Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Od 2015 roku, każdy nowy samochód, sprzedawany na terenie UE, musi spełniać normy emisji spalin Euro 6. A to nie wszystko. Do 2021 roku, wszystkie nowo homologowane pojazdy muszą emitować max 95g/km CO2, a po 2030 roku 59,4 g/km CO2. Tak wysokie ograniczenia wymuszą zmiany w konstrukcji silników samochodowych. Wpłynie to także na konieczność wprowadzenia do sprzedaży nowej generacji olejów silnikowych. Niestety, wzrosną także ceny nowych samochodów.
Co się stanie, jeśli samochód nie będzie spełniał norm, określonych przez UE? Wówczas jego producent będzie musiał zapłacić karę od każdego zarejestrowanego auta. Obecna norma emisji spalin wynosi 130g/km. Jeśli w 2021 roku producent będzie sprzedawał taki pojazd jako nowy, będzie musiał zapłacić karę w wysokości kilkunastu tysięcy złotych. Co oczywiste, kwota ta zostanie przerzucona na nabywców.
Aby tego uniknąć, konieczne będzie wprowadzenie zmian konstrukcyjnych w silnikach i rozbudowa albo unowocześnienie działania osprzętu, odpowiedzialnego za zmniejszenie emisji CO2, a także tlenków azotu, tlenków węgla, węglowodorów i sadzy (cząstek stałych).
Wszelakie zmiany, w konstrukcji silników, czy osprzętu, będą miały wpływ na konieczność opracowania nowych rodzajów olejów silnikowych. Będzie to konieczne, ze względu na zastosowane filtry, bardziej wymagające warunki pracy, a także wrażliwość systemów oczyszczania spalin na niektóre składniki oleju. Widzimy to zresztą już dziś. Do samochodów z filtrami cząstek stałych (DPF i FAP) stosowane są na przykład oleje niskopopiołowe (tzw. low saps).
Wszystko wskazuje na to, że nadal, najważniejszym płynem eksploatacyjnym w silnikach, pozostanie olej syntetyczny wysokiej klasy, o niższej lepkości i stałej jakości. Przed producentami olejów staną takie zadania, jak zachowanie niskiej zawartości popiołu siarczanowego. Z pewnością konieczne będzie zwiększenie pakietów dodatków uszlachetniających a być może pewne modyfikacje bazy olejowej. Dzięki nim możliwe będzie zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie emisji CO2.
Już dziś na rynku dostępne są oleje o lepkości 0w30 i 0w20, a przewiduje się wprowadzenie olejów 0w10.
Materiał powstał na podstawie informacji prasowej Shell.
W ofercie naszego sklepu mogą Państwo znaleźć markowe oleje silnikowe firmy Shell w bardzo atrakcyjnych cenach. Np. olej silnikowy Shell Helix Ultra o lepkości 0w30 w opakowaniach o pojemności jednego i czterech litrów.