
Olej silnikowy RAVENOL Turbo VST 5W40 USVO to oparty na bazach PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonany w technologii USVO i sprawdzonej technologii CleanSynto do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Dzięki technologii USVO osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości.
Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania.
Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną.
Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdych warunkach na drodze np. podróż w długich korkach (ciągłe zatrzymywanie i ruszanie) oraz podczas szybkiej jazdy na autostradzie.
Wskazówki dotyczące zastosowania:
Wielosezonowy energooszczędny olej do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla samochodów osobowych, kombi, vanów, małych samochodów dostawczych itp. przeznaczony specjalnie do silników z turbodoładowaniem, oraz katalizatorem.
Właściwości:
• wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów
• oszczędność paliwa poprzez lżejszą pracę silnika
• doskonałe cechy myjące i dyspersyjne
• zapobieganie tworzeniu się czarnego szlamu
• długa żywotność dzięki wysokiej odporności na utlenianie
• doskonałe właściwości podczas rozruchu zimnego silnika
• znakomita lepkość w zróżnicowanych temperaturach
• niskie parowanie
• może być stosowany w silnikach samochodów wyposażonych w katalizator
Specyfikacje
API SN/CF
ACEA A3/B4,
Aprobaty:
MB 229.5
Porsche A40
VW 502 00 / 505 00
BMW Longlife-01
Renault RN0700 / RN0710
Specyfikacje:
Opel GM-LL-B-025
Fiat 9.55535-Z2
Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896) MS-10850, MS-10725
Fiat 9.55535-GH2 oraz Fiat 9.55535-Z2
PSA B71 2296
MB 229.3
MB 226.5
Parametry techniczne
Kolor...........................................................................................................brązowy
Gęstość przy 20 st.C kg/m3..........................................................................848
Lepkość przy 40 st.C mm2/s.........................................................................85,1
Lepkość przy 100 st.C mm2/s.......................................................................14,3
Wskaźnik lepkości...........................................................................................175
Lepkość strukturalna CCS przy -30 st.C mPa/s............................................4700
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -35 st.C mPа/s...............13,900
Temperatura płynięcia st.C..............................................................................-51
Test Noack (odparowalność) %.......................................................................7,4
Temperatura zapłonu st.C................................................................................236
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g..................................................8,3
Popiół siarczanowy %.......................................................................................1,05
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 st.C mPа/s........................................3,9
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu