Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego do automatycznej skrzyni biegów to kluczowy element utrzymania jej sprawności i trwałości. W przypadku aut amerykańskich, takich jak Jeep, Chrysler czy Dodge, często pojawia się pytanie: Dexron ATF III czy ATF +4? W tym artykule przedstawimy szczegółowe różnice między tymi dwoma typami olejów, ich zastosowanie oraz konsekwencje użycia niewłaściwego produktu.
Olej przekładniowy to specjalistyczny płyn stosowany w automatycznych skrzyniach biegów. Jego główne zadania to:
Każda skrzynia biegów ma określone wymagania dotyczące rodzaju oleju, a stosowanie niewłaściwego płynu może prowadzić do poważnych uszkodzeń.
Dexron ATF III to olej przekładniowy opracowany przez General Motors. Jest to starsza specyfikacja, która była szeroko stosowana w automatycznych skrzyniach biegów produkowanych do końca lat 90.
ATF +4 to syntetyczny olej przekładniowy opracowany przez Chryslera z myślą o nowoczesnych automatycznych skrzyniach biegów. Jest to obowiązkowa specyfikacja dla większości aut Chrysler, Dodge i Jeep produkowanych od końca lat 90.
Cecha | Dexron ATF III | ATF +4 |
---|---|---|
Rodzaj oleju | Mineralny | Syntetyczny |
Odporność termiczna | Umiarkowana | Wysoka |
Dodatki uszlachetniające | Podstawowe | Zaawansowane |
Zastosowanie | Starsze skrzynie GM, Ford | Nowoczesne skrzynie Chrysler, Jeep |
Normy | GM Dexron III | Chrysler MS-9602 |
Mieszalność | Niekompatybilny z ATF +4 | Nie mieszać z Dexron ATF III |
Mieszanie tych dwóch olejów może prowadzić do:
Wybór między Dexron ATF III a ATF +4 zależy od specyfikacji Twojego pojazdu. Jeśli posiadasz nowoczesny samochód amerykański, taki jak Jeep Grand Cherokee, zawsze stosuj ATF +4, aby zapewnić optymalną ochronę i wydajność skrzyni biegów. Stosowanie niewłaściwego oleju, takiego jak Dexron ATF III w nowoczesnych skrzyniach, może prowadzić do kosztownych napraw.
Pamiętaj: zawsze sprawdzaj wymagania producenta pojazdu przed wyborem oleju przekładniowego. Jeśli masz wątpliwości, skonsultuj się z mechanikiem lub specjalistą.
Autor: Piotr Dziektarz