Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L
  • Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

Recenzja(0)
179,00 zł Brutto
102051
Towar w magazynie - wysyłka natychmiast
Ilość :
Produkt dostępny w magazynie

Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

Najwyższej jakości w 100% syntetyczny olej silnikowy zaaprobowany przez wielu producentów samochodów. Opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów o wysokiej mocy silnika, wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i katalizatorami spełniającymi normy emisji spalin EURO IV i EURO V wymagającymi oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s) wyprodukowanego w technologii "Mid SAPS" – o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (0,07 ≤ x ≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%).
Kompatybilny z katalizatorami i Filtrami Cząstek Stałych (DPF). Odpowiedni także do silników benzynowych i Diesla wymagających oleju klasy jakości ACEA A3/B3 lub A3/B4.

Specyfikacja oleju silnikowego:

  • ACEA C3
  • API SM/CF

Dopuszczenia oleju silnikowego:

  • BMW Long Life-04
  • MB-Approval 229.51
  • Ford WSS M2C 917A
  • GM-OPEL dexos2
  • Porsche A40
  • Renault RN 0700
  • Renault RN 0710
  • VW 502 00 ,505 00 ,505 01
  • POZIOM JAKOŚCI FIAT 9.55535-S2
  • ZALECENIA Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, SSANGYONG...

Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV i EURO V są wyposażone w czułe układy obróbki spalin. Siarka i Fosfor spowalniają działanie katalizatora i mogą spowodować uszkodzenie komponentów katalitycznych: niedostateczne oczyszczanie spalin. Popioły siarczanowe nieodwracalnie blokują filtry cząstek stałych co powoduje skrócenie cyklu regeneracji, szybkie starzenie się oleju, zwiększenie zużycia paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
Standard ACEA C3 wymaga od oleju silnikowego wysokiej odporności filmu olejowego oraz parametrów umożliwiających zmniejszenie emisji substancji szkodliwych przez wysilone silniki: MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zawiera syntetyczne oleje bazowe i określony poziom SAPS, które zapewniają doskonałą odporność filmu olejowego, zmniejszenie tarcia w silniku i kompatybilność z układami obróbki spalin. MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zapewnia utrzymanie doskonałych własności smarnych takich jak ochrona przed zużyciem i odporność na wysoką temperaturę co decyduje o niskim zużyciu oleju przez silnik. Oleje ACEA C3 umożliwiają uzyskiwanie długich przebiegów pomiędzy wymianami oleju.


Wielu producentów pojazdów takich jak FIAT, Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Renault, SSANGYONG, SUZUKI, ... zaleca stosowanie olejów ACEA C3 do większości swoich pojazdów szczególnie tych wyposażonych w filtry DPF.
Specyfikacja BMW Long Life-04 stawia poważne wymagania olejom w szczególności z powodu współpracy z układami Valvetronic i układów wtórnej obróbki spalin. Obejmuje ona wszystkie silniki BMW po 2004 r., a także wszystkie silniki BMW przed 2004 r. gdyż BMW LL-04 jest kompatybilna ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami BMW, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01.

UWAGA:

Oleje BMW LL-04 mogą być stosowane w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami należy stosować oleje klasy BMW LL-01, takie jak MOTUL 8100 X-Cess 5W-40. W przypadku wątpliwości zapoznaj się z zaleceniami BMW.


Olej zgodny ze standartem FORD WSS M2C 917A wymaganym w samochodach FORD Galaxy 1.9L TDI do r. m. 2006 i dla FORD Ka 1.2L Duratec i 1.3L Duratorq TDCi od rocznika modelowego 2008.

Oleje GM-OPEL dexos2™ są odpowiednie do wszystkich silników Diesla GM-OPEL (także tych z filtrami DPF) i dla większości silników benzynowych od rocznika modelowego 2010. GM-OPEL dexos2™ w pełni zastępuje poprzednie specyfikacje GM: GM-LL-A-025 (Benzyna) i GM-LL-B-025 (Diesel).
Specyfikacja MB 229.51 wymaga od oleju spośród wielu innych poważnych ograniczeń zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki w celu zapewnienia kompatybilności z układami wtórnej obróbki spalin stosowanych w samochodach MERCEDES. Olejów MB 229.51 należy używać w niektórych silnikach benzynowych MERCEDESA, i we wszystkich silnikach Diesla wyposażonych w filtry DPF a także w poprzednich konstrukcjach.
Specyfikacja Porsche A40 wymaga niezwykle wysokiej odporności na ścinanie od oleju silnikowego. Ta specyfikacja dotyczy wszystkich silników Porsche, poza Cayenne V6 i silników Diesla (dla tych konkretnych silników należy używać olejów dopuszczonych przez Porsche zgodnie ze specyfikacją C30, takich jak olej MOTUL 8100 X-clean + 5W-30).
Renault opracowało wymagania RN0700 i RN0710 dla olejów silnikowych, które będą mogły pracować w najwyższych obciążeniach cieplnych a także sprostać ograniczeniom stawianym przez nowoczesne układy obróbki spalin (TWC, DPF). Standard RN0700 stosuje się do wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich silników Diesla Renault 1.5 dCi bez filtrów cząstek stałych DPF o mocy poniżej 100 KM i wymianami oleju w przedziale 12 miesięcy i 20 000 km.
Standard Renault RN0710 stosuje się do wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych, Renault Sport i silników Diesla bez DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
Specyfikacja RN0710 nie ma zastosowania do samochodów RENAULT wyposażonych w silniki Diesla 1.5 dCi bez filtrów DPF o mocy niższej niż 100 KM i wymianami oleju w przedziale 20 000 km i 1 roku, które wymagają oleju RN0700.
Do silników 2,2 dCi z DPF należy używać tylko oleju RN0710, a nie RN0720.
Specyfikacjia VW 502 00 i VW 505 01 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i dyspergujących, wysokiej odporności filmu olejowego na przeniesienie obciążeń oraz znakomitej odporności na wzrost lepkości spowodowany przedostawaniem się sadzy w celu spełnienia wymagań większości silników benzynowych i silników Diesla szczególnie z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Z wyjątkiem silników VW z pompowtryskiwaczami, które wymagają oleju klasy VW 505 01 takich jak MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 lub MOTUL 8100 X-clean 5W-40). Uwaga, nie należy używać oleju MOTUL 8100 X-clean 5W-40, gdy wymagane są oleje VW 504 00 lub VW 507 00, w tym przypadku należy stosować olej MOTUL 504 00 507 00 5W-30 lub MOTUL 8100 X-clean + 5W-30.
Poziom jakości FIAT 9.55535-S2 nakłada na olej silnikowy zarówno wymagania standardów ACEA C3 i klasy lepkości 5W-40 w celu doskonałego smarowania wszystkich silników benzynowych FIAT, ALFA-ROMEO, LANCIA wyprodukowanych od lipca 2007 roku.


Jak często wymieniać olej silnikowy Motul?

Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i warunkami jazdy. Nie mieszać z olejami nie spełniającymi wymagań ACEA C3. Przed zastosowaniem sprawdź wymagania producenta pojazdu.

Właściwości oleju silnikowego Motul?

  • Klasa lepkości SAE J 300 ...............5W-40
  • Gęstość w 20°C ASTM D1298 .........0.845
  • Lepkość w 40°C ASTM D445 ...........84,7 mm²/s
  • Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 .....14,1 mm²/s
  • Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 ...............3,6 mPa.s
  • Wskaźnik lepkości ASTM D2270 .......................172
  • Temperatura płynięcia ASTM D97................... -39°C
  • Temperatura zapłonu ASTM D92 ......................234°C
  • Popiół siarczanowy ASTM D874........................ 0,80% masy
  • TBN ASTM D2896 ...........................................7,5 mg KOH/g
Motul
102051

Cechy produktu:

Pojemność
5L
Zgodność
Benzyna
Diesel
Lepkość
5W40
Specyfikacja
ACEA A3/B4
ACEA C3
API CF
API SN
BMW Longlife-04
RN 0700
RN 0710
VW 502 00
VW 505 00
VW 505 01
WSS M2C 917A
Baza
Syntetyczna

Brak recenzji do tego produktu

Napisz recenzję
Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

Może ci się również spodobać

Często kupowane z:

arrow_back
arrow_forward

16 innych produktów z tej kategorii:

arrow_back
arrow_forward
Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

Olej silnikowy Motul X-clean C3 5W40 5L

179,00 zł Brutto