Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...

Jaki olej wybrać do Hondy? Przewodnik dla każdego modelu! Dowiedz się, jaki olej silnikowy i przekładniowy będzie najlepszy dla Twojej Hondy – od ...
Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu z LPG? Silniki zasilane LPG wymagają olejów o wysokiej stabilności termicznej i odpowiedniej liczbie TBN, ...
Dowiedz się, jaka jest różnica między olejami Dexron ATF III a ATF +4 i który z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim aucie amerykańskim. Przeczytaj ...
Regularne badania laboratoryjne olejów przepracowanych są niezbędne dla utrzymania maszyn w doskonałym stanie, optymalizacji kosztów operacyjnych ...
Zapraszam na pierwszy odcinek kanału ZmienOlej w którym opowiadam jakie funkcje pełni olej silnikowy jakie ma właściwości i na jakie parametry ...
Toyota Yaris pierwszej generacji to jedno z najbardziej niezawodnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. Aby Wasza Toyota Yaris jeździła ...
Straż pożarna i właściwe smarowanie jej wyposażenia
Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać - to pytanie pojawia się bardzo często. Postaram się Państwu w sposób treściwy odpowiedzieć na to ...
Wielu z Was często po zakupie używanego samochodu zauważa, że coś się dzieje z silnikiem. Wielu z Was dzwoni do mnie i pyta jak sprawdzić czy ...
Wielu z Was zadaje sobie pytanie czy serwis, warsztat do którego oddałem olej silnikowy mi go wymienił. Na to oraz inne pytania odpowiadam w ...
Wielu z Państwa zastanawia się jakie oleje zastosować w najszybszych samochodach wyścigowych na świecie jakimi niewątpliwie są bolidy Formuły 1?
Procedura docierania silnika na hamowni, przy użyciu oleju Millers Oils CRO 10W40, obecnie oleju o nazwie Millers Oils Competition Running In Oil.
Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na pytania - czym smarować zamki, stacyjki, uszczelki, drobne plastikowe elementy, różne prowadnice czym odmrażać ...
Dobierz olej do silnika w przeglądarce ZmienOlej.pl - Jak działa nasza wyszukiwarka olejów
Nadchodzące zmiany ACEA w olejach silnikowych 2020/2021 - W spodziewanej w grudniu 2020 r. publikacji oczekuje się zmian w osiągach, które są ...
Wprowadzenie kaucji przy zakupie oleju silnikowego - czyli co i jak w tym temacie.
Przybywa oleju w silniku , olej szybko ciemnieje - co robić ? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym materiale. Serdecznie ...
Nowe oleje syntetyczne z normą Renault RN 17
ACEA pracuje nad kolejnymi aktualizacjami norm olejów, aby zapewnić, że środki smarne używane do napełniania silnika nadal spełniają wymagania ...
Particle Count czyli badanie poziomu zabrudzweń oleju
Nowoczesne silniki narażone są na wystąpienie potencjalnie destrukcyjnego zjawiska, tzw. spalania detonacyjnego LSPI. W tym materiale prezentujemy jak rozwiązuje się ten problem.
Producenci silników samochodowych (OEM) intensywnie pracują nad obniżeniem pojemności silników, aby sprostać restrykcyjnym wymaganiom norm dotyczących zużycia paliwa i emisji spalin, jednocześnie poprawiając moc i moment obrotowy jednostek silnikowych.
Większość nowych silników wykorzystuje obecnie kombinację turbosprężarek, bezpośredniego wtrysku paliwa i zmiennych faz rozrządu, w celu uzyskania większej mocy niż ich większe odpowiedniki, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa.
Taki stan rzeczy wydaje się mieć same zalety z punktu widzenia użytkowników samochodów.
Jednak współcześnie produkowane mniejsze, bardziej wysilone jednostki silnikowe stawiają poważne wyzwanie stosowanym środkom smarnym. Owo wyzwanie stanowi zjawisko znane, jako przedwczesny zapłon w warunkach niskich prędkości obrotowych silnika, zwane również spalaniem stukowym, lub spalaniem detonacyjnym (LSPI od ang. low-speed pre-ignition), które może doprowadzić do zniszczenia tłoków i korbowodów.
LSPI jest rodzajem spalania stukowego, występującym od momentu wynalezienia silnika.
Jednakże w tym przypadku występuje ono przy niskich obrotach silnika i wysokim momencie obrotowym turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wykazuje bardziej destrukcyjne cechy niż typowe spalanie stukowe.
Podczas normalnej pracy zapłon iskrowy jest zsynchronizowany z ruchem tłoka skierowanym ku dołowi. Spalanie stukowe występuje, gdy kropla oleju/paliwa pozostała w szczelinie tłoka przedostaje się do komory spalania i wywołuje przedwczesny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Powstające siły zderzają się z poruszającym się do góry tłokiem i mogą spowodować uszkodzenia tłoka, tak jak zaprezentowano na zdjęciu.
Mając świadomość występowania powyższego zjawiska, producenci pojazdów zastosowali oprogramowanie zapobiegające spalaniu stukowemu.
Jednak takie rozwiązania nie tylko zwiększają zużycie paliwa, ale równocześnie zmniejszają osiągi silnika. Aby uzyskać maksimum wydajności jednostek silnikowych, producenci wkrótce wprowadzą aktualizacje oprogramowania, które zwiększy ryzyko wystąpienia spalania stukowego.
Po zainstalowaniu oprogramowania silniki, w których nie zastosowano odpowiedniego oleju, opracowanego w celu ochrony silnika przed spalaniem stukowym, będą narażone na większe ryzyko poważnego uszkodzenia.
Producenci silników, tacy jak GM opracowali testy określające zdolność oleju silnikowego do zapobiegania LSPI. Test GM dopuszcza nie więcej niż pięć zdarzeń, aby otrzymać wynik pozytywny.
Syntetyczny olej silnikowy Amsoil serii Signature wykazał 100-procentową skuteczność ochrony przed spalaniem stukowym w teście silnika turbodoładowanego z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wymaganej dla specyfikacji GM dexos1® Gen 2 (II generacji), co oznacza, że w teście nie zaobserwowano ani jednego zdarzenia spalania stukowego.
Firma AMSOIL intensywnie pracuje nad rozwiązaniem problemów związanych z zastosowaniem wspomnianych aktualizacji.
Wiemy, że inne firmy olejowe stają na wysokości zadania i dostosowują swoje oleje do najnowszych specyfikacji.
Zdjęcie: Freepik.com