Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Samochód nie może działać właściwie bez odpowiedniej ilości płynów eksploatacyjnych o ściśle określonej jakości. Jeśli jest ich za mało – można zniszczyć silnik, uszkodzić turbosprężarkę, zniszczyć skrzynię biegów, pompę układu wspomagania a także spowodować wypadek, przy braku płynu hamulcowego.
Dziś skupimy się na oleju silnikowym. Dlaczego trzeba zawsze mieć ze sobą opakowanie oleju silnikowego na tak zwane dolewki?
Każdy silnik (bez względu na to, jakim paliwem jest zasilany), zużywa pewne ilości oleju silnikowego. Nie powinno być to dla nikogo zaskoczeniem – informacje o dopuszczalnym poziomie zużycia oleju silnikowego, znajdują się w instrukcji samochodu. Najczęściej takie zużycie jest niewielkie i mieści się w przedziale 0,1 – 0,2 l/1000 kilometrów przebiegu (choć są wyjątki). Sprawny silnik zużywa olej silnikowy dlatego, że pewna, niewielka ilość oleju silnikowego ulega utlenieniu, na skutek stykania się z bardzo gorącymi częściami silnika. Pewne, bardzo małe ilości oleju, spływają do paliwa.
Wraz z upływem czasu i kolejnymi setkami pokonanych kilometrów, dochodzi do zużywania się pracujących elementów silnika. To powoduje, że powstają pewne nieszczelności pomiędzy tłokami a cylindrami. Olej mogą przepuszczać nieszczelne prowadnice zaworowe, albo zużyta turbosprężarka. Takie problemy pojawiają się najczęściej w samochodach z dużymi przebiegami. W ich przypadku, zużycie oleju może przekraczać 0,5l/1000 kilometrów. Może być też większe. Wszystko zależy od jednostki napędowej (która może mieć również wadę konstrukcyjną, powodującą silne branie oleju) i stopnia jej zużycia.
Dlatego trzeba jak najczęściej kontrolować stan oleju silnikowego przy pomocy bagnetu. W samochodach premium jest to ułatwione, dzięki temu, że auta posiadają elektroniczne mierniki poziomu oleju. Wskazują one poziom oleju silnikowego zaraz po, albo tuż przed uruchomieniem silnika. Trzeba jednak pamiętać o tym, że czujnik elektroniczny może ulec awarii. Dlatego, nawet jeśli czujnik wskazuje odpowiedni poziom oleju, warto skorzystać z badania za pomocą bagnetu. Przynajmniej raz na pewien czas.
Najlepiej – jak najczęściej. Minimum to raz w tygodniu. Zawsze przed wyjazdem w daleką podróż. Zawsze – po pokonaniu dalekiej drogi.
Poziom oleju silnikowego zawsze sprawdza się na zimnym silniku (minimum 30 minut postoju po wyłączeniu silnika).
Zbyt mała ilość oleju silnikowego w układzie smarowania będzie prowadziła do przyspieszonego zużycia mechanicznych części silnika, przegrzewania jednostki napędowej, a także przyspieszonego zniszczenia osprzętu. Nie tylko turbosprężarki, ale również łańcucha rozrządu, który potrzebuje odpowiedniego ciśnienia oleju, aby mógł we właściwy sposób zadziałać jego hydrauliczny napinacz. Nie wolno też zapominać o systemach zmiennych faz rozrządu, których działanie również zależy od ciśnienia oleju.
Poziom oleju silnikowego zawsze uzupełnia się przy zimnej jednostce napędowej. Znów przypominamy – minimum 30 minut postoju, od wyłączenia silnika.
Dlaczego nie wolno uzupełniać oleju przy ciepłym silniku? Po pierwsze, można się poparzyć, po drugie, szok termiczny może spowodować pęknięcie głowicy silnika.
Taki sam, jaki został zastosowany przy wymianie oleju.
Rekomendujemy, aby przy kupnie dużego opakowania oleju silnikowego (np. 4 litrowego), zakupić również taki sam olej silnikowy, w opakowaniu 1 litrowym. Taki olej powinno się wozić ze sobą w bagażniku. Wiele aut posiada specjalny schowek na olej do dolewek.
Olej silnikowy, o czym zawsze przypominamy, powinien być zawsze dobierany zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.
A co w sytuacji awaryjnej? Np. takiej, w której okazało się, że poziom oleju jest bardzo niski? Jeśli w żadnym z pobliskich punktów sprzedaży nie ma oleju o takiej samej specyfikacji, trzeba zastosować jak najbardziej zbliżoną. Szczególnie należy zwrócić uwagę na bazę – jeśli w silniku został zastosowany olej syntetyczny, nie wolno dolewać oleju półsyntetycznego albo mineralnego, a jedynie syntetyczny, o podobnej lepkości.
To samo tyczy się starszych aut, w których układach pracują oleje półsyntetyczne, albo mineralne.
Sklep internetowy ZmienOlej.pl to miejsce, w którym znajdziesz ogromny wybór olejów silnikowych, produkowanych przez najlepszych światowych producentów. W naszym sklepie łatwo dobierzesz olej do swojego auta, korzystając z wygodnej wyszukiwarki.
Oferujemy oleje w dużych opakowaniach, pozwalające na wymianę oleju, a także filtry oleju.
Sprzedajemy również oleje silnikowe w małych opakowaniach, o pojemności 1 litra – idealne na dolewki.
Pamiętaj o oleju na dolewki! Nie może go zabraknąć w bagażniku Twojego auta! Pamiętaj o jak najczęstszej kontroli poziomu oleju silnikowego w Twoim aucie!
Źródło zdjęcia: Freepik.com