Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
W 2017 roku media motoryzacyjne niemal na całym świecie ekscytowały się historią Pana Shougo Asada. W 1969 roku (gdy miał 24 lata), kupił fabrycznie nową Toyotę Corollę. W 2017 roku, 47 lat później, dalej nią jeździł. Jego ukochana Corolla miała wówczas 560.000 km na liczniku i nadal była w doskonałym stanie technicznym.
Silnik samochodu nie wymagał jakichkolwiek napraw, do momentu przekroczenia 400.000 km przebiegu. Właściciel auta wybierał się nim w dalekie podróże, np. liczące powyżej 1200 km – bez jakichkolwiek obaw. Auto nie sprawiało jakichkolwiek problemów technicznych.
„Kiedyś to produkowano samochody, nie to co teraz”?
„Starsze samochody były mniej skomplikowane, nie miały awaryjnej elektroniki i przez to były trwalsze”?
W każdym z tych stwierdzeń jest odrobina prawdy.
Właściciel niemalże 50 letniej Toyoty powiedział, że zwracał szczególną uwagę na terminową wymianę oleju silnikowego (wymieniał go co 3000 kilometrów przebiegu), dbał o to, aby poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych (w tym oleju silnikowego) był odpowiedni i aby „wszystkie śrubki było odpowiednio dokręcone i w komplecie”.
„To był pierwszy samochód jaki kupiłem. Prowadziło się go bardzo łatwo. Od początku bardzo lubiłem nim jeździć. W tamtych czasach warunki drogowe były okropne, głównie szutrowe. Codziennie samochód pokrywał się warstwą kurzu, dlatego ciągle go myłem. Czyściłem także tablicę rejestracyjną, z której po latach starła się zielona farba z numeru rejestracyjnego” – opowiada właściciel.
Pan Shougo Asada kupił pierwszą generację Toyoty Corolli, która zadebiutowała w 1966 roku. Była oferowana jako 2 i 4 drzwiowy sedan. Auto było napędzane przez benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1.1 litra, generujący moc 60KM.
Toyota zalecała, aby w silniku wymieniać olej co 5 tys. kilometrów przebiegu, filtr oleju co 10 tys. km przebiegu, a filtr powietrza co 30 tys. km przebiegu.
Shougo Asada udowodnił, że odpowiednie serwisowanie auta (w tym kluczowa dla silnika wymiana oleju i filtra oleju, a także utrzymywanie odpowiedniego poziomu oleju) pozwolą na długotrwałą, wieloletnią eksploatację samochodu, bez potrzeby wydawania pieniędzy na usuwanie awarii.
Obecnie Polacy kupują przede wszystkim auta używane. Każdego roku do kraju sprowadzanych jest od kilkuset tysięcy do miliona pojazdów, których średnia wieku to 11 – 12 lat. Każdy z nich, przy normalnej eksploatacji, powinien mieć na liczniku od 200 do nawet 300 tys. km przebiegu (pomijając fakt bezczelnego odmładzania aut i stanu ich liczników przez oszustów). W Polsce te auta przeżywają drugą młodość.
Czy w obecnych czasach możliwe jest osiągnięcie wyniku Pana Asada, który osiągnąć 400.000 km przebiegu bez konieczności jakichkolwiek napraw silnika? Z racji bardzo dużej ilości elektroniki i osprzętu, z pewnością nie. Wiele elementów będzie wymagało wymiany (turbosprężarki, wtryskiwacze w układach wtrysku bezpośredniego, rozruszniki, alternatory, cewki zapłonowe, świece żarowe, przepływomierze powietrza, niektóre czujniki itd.).
Jeśli poprzedni właściciel auta odpowiednio je serwisował (co trzeba koniecznie zweryfikować przed zakupem), a nowy właściciel będzie to kontynuował, z pewnością uda się uniknąć wielu poważnych problemów, takich jak uszkodzenia układu korbowo – tłokowego, wypalenie uszczelki pod głowicą, uszkodzenie łańcucha rozrządu, zniszczenie panewek, zużywanie dużych ilości oleju silnikowego, utrata kompresji i wielu innych.
Niestety, w wielu autach używanych, zaniedbania serwisowe poprzedników wyjdą brutalnie na jaw a wymarzony pojazd okaże się ciągle psującym się gruchotem i skarbonką bez dna.
Dlatego zawsze przypominamy o konieczności zastosowania oleju silnikowego o odpowiedniej specyfikacji, jego terminowej wymianie (najlepiej co 15 tys. km/rok) i jak najczęstszym uzupełnianiu jego poziomu. Dbałość o stan techniczny auta to także konieczność utrzymywania odpowiedniego poziomu płynu przekładniowego w skrzyni biegów (i jego terminowej wymiany), zastosowania dobrego płynu chłodniczego (i jego wymiany w określonym czasie) oraz wymiany filtrów.
W sklepie ZmienOlej.Pl znajdą Państwo najlepsze oleje silnikowe, oleje przekładniowe, płyny chłodnicze i filtry do samochodów!