Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
"Czy oleje silnikowe mogą być wytwarzane z glikoli polialkilenowych?"
Glikole polialkilenowe lub oleje PAG to rodzaj syntetycznej bazy olejowej. Coraz powszechniej stosowane syntetyczne oleje silnikowe zwykle nie są wytwarzane z tego rodzaju baz olejowych. Większość z nich to oleje na bazie polialfaolefin lub inaczej PAO, przy czym niektóre z nich to mieszanki olejów syntetycznych. Mieszanie olejów syntetycznych to skomplikowane zagadnienie, które zazwyczaj ma na celu ułatwienie ich połączenia z dodatkami. Nie znaczy to, że oleje PAG nie mogą być wykorzystywane do produkcji olejów silnikowych.
Przeprowadzono badania nad wykorzystaniem tego rodzaju olejów syntetycznych w produkcji wszystkich rodzajów olejów wykorzystywanych w przemyśle samochodowym, takich jak oleje przekładniowe i silnikowe. Wszystkie oleje syntetyczne wykazują szereg zalet. Najczęściej wykazują większą odporność na utlenianie i charakteryzują się dłuższą żywotnością.
W urządzeniach, które działają w ekstremalnych warunkach temperaturowych, oleje syntetyczne sprawdzają się doskonale, ponieważ z reguły mają wyższy indeks lepkości. Indeks lepkości jest miarą zmiany lepkości w zależności od temperatury. Im wyższa jest to wartość, tym mniejszy wpływ temperatury na lepkość.
Unikatowe cechy tego rodzaju olejów syntetycznych odróżniają je od innych olejów syntetycznych. Oleje PAG wykazują doskonałe właściwości smarne i charakteryzują się wysokim indeksem lepkości (zazwyczaj od 100 do 200, w zależności od składu). Posiadają także dużą stabilność termiczną i odporność na utlenianie. To przekłada się na ich dłuższą żywotność i funkcjonalność w zastosowaniach wysokotemperaturowych.
Wszystkie oleje syntetyczne posiadają również wady. Tego typu oleje syntetyczne znane są z niekompatybilności z olejami mineralnymi. Oleje PAG i klasyczne oleje mineralne niezbyt dobrze mieszają się, a w kontakcie ze sobą tworzą gęstą substancję. Nie tylko słabo mieszają się z olejami mineralnymi, ale również wykazują niezgodność z niektórymi polimerami i dodatkami. Oleje PAG mogą powodować puchnięcie lub kurczenie niektórych materiałów uszczelniających, doprowadzając do nieszczelności i / lub umożliwić przedostawanie się zanieczyszczeń do układu.
Przed zastosowaniem oleju PAG w urządzeniu (silnik, skrzynia biegów, układ hydrauliczny, itp.) należy upewnić się, czy wszystkie zastosowane materiały są ze sobą kompatybilne. Podobnie, jeśli system był wcześniej napełniony olejem mineralnym, powinien być przepłukany, aby usunąć cały olej, aby zapobiec wystąpieniu wyżej wymienionych problemów.
Chociaż oleje syntetyczne stają się coraz bardziej rozpowszechnione, różne ich rodzaje znajdują zastosowanie w różnych typach urządzeń. Chociaż oleje PAG nie są tradycyjnie stosowane do produkcji olejów silnikowych, są one powszechnie wykorzystywane w olejach chłodniczych, płynach hamulcowych i różnych olejach przekładniowych. Jednym z największych problemów podczas przechodzenia z oleju mineralnego na syntetyczny jest ich niekompatybilność. Należy zawsze o tym pamiętać.