Filtry (2443 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Kiedy zmienić olej syntetyczny na półsyntetyczny ?

Kiedy zmienić olej syntetyczny na półsyntetyczny ?

Czy powinno się zmienić silnikowy olej syntetyczny na olej półsyntetyczny? Czy warto zmieniać olej syntetyczny na półsyntetyczny? Co można zyskać? Czy jest to bezpieczne dla silnika?

Na wielu forach internetowych można znaleźć porady, które zachęcają do tego, aby zmienić olej syntetyczny na półsyntetyczny. Często taki zabieg jest zalecany również przez tzw. Starszych kierowców.

Dlaczego użytkownicy aut zalecają, aby zmienić olej syntetyczny na półsyntetyczny ?

Bardzo często takie porady dotyczą starszych samochodów, z bardzo dużymi przebiegami. Silniki w takich autach pracują głośno, nie generują już odpowiedniej kompresji, uruchamiają się z trudem, są słabsze, a do tego pojawiają się w nich wycieki oleju silnikowego.

Zdaniem niektórych osób wymiana zalecanego przez producenta samochodu oleju syntetycznego (np. 5W30) na olej półsyntetyczny (np. popularny olej 10W40) pozwoli wyeliminować część tych mankamentów. Dlaczego? Dlatego, że wg osób zalecających takie postępowanie, olej 10W40 jest „gęstszy” niż olej 5W30. Zastosowanie „gęstszego” oleju silnikowego powinno zatem lepiej uszczelnić komory spalania, co pozwoli zapobiec wyciekom. Poza tym „gęstszy” olej powinien lepiej smarować stary, zużyty silnik.

Porady o tym, że warto zmienić olej syntetyczny na półsyntetyczny, są często pisane przez anonimowe osoby na forach, które mają małą wiedzę na temat techniki motoryzacyjnej, albo opierają się na tym, co usłyszeli od swoich rodziców i dziadków, eksploatujących auta za czasów PRL.

Nie zmieniaj oleju z syntetycznego na półsyntetyczny albo mineralny !

Zmiana oleju z syntetycznego na półsyntetyczny albo mineralny w żaden sposób nie pomoże silnikowi. Będzie wręcz odwrotnie – dojdzie do jeszcze szybszego zużycia jednostki napędowej.

Dlaczego? Olej silnikowy to nie tylko płyn eksploatacyjny. To płynna część silnika, której parametry muszą być idealne dopasowane do specyfiki danej jednostki napędowej (to między innymi rodzaj zastosowanego filtra, średnica przewodów olejowych, rodzaj pompy olejowej i wiele innych).

Zastosowanie oleju o innej bazie (półsyntetycznej albo mineralnej, zamiast zalanego oleju silnikowego na bazie syntetycznej) spowoduje szereg problemów – dojdzie do zrywania ochronnego filmu olejowego i przyspieszonego zużycia elementów mechanicznych, mogą pojawić się problemy z właściwym smarowaniem panewek, przyspieszonemu zużyciu może ulegać łańcuch rozrządu i turbosprężarka.

Zmiana lepkości oleju będzie miała wpływ jedynie na inną odporność na niskie temperatury –i to znacznie gorszą. Co gorsza, olej silnikowy o specyfikacji 10W40 będzie powodował znacznie większe opory podczas uruchamiania silnika zimą, niż 5W30. W żaden sposób nie wpłynie na uszczelnienie komór spalania i innych elementów silnika (wyjątkiem są silniki mocno zużyte ale i te na pewno nie pracują na olejach syntetycznych ale są zalane kiepskiej jakości olejami półsyntetycznymi czy mineralnymi).

Zalanie silnika olejem o gorszych parametrach w żaden sposób mu nie pomoże – a tylko zaszkodzi. Silnik z dużym przebiegiem wymaga znacznie większej dbałości, a taką może mu zapewnić tylko dobry jakościowo i często wymieniany olej, w stu procentach zgodny ze specyfikacją, zalecaną przez producenta pojazdu. Zastosowanie oleju markowego, pozwoli dodatkowo chronić jednostkę przed dalszymi uszkodzeniami i zużyciem.

Oleje syntetyczne mają znacznie lepsze właściwości, niż oleje półsyntetyczne, czy mineralne. O wiele lepiej chronią silnik, są bardziej wytrzymałe na utlenianie, w miarę szybko układ smarowania może je rozprowadzić podczas uruchamiania silnika w trakcie zimy. Oleje syntetyczne zawierają szereg dodatków, które chronią silnik przed korozją, rozpuszczają zanieczyszczenia, utrzymują odpowiedni film olejowy.

 

Sklep internetowy ZmienOlej.pl to miejsce, w którym kupicie Państwo najlepsze oleje silnikowe, produkowane przez renomowanych producentów. W dobrych cenach i z dostawą do domu.

 

Zobacz wszystkie komentarze
  1. Jonatan Piech

    Dzień dobry, prowadzę firmowe social media w super cenie. Tworzę treści oraz kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie i w Google. Moje działania zdecydowanie poprawiają pozyskiwanie nowych klientów czy zamówień. Rozmowa ze mną nic nie kosztuje a mogę podpowiedzieć kilka ciekawych rozwiązań. tel: 504829130 lub jonatan.p@social4you.com.pl Z góry dziękuje za odpowiedź na tę wiadomość.

  2. Jakub Waligórski

    Dobry wieczór, mogę zwiększyć sprzedaż Państwa konta na Allegro - wiem jak to zrobić. Zajmuję się skalowaniem sprzedaży na Allegro. Wykonuje też audyt konta. Podejmuję działania zwiększające widoczność ofert, optymalizuję opisy produktów, by przyciągnąć więcej klientów, i planuję strategię rozwoju konta, która zwiększa sprzedaż. Posiadam odpowiednie certyfikaty i doświadczenie, które pomoże by Państwa oferty pojawiały się wysoko w domyślnej wyszukiwarce Allegro. Kontakt: jakub@sklepyonline.com.pl 510145189. Jeśli posiadają Państwo konto Allegro to w odpowiedzi proszę o podanie jego nazwy. Zapraszam do kontaktu — to nic nie kosztuje, a może wnieść cenne informacje i rozwiązania dla Państwa firmy. ?

  3. Krzysztof

    Kupuję samochód z silnikiem 2.0 HDI 150KM o przebiegu ok. 180 tys km w którym stosowano olej 10W40. Czy można powrócić do smarowania tego silnika olejem syntetycznym 5W30?

  4. Piotr

    Skoro lal od 8 lat 10w40 to od kiedy zmiana?Wychodzi ze wczesniej lał syntetyk a teraz 8 lat polsyntetyk?

  5. Wojtek

    Witam. Mam pytanie: Pacjent Vectra A 2.0 136KM 1995r. ? Benzyna bez LPG / głównie miasto i trasy do 60km Przebieg 340tys. Lany jest GM 10w40 od minimum 8 lat, wcześniej tato lał jakiś syntetyczny Mobil 0 lub 5w40 Wymieniany co 10tys. lub 12 mies. Ostatnio sciagalem pokrywe zaworów i w środku widac czystość i to, ze poprzedni właściciele wymieniali olej na czas Silnik nie bierze oleju i po wymianie olej nie zmienia szybko swojego koloru na czarny?️ Czy polecacie Państwo przesiadke na 5w40 w celu wydłużenia żywotności jednostki? Jesli tak to z jakiej firmy? Myślałem nad Totalem gdyż jest on ponoć dedykowany dla silników z hydraulicznymi popychaczami.

Zostaw komentarz