AMSOIL SAE 60 Motorcycle Oil (MCS) jest ulepszonym olejem przeznaczonym dla użytkowników wymagających najwyższej jakości smarowania ich motocykli.
W wyniku szeroko zakrojonych badań projektowych opracowano produkt o na wyższych parametrach specyficznych tylko dla pojazdów motocyklowych takich jak praca przy wysokich obrotach silnika, smarowanie sprzęgła mokrego, obszary wysokociśnieniowe w przekładniach oraz powstawanie rdzy podczas krótkich podróży lub przechowywania sprzętu.
Olej AMSOIl SAE 60 Motorcycle Oil posiada doskonałą odporność na wysokie temperatury i ochronę przeciw zużyciową.
Jest wytrzymały na ścinanie, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie właściwego ciśnienia oleju w podwyższonych temperaturach.
AMSOIL SAE 60 Motorcycle Oil przeciwdziała utracie lepkości oraz zabezpiecza skrzynie biegów.
Spełnia on wymagania SAE 140, API GL-1 dotyczących olejów przekładniowych.
Jest substancją wielozadaniową spełniającą wymagania motocykli krajowych i zagranicznych, o znacznie lepszych właściwościach niż inne konwencjonalne i syntetyczne olej silnikowe.
ZASTOSOWANIE
AMSOIL Synthetic SAE 60 Motorcycle Oil jest zalecany dla wczesnych modeli dwucylindrowych silników w
układzie widlastym chłodzonych powietrzem, gdzie najwłaściwsze jest zastosowanie oleju o stopniu lepkości 60W.
Oleje SAE 60 są powszechnie stosowane w silnikach motocykli Harley-Davidson® Knucklehead, Panhead, Shovelhead i wielu innych. AMSOIL SAE 60.
Spełnia wymagania API SG, SL/CF; API GL-1; JASO MA/MA2 oraz ISO-L-EMA2.
Firma AMSOIL lider rynku olejów syntetycznych,wyprodukowała w roku 1972 jako pierwsza na świecie syntetyczny olej silnikowy spełniający kwalifikacje API.
Rozległe doświadczenie firmy AMSOIL oraz jakość marki The First in Synthetics® pozwalają chronić Twój motocykl
Redukcja tarcia, nagrzewania i zużycia
W warunkach wysokich temperatur zastosowanie oleju syntetycznego AMSOIL zapewnia skuteczną ochronę silnika.
Posiada on wyjątkową wytrzymałość na rozwarstwianie w wysokich temperaturach a ponadto zawiera
dodatki zabezpieczające przed zużyciem w każdych warunkach pracy.
AMSOIL SAE 60 Motorcycle Oil jest stabilny termicznie zawiera maksymalne ilości inhibitorów utleniania.
Jest on niezwykle odporny na rozkład chemiczny. Jego zadaniem jest ochrona przed powstawaniem szlamu i osadów węglowych, dzięki czemu silnik pracuje w doskonałych warunkach czystości.
Ochrona przekładni zębatych w warunkach wysokiego ciśnienia
W wyniku zastosowania syntetycznego oleju motocyklowego AMSOIL nie ma potrzeby dodatkowego smarowania przekładni.
Zachowuje on doskonałą odporność na rozkład chemiczny nie ulegając rozrzedzeniu w warunkach pracy.
AMSOIL SAE 60 Motorcycle Oil działa podobnie jak smar przekładniowy nie wywołując negatywnych efektów w wyniku zastosowania dodatków wysokociśnieniowych.
Najlepsza ochrona przed korozją
Elementy motocykli mają skłonność do rdzewienia podczas dłuższego przechowywania, w wyniku działania wilgoci oraz podczas krótkich okresów pracy.
Rdza może powodować poważne uszkodzenia, na przykład niekontrolowane zużycie, utrata kompresji oraz powstawanie przedmuchów.
Olej ten chroni przed powstawaniem rdzy dzięki zastosowaniu specjalnych dodatków antykorozyjnych co nie jest naturalne dla olejów silnikowych.
Doskonałe smarowanie sprzęgła mokrego
AMSOIL Synthetic SAE 60 Motorcycle Oil nie zawiera modyfikatorów tarcia, sprzyjając występowaniu płynnego ruchu oraz braku poślizgu sprzęgła.
Kontroluje temperaturę i zapobiega ślizganiu i szkleniu sprzęgła.
Dzięki wysokiej liczbie zasadowej (TBN) pomagającej neutralizować kwaśne pozostałości spalania, mające negatywny wpływ na metalowe elementy sprzęgła, zwiększa jego żywotność.
MIESZANIE OLEJÓW AMSOIL
AMSOIL SAE 60 Motorcycle Oil jest kompatybilny z innymi konwencjonalnymi oraz syntetycznymi olejami.
Niemniej jednak, należy pamiętać, że mieszanie olejów może powodować skrócenie jego żywotności i redukcję wydajności.
AMSOIL nie zaleca zastosowania wydłużonych okresów wymiany oleju po jego zmieszaniu z innym olejem.
Nie zaleca się stosowania zamienników dodatków olejowych z syntetycznymi olejami AMSOIL.
TRWAŁOŚĆ UŻYTKOWA
Dokonywać wymiany oleju w interwałach nie dłuższych niż dwukrotność zalecanego przez wytwórcę okresu
jego użytkowania (mile/godziny) lub raz do roku zależnie, które ze zdarzeń wystą
Parametry techniczne
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445)...........................................................24.9
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445).............................................................203.7
Viscosity Index (ASTM D2270)...................................................................................153
Pour Point °C (°F) (ASTM D97)..................................................................................-38 (-36)
Flash Point °C (°F) (ASTM D92)..................................................................................226 (439)
High-Temperature/High-Shear Viscosity (ASTM D5481 @ 150°C, 1.0 X 106 s-1), cP..........7.6
Four-Ball Wear Test (ASTM D4172 @ 40 kgf, 150°C, 1800 rpm, 1 hr), Scar, mm..............0.37
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D5800)..............................................3.7
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu