Sklepu bez zmiany ustawień w przeglądarce dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym każdego użytkownika. Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na stosowanie plików cookies powinien zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Tu znajduje się więcej informacji o plikach cookies.
Filtry (3259 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 035,00 zł

Pojemność:

Zgodność:

Lepkość:

Specyfikacja:

Baza:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Oleje do bolidów Formuła 1 oraz Formula Renault 2.0

Oleje do bolidów Formuła 1 oraz Formula Renault 2.0

Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?

   Na wstępie należy zdać sobie sprawę w jakich warunkach pracuje olej silnikowy czy olej przekładniowy w bolidach wyścigowych F1 jak również w nieco bardziej "cywilnych wersjach" bolidów Formuły Renault.

    Głównym kryterium jakie musi sprostać olej to utrzymanie właściwego filmu olejowego przy bardzo wysokich obrotach silnika często dochodzących do 14000obr/m i bardzo wysokiej temperatury pracy.

   Czerwony bolid jaki widzą Państwo na zdjęciach to bolid z lat 2008 posiada silnik Judd V8 o pojemności 3.0 i generuje moc ok. 750KM przy obrotach ok. 16000 obr/m.
Warto zaznaczyć, że jest to silnik wolnossący.
Ten silnik został zalany olejem syntetycznym Amsoil 5W40 Full Saps, który można kupić u nas w sklepie internetowym.


Temperatura oleju w tym silniku podczas ostrej jazdy oscylowała w okolicach 98st.C co dawała lepszy wynik niż na poprzednim oleju pewnej znanej marki :-)
Płyn chłodniczy jaki został zastosowany to doskonały Prestone, również dostępny w naszym sklepie.
Olej w skrzyni to olej przekładniowy jeden z najlepszych jakie można lać do skrzyń sekwencyjnych czyli Angielski Millers Oils CRX LS 75W140.
Olej w dyferencjałach to również ten sam olej przekładniowy Millers CRX LS 75W140.
Zresztą każdy kto stosował i stosuje oleje Millersa wie, że jakość tych olejów to klasa światowa a sam Millers Oils dostarcza
swoje oleje do wielu samochodów rajdowych i wyścigowych na całym świecie.

Wielu zapyta dlaczego akurat 5W40 a nie jakiś olej wyczynowy 10W60 ?
W silnikach formuły 1 stosuje się oleje o bardzo niskiej lepkości.
Nie wolno bowiem stosować w silnikach o tak wysokich obrotach olejów o wysokiej lepkości.
Silniki Judd V8 wykorzystywane w wyścigach Formuły 1 miały lepkość ok. 0W30 aby zminimalizować opory i gwarantować najlepszy czas.
W tym silniku wybrałem olej 5W40 bowiem jest to doskonała opcja, która może nie generuje tak niskich oporów ale daje przy
takich obrotach dobrą ochronę przeciwko zużyciu, gwarancję właściwego klina smarnego, optymalnej pompowalności oleju oraz niskiej temperatury oleju !
Warto nadmienić, że te silniki przy lepkościach olejów SAE 30 miewały spadki ciśnień przy wysokich temperaturach ale to nie było tak ważne jak setne sekundy podczas wyścigu.
Moc w tym bolidzie F1 została nieco zmniejszona do "jedynych" 650KM przy obrotach rzędu 14000 obr/m aby zminimalizować ryzyko awarii i wydłużyć czas eksploatacji tego unikalnego silnka.

Standardowo ten silnik legitymował się mocą ok. 750KM przy obrotach rzędu 16000 obr/m

Amsoil sprawdził się doskonale !

Zapraszam do galerii !



Zwróćcie Państwo uwagę na granatowe bolidy.
To dwa samochody Williams F29 którymi walczyli w latach ok. 2008 w Mistrzostwach Świata zawodnicy Nico Rosberg, Alex Wurz !
To samochody z jednostkami Coswortha.
Nie wiem czy wiecie Państwo jak te silniki należy uruchamiać !?
Podpowiem - godzinę przed rozruchem podłącza się specjalne grzałki do oleju silnikowego i płynu chłodniczego.
Te grzałki muszą nagrzać olej silnikowy oraz płyn chłodniczy do temperatury 70st.C
Wtedy nasępuje rozruch za pomocą silnka elektrycznego.

Zobaczcie bolidy Williamsa F29



Warto nadmienić, że jazda takimi bolidami dla osoby która nie ma odpowiedniego treningu kończy się utrata przytomności
przy hamowaniu w zakrętach.

Na koniec bolidy z serii Formula Renault 2.0 z lat ok. 2008r.
To wysokoobrotowe silniki 4 cylindrowe o mocach ponad 200km.
Wielu z Was zada pytanie jaki tam olej zalaliśmy ?

Podpowiem - zawsze trzeba skonfrontować zalecenia z dokumentacją techniczną.
Tutaj producent jak widzicie zaleca oleje w klasie lepkości SAE 50 !

Nie inaczej było w tym przypadku i do silnika, skrzyń biegów oraz dyferencjałów wlany został olej Millers Oils CFS z serii Motorsport i olej CRX Motorsport.


Nasz sklep świadczy usługi właściwego doboru olejów, smarów do każdego samochodu wyścigowego, rajdowego a naszym głównym mottem jest zalanie najlepszego oleju do konkretnego silnika, skrzyni czy tez płynu chłodniczego.
Specjalizuję się w tym już od ponad 10 lat i każdy mistrz, każdy zadowolony klient jest dla nas powodem do dumy i zadowolenia.
Jeśli potrzebujecie Państwo pomocy w tym temacie zapraszamy do kontaktu.

Autor: Piotr Dziektarz

    Zostaw komentarz