Filtry (2461 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
ACEA wprowadza C5 w miejsce specyfikacji ACEA A1/B1

ACEA wprowadza C5 w miejsce specyfikacji ACEA A1/B1

ACEA wprowadza C5 w miejsce specyfikacji ACEA A1/B1

Stare specyfikacje przestaną obowiązywać wraz z wprowadzeniem nowego standardu

Wraz ze zmianami zachodzącymi w produkcji nowoczesnych olejów silnikowych, od 1 grudnia 2017r. przestaje obowiązywać norma ACEA A1/B1 (mimo to sprzedaż produktów oznaczonych zgodnie ze starym porządkiem będzie możliwa przez kolejny rok).
W miejsce poprzedniej normy olejów silnikowych wprowadzono specyfikację ACEA C5.

Skąd wynika powyższa zmiana ?
 
„Przyczyn wycofania normy A1/B1 należy upatrywać w tendencji, zgodnie z którą oleje silnikowe o niskiej lepkości, takie jak 0w20 stają się coraz bardziej powszechnie stosowane we współcześnie produkowanych samochodach, a szczególnie tych z Dalekiego Wschodu” - wyjaśnia David Wright, prezes organizacji VLS (Vehicle Lubrication Standards).

„Jednakże, klasy olejów silnikowych „A” i „B” według standardów ACEA są przeznaczone dla pojazdów niewyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takich jak katalizatory lub filtry cząstek stałych.

Obecnie w ofercie rzadko znajdują się pojazdy niewyposażone w układy oczyszczania spalin, co szczególnie dotyczy rynku Europejskiego.
Kategoria olejów silnikowych A1/ B1 straciła rację bytu, ponieważ większość współcześnie produkowanych samochodów wymagających olejów o niskiej lepkości jest wyposażona w układy oczyszczania spalin”, wyjaśnia David Wright.

W wielu przypadkach oleje silnikowe, które zostały wykonane zgodnie ze starą normą („standardem”, jak określa się to w przemyśle olejowym) są zgodne z nowo wprowadzoną normą.
Producenci, którzy poddali testom swoje produkty i potwierdzili ich zgodność z normą C5, mogą oznaczać je w ten sposób od grudnia 2016 r. (Co stało się obowiązkowe dla nowych produktów wypuszczanych od grudnia 2017 r., chociaż, jak już wcześniej wspominaliśmy, wciąż możemy sprzedawać produkty oznaczone jako A1/ B1).

Skład pakietu dodatków olejów silnikowych jest w znacznej mierze podobny, a zatem zmiana nie powinna mieć znaczącego wpływu na cenę.
Różnice w cenach olejów są raczej związane z kosztami surowca, niż z zastosowaną technologią. Warto również zauważyć, że większość nowych produktów klasy C5 będzie częściej miała lepkość wysokotemperaturową wynoszącą 20, niż bardziej powszechną 30.

Oleje silnikowe klasy ACEA C5 to stabilne, utrzymujące stałe właściwości oleje silnikowe o średniej zawartości SAPS, zapewniające obniżone zużycie paliwa, opracowane z myślą o technologicznie wysoko zaawansowanych samochodach osobowych i lekkich samochodach dostawczych, wyposażonych w silniki benzynowe i wysokoprężne o bezpośrednim wtrysku, w których zaleca się stosowanie olejów o niskiej lepkości, o minimalnej lepkości HTHS 2,6 mPa*s.
 

    Zostaw komentarz