Filtry (2456 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
47 lat w jednym, sprawnym samochodzie. Jak można osiągnąć taki wynik?

47 lat w jednym, sprawnym samochodzie. Jak można osiągnąć taki wynik?

W 2017 roku media motoryzacyjne niemal na całym świecie ekscytowały się historią Pana Shougo Asada. W 1969 roku (gdy miał 24 lata), kupił fabrycznie nową Toyotę Corollę. W 2017 roku, 47 lat później, dalej nią jeździł. Jego ukochana Corolla miała wówczas 560.000 km na liczniku i nadal była w doskonałym stanie technicznym.

Silnik samochodu nie wymagał jakichkolwiek napraw, do momentu przekroczenia 400.000 km przebiegu. Właściciel auta wybierał się nim w dalekie podróże, np. liczące powyżej 1200 km – bez jakichkolwiek obaw. Auto nie sprawiało jakichkolwiek problemów technicznych.

47 lat eksploatacji jednego auta! Gdzie leżał sekret?

„Kiedyś to produkowano samochody, nie to co teraz”?

„Starsze samochody były mniej skomplikowane, nie miały awaryjnej elektroniki i przez to były trwalsze”?

W każdym z tych stwierdzeń jest odrobina prawdy.

Ale najważniejsze było to, w jaki sposób Shougo Asada traktował swój własny samochód.

Właściciel niemalże 50 letniej Toyoty powiedział, że zwracał szczególną uwagę na terminową wymianę oleju silnikowego (wymieniał go co 3000 kilometrów przebiegu), dbał o to, aby poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych (w tym oleju silnikowego) był odpowiedni i aby „wszystkie śrubki było odpowiednio dokręcone i w komplecie”.

47 lat i auto nie zostało zżarte przez korozję? Nie, właściciel bardzo o nie dbał i często usuwał z niego zabrudzenia.

„To był pierwszy samochód jaki kupiłem. Prowadziło się go bardzo łatwo. Od początku bardzo lubiłem nim jeździć. W tamtych czasach warunki drogowe były okropne, głównie szutrowe. Codziennie samochód pokrywał się warstwą kurzu, dlatego ciągle go myłem. Czyściłem także tablicę rejestracyjną, z której po latach starła się zielona farba z numeru rejestracyjnego” – opowiada właściciel.

Kilka słów o samochodzie 

Pan Shougo Asada kupił pierwszą generację Toyoty Corolli, która zadebiutowała w 1966 roku.  Była oferowana jako 2 i 4 drzwiowy sedan. Auto było napędzane przez benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1.1 litra, generujący moc 60KM.

Toyota zalecała, aby w silniku wymieniać olej co 5 tys. kilometrów przebiegu, filtr oleju co 10 tys. km przebiegu, a filtr powietrza co 30 tys. km przebiegu.

Odpowiednie serwisowanie (w tym wymiana oleju silnikowego) kluczem do długowieczności auta 

Shougo Asada udowodnił, że odpowiednie serwisowanie auta (w tym kluczowa dla silnika wymiana oleju i filtra oleju, a także utrzymywanie odpowiedniego poziomu oleju) pozwolą na długotrwałą, wieloletnią eksploatację samochodu, bez potrzeby wydawania pieniędzy na usuwanie awarii.

Obecnie Polacy kupują przede wszystkim auta używane. Każdego roku do kraju sprowadzanych jest od kilkuset tysięcy do miliona pojazdów, których średnia wieku to 11 – 12 lat. Każdy z nich, przy normalnej eksploatacji, powinien mieć na liczniku od 200 do nawet 300 tys. km przebiegu (pomijając fakt bezczelnego odmładzania aut i stanu ich liczników przez oszustów). W Polsce te auta przeżywają drugą młodość.

Czy w obecnych czasach możliwe jest osiągnięcie wyniku Pana Asada, który osiągnąć 400.000 km przebiegu bez konieczności jakichkolwiek napraw silnika? Z racji bardzo dużej ilości elektroniki i osprzętu, z pewnością nie. Wiele elementów będzie wymagało wymiany (turbosprężarki, wtryskiwacze w układach wtrysku bezpośredniego, rozruszniki, alternatory, cewki zapłonowe, świece żarowe, przepływomierze powietrza, niektóre czujniki itd.).

Jeśli poprzedni właściciel auta odpowiednio je serwisował (co trzeba koniecznie zweryfikować przed zakupem), a nowy właściciel będzie to kontynuował, z pewnością uda się uniknąć wielu poważnych problemów, takich jak uszkodzenia układu korbowo – tłokowego, wypalenie uszczelki pod głowicą, uszkodzenie łańcucha rozrządu, zniszczenie panewek, zużywanie dużych ilości oleju silnikowego, utrata kompresji i wielu innych. 

Niestety, w wielu autach używanych, zaniedbania serwisowe poprzedników wyjdą brutalnie na jaw a wymarzony pojazd okaże się ciągle psującym się gruchotem i skarbonką bez dna.

 

Dlatego zawsze przypominamy o konieczności zastosowania oleju silnikowego o odpowiedniej specyfikacji, jego terminowej wymianie (najlepiej co 15 tys. km/rok) i jak najczęstszym uzupełnianiu jego poziomu. Dbałość o stan techniczny auta to także konieczność utrzymywania odpowiedniego poziomu płynu przekładniowego w skrzyni biegów (i jego terminowej wymiany), zastosowania dobrego płynu chłodniczego (i jego wymiany w określonym czasie) oraz wymiany filtrów.

 

W sklepie ZmienOlej.Pl znajdą Państwo najlepsze oleje silnikoweoleje przekładniowepłyny chłodnicze i filtry do samochodów!

 

    Zostaw komentarz