Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
ACEA wprowadza C5 w miejsce specyfikacji ACEA A1/B1
Stare specyfikacje przestaną obowiązywać wraz z wprowadzeniem nowego standardu
Wraz ze zmianami zachodzącymi w produkcji nowoczesnych olejów silnikowych, od 1 grudnia 2017r. przestaje obowiązywać norma ACEA A1/B1 (mimo to sprzedaż produktów oznaczonych zgodnie ze starym porządkiem będzie możliwa przez kolejny rok).
W miejsce poprzedniej normy olejów silnikowych wprowadzono specyfikację ACEA C5.
Skąd wynika powyższa zmiana ?
„Przyczyn wycofania normy A1/B1 należy upatrywać w tendencji, zgodnie z którą oleje silnikowe o niskiej lepkości, takie jak 0w20 stają się coraz bardziej powszechnie stosowane we współcześnie produkowanych samochodach, a szczególnie tych z Dalekiego Wschodu” - wyjaśnia David Wright, prezes organizacji VLS (Vehicle Lubrication Standards).
„Jednakże, klasy olejów silnikowych „A” i „B” według standardów ACEA są przeznaczone dla pojazdów niewyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takich jak katalizatory lub filtry cząstek stałych.
Obecnie w ofercie rzadko znajdują się pojazdy niewyposażone w układy oczyszczania spalin, co szczególnie dotyczy rynku Europejskiego.
Kategoria olejów silnikowych A1/ B1 straciła rację bytu, ponieważ większość współcześnie produkowanych samochodów wymagających olejów o niskiej lepkości jest wyposażona w układy oczyszczania spalin”, wyjaśnia David Wright.
W wielu przypadkach oleje silnikowe, które zostały wykonane zgodnie ze starą normą („standardem”, jak określa się to w przemyśle olejowym) są zgodne z nowo wprowadzoną normą.
Producenci, którzy poddali testom swoje produkty i potwierdzili ich zgodność z normą C5, mogą oznaczać je w ten sposób od grudnia 2016 r. (Co stało się obowiązkowe dla nowych produktów wypuszczanych od grudnia 2017 r., chociaż, jak już wcześniej wspominaliśmy, wciąż możemy sprzedawać produkty oznaczone jako A1/ B1).
Skład pakietu dodatków olejów silnikowych jest w znacznej mierze podobny, a zatem zmiana nie powinna mieć znaczącego wpływu na cenę.
Różnice w cenach olejów są raczej związane z kosztami surowca, niż z zastosowaną technologią. Warto również zauważyć, że większość nowych produktów klasy C5 będzie częściej miała lepkość wysokotemperaturową wynoszącą 20, niż bardziej powszechną 30.
Oleje silnikowe klasy ACEA C5 to stabilne, utrzymujące stałe właściwości oleje silnikowe o średniej zawartości SAPS, zapewniające obniżone zużycie paliwa, opracowane z myślą o technologicznie wysoko zaawansowanych samochodach osobowych i lekkich samochodach dostawczych, wyposażonych w silniki benzynowe i wysokoprężne o bezpośrednim wtrysku, w których zaleca się stosowanie olejów o niskiej lepkości, o minimalnej lepkości HTHS 2,6 mPa*s.