Filtry (2470 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Jaki olej do BMW E46 oraz jego wymiana

Jaki olej do BMW E46 oraz jego wymiana

Silniki BMW od lat uznawane są za jedne z najlepszych na świecie. Co niektórzy mogliby się pokusić o stwierdzenie, że są nie do zajeżdżenia. Niezawodność, wytrzymałość i wysoka jakość to tylko niektóre z cech wyróżniających silniki BMW. Jak to jednak bywa, bez odpowiedniego oleju silnikowego nie będą działać jak należy. Podpowiadamy jaki olej do BMW E46 wybrać oraz jak często go wymieniać?

Olej do BMW E46

Wybierając olej do silnika BMW E46 należy wziąć pod uwagę wiele czynników, w tym przede wszystkim określić, w jakich warunkach najczęściej jest eksploatowane nasze auto. Producent odradza stosowanie półsynetyków, w zamian rekomenduje wyłącznie full syntetyki ze specyfikacją BMW Long Life. Idealnie sprawdzą się w tym przypadku oleje silnikowe Motul z oznaczeniem 5W40 bądź ewentualnie 5W30.

W zależności od wersji BMW będziemy potrzebowali różnej ilości oleju:

  • 316 od kwietnia 1998, 318i od września 1998 – 4.0L

  • 316i/318i od czerwca 2001 – 4.25L

  • 320i/323i/325i/328i/330i – 6.5L

  • 318d/320d od kwietnia 1998 – 5.0L

  • 320d od września 2001 – 5.5L

  • 330d – 6.75/7.0L

Wymiana oleju BMW E46

Przed przystąpieniem do wymiany oleju silnikowego należy pamiętać, żeby używać zawsze tego samego oleju – jeśli zamierzamy zakupić produkt innej firmy, bądź o innej specyfikacji przeprowadźmy płukankę silnika.

Do przeprowadzenia wymiany oleju silnikowego będą nam potrzebne następujące rzeczy:

  • - podnośnik lub kanał,

  • - olej silnikowy,

  • - miska,

  • - filtr oleju,

  • - pierścień korka spustowego,

  • - uszczelka obudowy filtra.

Przed przystąpieniem do wymiany oleju silnikowego należy usunąć stary olej. W tym celu umieszczamy auto na podnośniku a następnie otwieramy klapę pod miską olejową. Podstawiamy miskę i odkręcamy korek spustowy. Czekamy jak spłynie cały olej a następnie przechodzimy do wymiany filtra oleju. Po jego odkręceniu pamiętajmy aby dokładnie oczyścić pokrywy i wszelkie elementy do których mamy dostęp z pozostałości oleju. Następnie zakładamy nowy filtr oleju zachowując wszelkie oznakowania co do kierunku montażu. Nie zapominajmy także o wymianie gumowych pierścieni uszczelniających, które powinny być dołączone w zestawie z filtrem.

Montujemy wszystkie elementy na swoje miejsce, dokręcamy śrubę środkową, korek spustowy, a następnie wlewamy nowy olej silnikowy w ilości ok. 75% .Nie zaleca się zalewania zbyt dużej ilości od razu, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora lub uszczelnienia silnika.

Odpalamy samochód i pozwalamy mu pracować na luzie przez ok. 5 min. Następnie na bagnecie sprawdzamy poziom oleju, gdy jest go za mało  dolewamy. Pamiętajmy, że różnica między znakiem MIN a MAX na bagnecie wynosi ok. 1 litr.

--------------

Autor zdjęcia: By OSX - Praca własna, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65220258

    Zostaw komentarz