Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Przy jakich naprawach konieczna jest wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów? Kiedy warto wcześniej zaopatrzyć się w opakowanie odpowiednio dobranego oleju przekładniowego? W jakich sytuacjach konieczne jest jeszcze zakupienie filtra oleju?
W poprzednim wpisie opisaliśmy sytuacje, w których podczas napraw silnika oraz osprzętu, konieczne jest wykonanie wymiany oleju silnikowego. W tym wpisie zajmiemy się tematyką związaną ze skrzyniami biegów.
Temat wymiany oleju przekładniowego w skrzyni biegów był już wielokrotnie poruszany w naszym kompendium wiedzy. Wymiana oleju przekładniowego jest konieczna do tego, aby utrzymać podzespół w odpowiednim stanie technicznym i uchronić go przed awariami. Jest to szczególnie ważne w przypadku automatycznych skrzyń biegów.
W automatach, olej przekładniowy należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta samochodu (zazwyczaj co 30, 40 albo 60 tys. km), a jeśli producent nie określa terminu wymiany („olej przekładniowy na całe życie skrzyni”), warto poszukać informacji na stronie producenta skrzyni biegów. Z pewnością określił on termin wymiany oleju przekładniowego. Jeśli nie, można stosować się do zasady uniwersalnej – i wymieniać go co 50 tys. kilometrów przebiegu.
W skrzyniach manualnych sprawa jest prostsza. Tutaj producenci samochodów zazwyczaj jedynie zalecają okresową kontrolę poziomu oleju a także jego uzupełnianie, w razie konieczności. Mechanicy radzą (i warto ich posłuchać), aby wymieniać olej przekładniowy w manualnej skrzyni biegów co 100 tys. km przebiegu.
Nikt z nas nie lubi ponosić dodatkowych kosztów napraw. Zwłaszcza w przypadku skrzyń biegów, kiedy to koszty są zazwyczaj wysokie. Niestety, w przypadku niektórych napraw należy, do standardowych kosztów naprawy, dodatkowo doliczyć koszt wymiany oleju przekładniowego. W przypadku automatycznych skrzyń biegów – także filtra oleju skrzyni biegów.
Dlatego też warto wcześniej zaopatrzyć się w odpowiedni, właściwie dobrany olej przekładniowy (specyfikację oleju przekładniowego zawsze podaje producent samochodu) i dostarczyć go mechanikowi, wraz z samochodem, do naprawy.
Dlaczego warto to robić? Będziemy mieć pewność, że do skrzyni został wlany olej przekładniowy wysokiej jakości, idealnie dobrany zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Dzięki temu będziemy mogli również zaoszczędzić, albowiem jeśli zlecimy zakup oleju mechanikowi, to z pewnością obłoży on tą czynność odpowiednią marżą (nie ma w tym nic dziwnego, to kolejna usługa, która wymaga czasu, a mechanik nie pracuje gratis). Pamiętajmy, że czynność wymiany oleju powinna zostać wymieniona na fakturze albo rachunku, jaki otrzymamy przy odbiorze auta w warsztacie.
Przy jakich naprawach musimy liczyć się z koniecznością wymiany oleju przekładniowego, a w przypadku skrzyni automatycznej, także filtra skrzyni biegów?
W ofercie sklepu ZmienOlej.pl znajdą Państwo markowe oleje przekładniowe do skrzyń manualnych, markowe oleje przekładniowe do skrzyń automatycznych, a także filtry do automatycznych skrzyń biegów. Nasza wyszukiwarka pozwoli łatwo znaleźć odpowiedni olej przekładniowy do Państwa samochodu. W razie potrzeby – prosimy o kontakt! Pomożemy!