Filtry (2459 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Nowe normy emisji spalin wpłyną również na producentów olejów silnikowych

Nowe normy emisji spalin wpłyną również na producentów olejów silnikowych

Od 2015 roku, każdy nowy samochód, sprzedawany na terenie UE, musi spełniać normy emisji spalin Euro 6. A to nie wszystko. Do 2021 roku, wszystkie nowo homologowane pojazdy muszą emitować max 95g/km CO2, a po 2030 roku 59,4 g/km CO2. Tak wysokie ograniczenia wymuszą zmiany w konstrukcji silników samochodowych. Wpłynie to także na konieczność wprowadzenia do sprzedaży nowej generacji olejów silnikowych. Niestety, wzrosną także ceny nowych samochodów.

Normy emisji spalin

Co się stanie, jeśli samochód nie będzie spełniał norm, określonych przez UE? Wówczas jego producent będzie musiał zapłacić karę od każdego zarejestrowanego auta. Obecna norma emisji spalin wynosi 130g/km. Jeśli w 2021 roku producent będzie sprzedawał taki pojazd jako nowy, będzie musiał zapłacić karę w wysokości kilkunastu tysięcy złotych. Co oczywiste, kwota ta zostanie przerzucona na nabywców.

Nowe samochody i nowe silniki

Aby tego uniknąć, konieczne będzie wprowadzenie zmian konstrukcyjnych w silnikach i rozbudowa albo unowocześnienie działania osprzętu, odpowiedzialnego za zmniejszenie emisji CO2, a także tlenków azotu, tlenków węgla, węglowodorów i sadzy (cząstek stałych).

Wszelakie zmiany, w konstrukcji silników, czy osprzętu, będą miały wpływ na konieczność opracowania nowych rodzajów olejów silnikowych. Będzie to konieczne, ze względu na zastosowane filtry, bardziej wymagające warunki pracy, a także wrażliwość systemów oczyszczania spalin na niektóre składniki oleju. Widzimy to zresztą już dziś. Do samochodów z filtrami cząstek stałych (DPF i FAP) stosowane są na przykład oleje niskopopiołowe (tzw. low saps).

Wszystko wskazuje na to, że nadal, najważniejszym płynem eksploatacyjnym w silnikach, pozostanie olej syntetyczny wysokiej klasy, o niższej lepkości i stałej jakości. Przed producentami olejów staną takie zadania, jak zachowanie niskiej zawartości popiołu siarczanowego. Z pewnością konieczne będzie zwiększenie pakietów dodatków uszlachetniających a być może pewne modyfikacje bazy olejowej. Dzięki nim możliwe będzie zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie emisji CO2.

Już dziś na rynku dostępne są oleje o lepkości 0w30 i 0w20, a przewiduje się wprowadzenie olejów 0w10.

Materiał powstał na podstawie informacji prasowej Shell.

W ofercie naszego sklepu mogą Państwo znaleźć markowe oleje silnikowe firmy Shell w bardzo atrakcyjnych cenach. Np. olej silnikowy Shell Helix Ultra o lepkości 0w30 w opakowaniach o pojemności jednego i czterech litrów.

    Zostaw komentarz