
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce.
RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W16 to w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® sformułowany z udziałem trójatomowego molibdenu i OFM (Organic Friction Modifiers)
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce.
Wszystkie produkty Ravenol sprzedawane przez nasz sklep pochodzą tylko z oficjalnej autoryzowanej sieci sprzedaży.
RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W16 to w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® sformułowany z udziałem trójatomowego molibdenu i OFM (Organic Friction Modifiers), w celu obniżenia tarcia, zużycia mechanicznego oraz zużycia paliwa do minimum. Zapewnia doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika, co wpływa na optymalne bezpieczeństwo smarowania w zimnej fazie pracy. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Wspiera ochronę środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń dzięki znacznej oszczędności paliwa. Pierwszy na świecie olej silnikowy licencjonowany i dopuszczony przez API o specyfikacji API SN i lepkości SAE 0W-16.
Wskazówki dotyczące zastosowania:
Jako lekkobieżny olej silnikowy nadaje się do wymagających silników o wysokich osiągach. Zaleca się go do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych, łącznie z wersją turbo i silnikami z wtryskiem bezpośrednim oraz szczególnie zalecany do pojazdów hybrydowych we wszystkich warunkach eksploatacji, jeśli producent silnika zaleca olej Low-Viscosity o klasie lepkości 0W16, 0W20 lub 5W20.
Właściwości:
· oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
· znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości również w warunkach szybkiej jazdy zapewniają długą żywotność silnika
· znakomite właściwości w zimnej fazie pracy również w niskich temperaturach poniżej -35st.C
· bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacji
· niska skłonność do parowania, co wpływa na niskie zużycie oleju
· brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
· neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających
· ekologiczny - wydłużone okresy między wymianami oleju chronią zasoby naturalne
Specyfikacja:
API SN
Normy:
Honda 08215-99974,
08216-99974,
08232-P99S1LHE,
Honda Ultra Next,
Ultra Green,
Hybrid Engine Nissan KLANM-01A04 Extra Save X Eco,
Mitsubishi MZ102661,
MZ102662,
Mitsubishi DiaQueen ECO Plus,
Toyota 08880-11005
Parametry techniczne:
Kolor zieloy
Gęstość przy 20 st.C kg/m3 843,1 EN ISO 12185
Lepkość przy 40st.C mm2/s 38,36 DIN 51 562
Lepkość przy 100st.C mm2/s 7,24 DIN 51 562
Temperatura krzepnięcia st.C -58 DIN ISO 3016
Index lepkości VI 156 DIN ISO 2909
Lepkość strukturalna CCS przy -35 st.C mPa*s 4400 ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa
MRV przy -40 st.C mPa*s 10,400 ASTM D4684
Temperatura zapłonu (COC) st.C 234 DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 6,17 DIN ISO 3771
Test Noack (odparowanie) % 8,2 ASTM D5800 / b
Popiół siarczanowy % masy 0,9 DIN 51 575
Lepkość dynamiczna(HTHS) przy 150 st.C mPа*s 2,4 CECL-036-90
Brak recenzji do tego produktu