Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Właściwy poziom oleju silnikowego jest ogromnie ważny dla zachowania odpowiednich parametrów pracy jednostki napędowej. Kiedy pojawiają się wycieki – sytuacja zaczyna być niebezpieczna. Można doprowadzić do przyspieszonego zużycia jednostki napędowej i jej osprzętu (turbosprężarki). Można doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika, a także do niebezpieczeństwa na drodze.
Wyciekający z samochodu olej silnikowy stanowi bardzo duże zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Plamy oleju na drodze asfaltowej mogą być przyczyną poślizgu, w jaki wpadnie inny kierowca. A to może doprowadzić do wypadku.
Jeśli kierowca bardzo rzadko kontroluje poziom oleju silnikowego za pomocą bagnetu, pewnego dnia, w trakcie jazdy, może zapalić się czerwona kontrolka poziomu oleju. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak najszybciej znaleźć miejsce, gdzie można się bezpiecznie zatrzymać. Wyłączyć silnik, otworzyć maskę, aby jednostka napędowa mogła ostygnąć. Dopiero, kiedy porządnie ostygnie (minimum 30 minut od zatrzymania), można do niej dolać oleju silnikowego. Wlewając olej do gorącego silnika, po pierwsze, ryzykujemy poparzenie, a po drugie, możliwość pęknięcia głowicy silnika na skutek szoku temperaturowego.
Poziom oleju powinien zostać uzupełniony takim samym olejem, jaki był zastosowany w silniku (najważniejsze parametry to lepkość i baza, np. olej półsyntetyczny o lepkości 10W40, albo syntetyczny o lepkości 5W30).
Jeśli w najbliższych punktach sprzedaży nie ma oleju o takiej samej specyfikacji, poziom oleju trzeba uzupełnić olejem o najbardziej zbliżonej specyfikacji i najlepiej, takiej samej bazie.
W przypadku starszych aut z prostymi silnikami wystarczy zwracać uwagę tylko na bazę – i uzupełnić poziom oleju olejem mineralnym albo półsyntetycznym.
Niestety, może zdarzyć się, że kontrolka poziomu oleju nie zapali się (może być uszkodzona). I zamiast ostrzeżenia, kierowca ujrzy czarne kłęby dymu, buchające spod maski. To zatarcie, w tym przypadku najczęściej remont silnika jest nieopłacalny.
Olej silnikowy może wyciekać wolno, ale jego wyciek może być też bardzo gwałtowny. A w przypadku gwałtownego wycieku oleju – do zatarcia jest bardzo blisko.
Olej silnikowy może wyciekać z miski olejowej silnika. Miska olejowa znajduje się w dolnej części jednostki napędowej i jest to po prostu zbiornik oleju, z którego olej jest czerpany za pomocą smoka olejowego pompy olejowej. Miska olejowa może zostać uszkodzone po uderzeniu podwoziem o coś twardego, np. wysoki krawężnik. Poważne uszkodzenie miski olejowej może spowodować szybką utratę oleju i zatarcie silnika. Do uszkodzenia miski może dojść też wtedy, gdy auto ma uszkodzoną dolną osłonę silnika, albo nie posiada jej wcale.
Olej może też wyciekać w niewielkich ilościach, na skutek uszkodzenia uszczelki miski, uszczelki korka olejowego, albo złego zamontowania filtra oleju. W takim przypadku pod autem widoczne są plamy oleju.
Olej może wyciekać wewnątrz komory silnika, z uszkodzonych uszczelek wału korbowego albo wałka rozrządu. W tym przypadku olej również bardzo szybko wycieka z auta. Dlatego warsztat mechaniczny, do którego uda się kierowca, powinien być jak najbliżej miejsca zamieszkania.
W przypadku uszkodzenia uszczelek wału korbowego albo wałka rozrządu, olej wycieka pod dużym ciśnieniem. Przez to brudzi szereg elementów pod maską. Jest to bardzo niebezpieczne dla paska rozrządu i paska wieloklinowego, które po zabrudzeniu olejem silnikowym, nadają się do natychmiastowej wymiany,
Olej może wyciekać również spod pokrywy zaworów. Winna jest zużyta uszczelka pod pokrywą zaworów. Wówczas na bloku silnika pojawiają się ślady oleju. W tym przypadku olej wycieka raczej w niewielkich ilościach. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów nie należy do drogich czynności (zazwyczaj do 100 zł), a sama uszczelka jest tania.
Olej może też wyciekać na połączeniu skrzyni biegów z silnikiem. Tu również powodem uszkodzenia jest uszczelka. Trzeba ją wymienić, co wiąże się z koniecznością demontażu skrzyni biegów. Uszczelka ta powinna być wymieniana każdorazowo, przy wymianie sprzęgła czy też dwumasowego koła zamachowego.
Zachęcamy do tego, aby jak najczęściej sprawdzać poziom oleju silnikowego. A także, jak najczęściej uzupełniać jego braki. Olej silnikowy to płynny podzespół silnika, bez którego jednostka napędowa nie jest w stanie pracować.
W sklepie ZmienOlej.pl znajdą Państwo najlepsze oleje silnikowe oraz filtry oleju. Duże opakowania są idealne do sezonowej wymiany oleju silnikowego, a małe (np. litrowe) warto ze sobą wozić na tzw. dolewki.