Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...

Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
<p><strong>Pomiar cząstek (PQ) jest preferowaną metodą pomiaru zanieczyszczeń środka smarnego cząstkami żelaza, które powstają w wyniku zużycia ...
Jakie smary do łożysk i jaki smar do sworzni koparki to pytanie stawia wielu operatorów maszyn i mechaników. Tutaj odpowiemy jakie smary najlepiej ...
Co oznacza termin „stabilność oksydacyjna” oraz utlenianie oleju silnikowego i dlaczego jest ona ważna? Stabilność oksydacyjna to reakcja ...
Znaleziono 11 produktów
Płyn hamulcowy to ciecz nieściśliwa, która odpowiada za utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie hamulcowym. Jego jakość i klasa dają gwarancję i bezpieczeństwo każdy samochód, maszyna będzie należycie hamować. Płyny hamulcowe dzielimy na płyny wedle specyfikacji DOT ( departament Transportu). Określane są: temperatura wrzenia oraz skład chemiczny. Obecnie stosowane są płyny: DOT3, DOT4, DOT5, DOT 5.1
Płyny hamulcowe DOT3 oraz DOT4 są mniej higroskopijne czyli pochłaniają mniej wilgoci z atmosfery ale z drugiej strony są bardziej narażone na bardzo wysokie temperatury. Płyny hamulcowe DOT 5.1 oraz płyny hamulcowe sportowe są natomiast bardziej higroskopijne czyli bardziej wchłaniają wilgoć z atmosfery co wpływa negatywnie na parametry użytkowe ale z drugiej strony dają doskonałe zabezpieczenie przed wysokimi temperaturami. Płyny hamulcowe DOT 5.1 oraz sportowe zalecane są do samochodów o wysokich osiągach eksploatowanych w ciężkich warunkach.
Należy pamiętać, że wymiana płynu hamulcowego w nowych samochodach wymaga zastosowania odpowiedniego sprzętu. Nie mieszajmy jednak płynu DOT5 z jakimkolwiek. Wszystkie płyny hamulcowe DOT3, DOT4 oraz DOT 5.1 są natomiast ze sobą mieszalne.