Filtry (2459 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Jaki olej silnikowy do Ford Focus 2.3 RS Turbo

Jaki olej silnikowy do Ford Focus 2.3 RS Turbo

Po wielu zgłoszeniach od naszych klientów wielu usterek w silnikach 2.3 Turbo głównie w samochodach Ford Focus RS Turbo postanowiliśmy zbadać oryginalny olej silnikowy, prawdopodobnie Castrol, który ma lepkość wg. SAE 0W40.

Poniżej analiza oleju oryginalnego

Analiza oleju silnikowego:

Jak się okazało oryginalny olej silnikowy po wykonaniu analizy po przebiegu 3000km od wyjechania z salonu wykazał:

- Spadek lepkości z klasy 0W40 do klasy SAE 30 co przedkłada się na trwałość filmu olejowego oraz klinu smarnego na panewkach, które rotują potężne obciążenia.

- Duża zawartość paliwa w oleju.

- Zbyt duża zawartość krzemu co może być efektem zanieczyszczeń z układu dolotowego oraz brudu po produkcyjnego, który nie został w należyty sposób usunięty podczas montażu silnika.

Jaki olej silnikowy do Forda Focusa 2.3 RS Turbo?

Po zlaniu oryginalnego oleju 0W40 zalano olej silnikowy Amsoil 5W50 Signature Series a analizę wykonano po przebiegu 3x większym czyli po 9000km.

Jak widać parametry oleju silnikowego Amsoil 5W50 są dużo bardziej stabilne.

Lepkość spadła do klasy SAE 40 co gwarantuje utrzymanie mocnego i trwałego filmu olejowego na panewkach.

Na pewno należy niezwłocznie sprawdzić źródło przedostawania się paliwa do oleju silnikowego ale już na wstępie wydaje się, że przy tak dużej mocy i turbo zawsze jakaś ilość paliwa musi się przedostać do oleju dlatego np. w mocnych silnikach turbo o pojemności powyżej 2L stosuje się oleje wyższych klas lepkości np. 10W50, 10W60 ale tutaj ze względu na dosyć ciasną budowę kanałów smarnych takiego rozwiązania bym nie polecał.

Poziom paliwa w oleju jest wysoki (5%)Rozrzedzenie paliwem może być spowodowane wadą komponentów, takich jak wtryski, zapłon/rozrząd, lub nadmiernymi przedmuchami. Inne możliwe przyczyny to agresywne używanie pedału gazu, przeciążanie silnika, częste jazdy na krótkich dystansach, częsta jazda na biegu jałowym.

Sugerujemy wymianę oleju i filtra, jeżeli nie dokonano tego podczas pobierania próbki. Poziom krzemu jest średni. Zanieczyszczenia krzemem mogą być pochodną materiałów ciernych (pył, tlenek krzemu), materiałów stosowanych do produkcji uszczelnień, dodatkami do oleju, i/lub być związane z zanieczyszczeniami ze środowiska oraz jak wspomniałem z jeszcze nie domytych komponentów silnika po montażu.

Oksydacja na niskim poziomie może być wynikiem przedłużonych okresów pomiędzy wymianami oleju, lub wysoką temperaturą pracy. Lepkość jest nieznacznie obniżona. Rozrzedzenie paliwem obniża lepkość oleju, co zmniejsza wytrzymałość filmu olejowego i właściwości smarne, oraz może prowadzić do nadmiernego zużycia elementów.
 

Analiza Ford Focus 2.3 RS



W USA w tych silnikach stosują oleje 5W50 ale nie z europejską normą WSS M2C 937 A która sama w sobie może nie jest słaba ale po prostu w naszej opinii nie nadaje się do tych silników.
Stosuje się oleje jakie zaleca producent silnika w USA czyli WSS-M2C931-C (Mustang) i taka norma po prostu jak widać w analizie trzyma olej silnikowy w ryzach po przebiegu 3x większym czyli po 9000km.
Olej silnikowy Amsoil 5W50 Signature Series zdegradował po 9000km do lepkości SAE 40 przy dosyć znacznej zawartości paliwa (5%).
Wypada nieporównywalnie lepiej niż oryginał ( ponoć to Castrol 0W40) i taki olej raczej da dużo większą gwarancję na uniknięcie awarii silnika.
Na pewno bym się bał jeździć na oleju silnikowym 0W40 przez interwał 10 000km nie wspominając już o 15000.

Na tym etapie zalecamy wymianę oleju w silnikach 2.3 Turbo po 7500km i używanie oleju o lepszej specyfikacji SAE 5W50 i dobrze by było WSS-M2C931-C ale może to się wiązać z nie uznaniem jakiś usterek gwarancyjnych przez Polskiego importera.

Analizę wykonano przez nas i można ją publikować na innych forach tematycznych z zaznaczeniem jakie jest jego źródło.

    Zostaw komentarz