Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
O wymianie oleju przekładniowego pamiętają przede wszystkim posiadacze samochodów, wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów. Pamiętają dlatego, że zaniedbanie tej czynności doprowadzi do poważnego uszkodzenia skrzyni. Ale o wymianie oleju przekładniowego powinni również pamiętać posiadacze samochodów, wyposażonych w skrzynie manualne. Z tego samego powodu. Zaniedbania serwisowe powodują kosztowne awarie.
Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni manualnej budzi pewne kontrowersje. Otóż zdaniem niektórych producentów samochodów, oleju w skrzyni manualnej nie trzeba wymieniać. Nie ma tego w instrukcjach serwisowych, choć równocześnie, obowiązkiem producenta jest podanie specyfikacji użytego oleju przekładniowego. Dodatkowo, producent zaleca również kontrole (np. co 30 tys. km) i uzupełnianie poziomu oleju przekładniowego w skrzyni manualnej, w razie konieczności. A jaka to konieczność? Najczęściej wyciek.
Olej przekładniowy trzeba też wymienić w przypadku naprawy skrzyni biegów, albo przy wymianie sprzęgła.
Jednak zdaniem mechaników, olej w skrzyni manualnej powinno się wymieniać regularnie – najlepiej co 100 tys. km przebiegu.
Dlaczego warto posłuchać mechaników? Producent samochodu nie ma żadnego interesu w tym, żeby jego samochód był wykorzystywany przez wiele lat. Miałby go jedynie wtedy, gdyby posiadacz auta serwisował je przez lata w ASO. Ale zdecydowana większość kierowców tego nie robi, ze względu na wysokie koszty obsługi i napraw.
Tymczasem mechanik ma interes w tym, żeby auto służyło jak najdłużej. Bo co jakiś czas trzeba je serwisować i coś w nim wymienić.
Olej przekładniowy w skrzyni biegów pełni niemalże taką samą rolę, jak olej silnikowy. Redukuje tarcie, odprowadza ciepło, dzięki specjalnym dodatkom usprawnia działanie synchronizatorów skrzyni biegów, zmniejsza hałas i wibracje, a także niweluje luzy. Poza tym olej chroni również przed korozją. Olej przekładniowy, w trakcie eksploatacji, zużywa się. Traci swoje właściwości smarne, zbierają się w nim zanieczyszczenia (np. opiłki metalu), olej przestaje chronić przed korozją.
Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów to czynność prosta, którą można wykonać w każdym warsztacie (koszt od 50 do 100 zł, w zależności od warsztatu i jego lokalizacji).
Bardzo ważny jest wybór oleju – jego specyfikacja musi być zawsze zgodna z wytycznymi producenta pojazdu.
Jeśli dodatkowo wybierzemy olej markowy, możemy liczyć na wysoki stopień ochrony naszej skrzyni biegów.
Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów ochroni ten ważny i drogi podzespół, przed drogimi usterkami, zapewni mu również płynną i cichą pracę. Wymiana oleju przekładniowego jest szczególnie ważna przed zimą. To właśnie w czasie zimy odczuwamy najbardziej to, że w skrzyni jest stary, zgęstniały olej. Dopóki skrzynia się mocno nie rozgrzeje, biegi „wchodzą” z dużym trudem.
Sklep internetowy ZmienOlej.pl oferuje najlepsze oleje przekładniowe do manualnych skrzyń biegów, produkowane przez markowych producentów: Neste, Valvoline, Total, Motul, Ravenol, Eneos, Millers Oils, Fuchs, Amtra, Amsoil i wiele innych. Zapraszamy!
Zdjęcie: freepik.com