Olej do silnika zaburtowego 2T AMSOIL HP Marine Synthetic 2-Stroke Oil HPM 0.946L to jeden z najlepszych na świecie jakości olejów silnikowych do 2-suwowych silników zaburtowych
AMSOIL HP Marine Synthetic 2-Stroke Oil to jeden z najlepszych na świecie jakości olejów silnikowych do 2-suwowych silników zaburtowych i silników morskich
Odpowiednio dobrany olej silnikowy ma decydujące znaczenie dla osiągnięcia maksymalnej wydajności współczesnych 2-suwowych silników morskich i zaburtowych
Bezpośredni wtrysk paliwa (DFI) podwyższa wydajność procesu spalania, dostarczając pożądanego przyrostu mocy, a obniżenie stosunku oleju do paliwa, sprzyja redukcji szkodliwych substancji emitowanych do środowiska, wymaganej przez prawo.
Mieszanka uboższa w olej silnikowy utrudnia smarowanie i ochronę silników zaburtowych o dużej mocy, pracujących w wysokich temperaturach, co sprzyja powstawaniu depozytów i szybszemu zużyciu elementów, co z kolei skraca żywotność silnika i obniża parametry jego działania.
W trudnych warunkach pracy olej silnikowy HP Marine okazał się wyróżniać na tle konkurencji. Zapewnia właściwe smarowanie i chłodzenie, zapobiegając nadmiernemu zużyciu elementów, przy jednoczesnym niskim dymieniu i niskiej toksyczności dla środowiska wodnego.
To zaawansowany technologicznie olej do nowoczesnych silników.
Wyjątkowa ochrona przed zużyciem
Zapewnienie trwałość filmu olejowego w podwyższonej temperaturze pracy i przy zwiększonym tarciu współczesnych dwusuwowych silników jachtowych może stanowić wyzwanie dla niektórych olejów silnikowych, co zwiększa prawdopodobieństwo powstawania zarysowań i zużycia elementów.
Olej syntetyczny HP Marine zapewnia lepsze smarowanie i wolniejsze zużycie elementów silników działających na ubogiej lub normalnej mieszance paliwowo-olejowej (patrz wyniki badań terenowych).
W ciągu 534 godzin testów terenowych, olej HP Marine całkowicie zabezpieczył część prowadzącą tłoka i powierzchnie cylindryczne przed ścieraniem i wykazał doskonałe właściwości smarne, redukując tarcie pomiędzy ruchomymi elementami. Zapewnił wytrzymały film smarujący, nawet przy ubogiej mieszance i w trudnych warunkach eksploatacyjnych, jednocześnie zapewniając maksymalną żywotność silników zaburtowych
Zapobieganie powstawaniu depozytów
Olej silnikowy HP Marine w swoim składzie zawiera MAXDOSE (TM), system zaawansowanych dodatków dla "super-czystego" działania. To pomaga zapobiegać odkładaniu się depozytów, obniżających osiągi. W teście eksploatacyjnym, olej silnikowy HP Marine zahamował odkładanie się osadów powodujących zakleszczanie się i wypychanie pierścieni (osady węglowe powstające za pierścieniem wypychają go na zewnątrz), zjawisko zachodzące w nowoczesnych silnikach zaburtowych z bezpośrednim wtryskiem. W praktyce wyeliminował powstawanie osadów portu wylotowego, zapewniając wydajne i niezawodne działanie silnika.
- Doskonały do Evinrude* E-TEC*
- Pomaga zapobiegać powstawaniu depozytów
- Chroni przed zużyciem
- Niski poziom dymu
- Chroni przed rdzą
- Niska toksyczność wodna
- Doskonała wydajność jako olej wtryskowy lub w mieszance wstępnej w proporcji 50:1
Test oleju silnikowego w badaniu tenerowym E-TEC
Olej syntetyczny HP Marine został zastosowany w 250-konnym silniku Evinrude E-TEC napędzającym łódź ratowniczą. W 28-godzinnym okresie docierania silnik pracował na normalnej mieszance paliwowo-olejowej. Następnie silnik został ustawiony na fabryczny tryb mieszanki ubogiej, w którym działał przez 506 godzin przed demontażem. Certyfikowany rzeczoznawca ASTM zbadał wszystkie elementy, przyznając im oceny w skali od 1 do 10 (gdzie 10 oznacza brak zużycia) lub skali procentowej (gdzie 0% oznacza brak zużycia). Wyniki dowodzą, iż olej syntetyczny HP Marine zapewnił doskonałą ochronę przed zużyciem elementów i zapobiegł powstawaniu osadów.
Pierścienie tłokowe uzyskały najwyższą ocenę 10, wykazując brak klejenia. Część prowadząca tłoka wykazała 0,00 % zarysowań.
Gładź cylindryczna i kanał wylotowy
Łożyska główne
Zastosowanie
Zastosowanie w dwusuwowych silnikach morskich zgdonie z TC-W3, w tym w tym wykonanych przez: Johnson/Evinrude, FICHT, E-TEC, Mercury EFI & Optimax, Yamaha, Nissan, Tohatsu TLDI, Suzuki, Mariner, Force. Stosować jako olej wtryskowy lub w mieszance wstępnej w proporcji 50:1 (2,6 uncji na galon amerykański gazu).
Zgodność
Kompatybilny z mineralnymi i syntetycznymi olejami dwusuwowymi typu TC-W3; jednakże mieszanie olejów dwusuwowych powinno być ograniczone do minimum.
Parametry techniczne
Lepkość kinematyczna @ 100˚C,cSt(ASTM D445)................8,5
Lepkość kinematyczna @ 40˚C,cSt (ASTM D445).................46,8
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270).........................................160
Temperatura płynięcia ºC (ASTM D97)....................................-46
Temperatura zapłonu ºC (ASTM D92).....................................86
Temperatura palenia ºC (ASTM D92)......................................86
Lepkość Brookfielda w -40ºC, cP (ASTM D2983)....................14,025
Test rdzy National Marine Manufacturers Association (NMMA) TC-W3®....pozytywny
Test dymny Jaso M 342-92 (FD)............................................................pozytywny
Test smarowności TC-W3 (ASTM D4863)...............................................pozytywny
Badanie toksyczności ostrej u ryb OECD-203..............................100% przeżywalności
Test reprodukcji Daphnia magna OECD-202.................................100% przeżywalności
Brak recenzji do tego produktu