Filtry (2468 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Olej silnikowy - rozdział 6

Olej silnikowy - rozdział 6

Olej silnikowy - Kwestia wyboru

Poniżej przedstawiam oleje silnikowe, które polecam w oparciu o informacje, jakie udało mi się zebrać oraz te z jakimi miałem bogate doświadczenie.

Podzieliłem się również doświadczeniem kolegów za oceanu i warunków oraz samochodów tam eksploatowanych.

Część olejów nie występuje w Polskiej sieci sprzedaży ale warto wiedzieć coś więcej jakie są dobre i znane produkty.

Moja opinia na ich temat, w znacznej mierze, opiera się na lepkości.

Rozumiem przez to mniejszą gęstość w temperaturach towarzyszących rozruchowi i ich odpowiednie właściwości lepkościowe w temperaturze pracy. Przyjrzałem się również testom jakie przeprowadzili inni.

Dokonałem podziału na kilka klas:

  • Oleje w pełni syntetyczne
  • Oleje wyścigowe (Race Track, Racing, wyczynowe oleje silnikowe) do zastosowania w ruchu.
  • Półsyntetyczne
  • Oleje mineralne (przestarzałe)

Gwiazdką (*) oznaczyłem preferowany przeze mnie olej w każdej grupie bardzo podobnych produktów. Co więcej, jak zauważyłem, są one zwykle łatwiejsze do znalezienia. Pamiętaj, podczas rozruchu wszystkie oleje są zbyt gęste. Nie ma czegoś takiego jak olej, który jest zbyt rzadki poniżej 40 °C. Najrzadszy olej silnikowy jaki stworzono jest wciąż zbyt gęsty w temperaturach rozruchowych poniżej 24 °C.

Wydaje się, że wiele silników najlepiej pracuje na olejach wielosezonowych klasy 30. Inne lepiej współpracują z olejami klasy 20, a już niewiele wymagałoby oleju klasy 40. Jedynie eksperymentując można określić, co jest najlepsze. Trzeba przyznać, że nie sadzę aby omawiane Ferrari Maranello wymagało oleju klasy 20. W rzeczywistości można by było zastosować olej silnikowy klasy 10. 0W10 byłby dobry, ale taki po prostu nie istnieje do normalnego użytkowania. Red Line produkuje oleje 2W, 5W i 10W (ten działa jak olej wielosezonowy 0W10 ), ale są one przeznaczone jedynie do wyścigów. Jeden z zespołów Formuły 1 stosował właśnie te oleje z półki Red Line.

Syntetyczne

Klasa 60:

  • Millers 10W60 CFS Motorsport (Głównie stosowany w motorsporcie ale również doskonale spisuje się w zasorosowaniu codziennym)*
  • Millers 10W60 CFS Nanodrive Motorsport ( Jak wyżej, olej zawierający rewolucyjne nanocząteczki redukujace tarcie)*
  • Agip Synthetic PC 20W50 (gęsty olej klasy 50 )
  • Liqui Moly 10W60 Synthoil Race Tech
  • Valvoline VR1 Racing 10W60
  • Redline straight 60 wt racing oil ( tylko do wyścigów, działa jak SAE 20W60) *
  • Penn Ultra Synthetic 10W60
  • Shell Helix Ultra Racing 10W60

Klasa 50:

  • Fuchs 5W50 Titan Supersyn
  • Amsoil 5W50 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil *
  • Millers 5W50 XF Longlife
  • Castrol Syntec 5W50
  • Penn Platinum Synthetic 5W50
  • Red Line 5W50 *

Klasa 40:

  • Amsoil 0W40 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil *
  • Fuchs 0W40 Titan Supersyn Longlife
  • Millers 0W40 XF Longlife *
  • Valvoline SynPower 0W40
  • Castrol 0W30 European Formula (gęstszy olej klasy 30, prawie jak olej klasy 40)
  • Mobil 1 0W40
  • Penn Ultra Synthetic 5W40
  • Renewable Lubricants Inc. 5W40 *

Klasa 30:

  • Mobil 1 0W30
  • Fuchs 0W30 Titan Supersyn Longlife *
  • Millers 0W30 CFS Nanodrive Motorsport ( Olej dedykowany do motorsportu stosowany przez wiele samochodów klasy WRC )
  • Amsoil 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil *
  • Millers 5W30 EE Longlife C3 ( Rewolucyjny olej z zawartością nanocząsteczek redukujący tarcie w silniku)
  • Penn (Każdy) Synthetic 5W30
  • Red Line 5W20 (gęsty olej klasy 20)
  • Renewable Lubricants Inc. 0W30 *

Klasa 20:

  • Mobil 1 0W20
  • Pennzoil Platinum Synthetic 0W20
  • Millers 0W20 CFS Nanodrive Motorsport (Rewelacyjny olej stosowany do wyścigów i kwalifikacji oraz w samochodach wymagających oleju 0W20 ale przy zachowaniu krótszego interwału miedzy przeglądowego)
  • Amsoil 0W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil *
  • Amsoil 5W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil *
  • Renewable Lubricants Inc. 0W20 *
  • Valvoline SynPower 5W20
    _________________________________________________________________________

Oleje wyścigowe do normalnego zastosowania

(Zastosuj, gdy spodziewasz się temperatury oleju w misce olejowej utrzymującej się powyżej 115 °C.)

Klasa 60:

  • Redline straight 60 wt racing oil ( tylko do wyścigów, nie do normalnego zastosowania, działa jak SAE 20W60)
  • Millers 10W60 CFS Nanodrive Motorsport ( Jak wyżej, olej zawierający rewolucyjne nanocząsteczki redukujące tarcie)
  • Millers 10W60 CFS Motorsport (Głównie stosowany w motorsporcie ale również doskonale spisuje się w zasorosowaniu codziennym)
  • Shell Helix Ultra Racing Oil 10W60
  • Valvoline SynPower 20W50

Klasa 50:

  • Castrol Syntec 5W50
  • Shell Helix Ultra 15W50
  • Amsoil 15W50 Dominator

Klasa 40:

  • Amsoil 5W40 European Car Formula Full Saps
  • Red Line 5W40
  • Fuchs 5W40 TITAN Race Pro S
  • Millers 5W40 CFS Motorsport
  • Millers 5W40 CFS Nanodrive Motorsport
  • Penn Ultra Synthetic 5W40
  • Shell Helix Ultra 5W40

Klasa 30:

  • Millers 5W30 CFS Motorsport
  • Red Line 10W30

Klasa 20:

  • Millers 0W20 CFS Nanodrive Motorsport
  • Millers 0W20 CFS Motorsport
  • Amsoil 5W20
  • Red Line 5W20
    _________________________________________________________________________

Półsyntetyczne

Klasa 60:

  • MIllers 20W60 CSS Motorsport
  • Castrol Syntec Blend 20W50

Klasa 50:

  • Valvoline 20W50
  • Amsoil 15W50 Dominator Racing Oil

Klasa 40:

  • Agip 4-Synt 10W40
  • Millers 10W40 CSS
  • Valvoline Durablend 10W40 *

Klasa 30:

  • Castrol Syntec Blend 5W30
  • Motorcraft Blend 5W30
  • Valvoline Durablend 5W30 *

Klasa 20:

  • Motorcraft 5W20
  • Valvoline Durablend 5W20
 

Mineralne

Klasa 50:

  • Nie polecam – wszystkie stosunkowo zbyt gęste przy rozruchu.

 

Klasa 40:

  • Penn regular Multi- grade 10W40 *
  • Valvoline All Climate 10W40

Klasa 30:

  • Penn regular Multi-grade 5W30 *
  • Valvoline All Climate 5W30

Klasa 20:

  • Penn regular Multi-grade 5W20
  • Mobil Clean 5000 5W20 *

Jeśli podczas jazdy będziesz zmuszony dolać olej, istnieją pewne zasady. Powiedzmy, na przykład, że twój silnik pracuje na syntetycznym Mobil 1 0W30. Jeśli możesz, użyj tego samego typu i marki. Jeśli używasz Mobil 1 to dopuszczalne jest mieszanie różnych klas, ale zastosuj tak bliską, jak to możliwe. Nie jest dobrym rozwiązaniem, aby mieszać, powiedzmy ½ miski olejowej 0W30 i ½ 15W50 Mobil 1. Jeżeli Mobil 1 jest niedostępny, wtedy zastosuj Olej Mobil na bazie mineralnej.

Ostatnim rozwiązaniem jest dolanie syntetyku innej marki. Po wymieszaniu nie powinny reagować negatywnie, ale może to doprowadzić do rozcieńczenia dodatków. Nie jest to dobre połączenie. Użyj tej kombinacji, jeśli musisz, ale tylko do czasu, kiedy będzie możliwe dokonanie bezpiecznej wymiany oleju.

Znam przypadek gdzie zastosowano olej silnikowy Mobil 1 0W20 w Maranello 575, a przy pierwszej wymianie oleju spuszczono z Murcielago Agip 5W40 (OEM) i zastąpiono go Mobil 1 0W30.

Silnik stał się znacznie cichszy. Zniknął hałas wywołany pracą popychaczy zaworów. Następnie użyto Red Line 5W20 w Lamborghini. Zastosowanie analizy oleju wykazało, że ​​olej ten dobrze się spisuje warunkach jazdy, poza torem. Ten sam olej wlano do Maybacha 57.

Ferrari Enzo wymaga Shell Helix Ultra racing 10W60, ale użyto Castrol Syntec European Formula 0W30. Jest on inny niż łatwo dostępny zwykły 0W30 Syntec. Na przedniej etykiecie MUSI być napisane European Formula.To taki myk.

Obecnie w opisanym Enzo zastosowany jest Renewable Lubricants Inc. (RLI) 0W30 oraz RLI 0W20 w nowym Maybachu 57S AMG.

Musisz wypróbować eksperymentalnie, jakiego rodzaj oleju wymaga twój silnik. Jednak w każdym przypadku musi to być olej, który jest jak najmniej gesty przy starcie i rozrzedza się do odpowiedniej gęstości podczas normalnej pracy. Zawsze należy dokładnie sprawdzić etykietę oleju, ponieważ często się zmieniają.

    Zostaw komentarz