Olej który został stworzony z myślą o silnikach pracujących na granicy wytrzymałości w wysokich momentach obrotowych przy bardzo dużej temperaturze ze starannie wybranych syntetycznych olejów bazowych
Zawodnicy nie mogą wygrać wyścigu, jeśli go nie ukończą. Dlatego inżynierowie AMSOIL stworzyli olej AMSOIL DOMINATOR Synthetic 2-Stroke Racing Oil. Ta złożona mieszanka olejów i dodatków została stworzona z myślą o silnikach pracujących na granicy wytrzymałości w wysokich momentach obrotowych przy bardzo dużej temperaturze. DOMINATOR wykonuje znakomitą pracę w zakresie ochrony wysokowydajnych silników.
Podnosi wytrzymałość, od której zależą profesjonalne zespoły wyścigowe i daje pewność siebie, dzięki czemu silniki mogą być eksploatowane do granic wytrzymałości.
Doskonała Smarowność i wysoka wytrzymałość filmu olejowego
Wysokowydajne i zaprojektowane z myślą o wyścigach silniki dwusuwowe pracują w ciężkich warunkach. Wysokie stopnie kompresji, obroty sięgające maksimum to parametry, które zwiększają ciśnienie i temperaturę. Wysoka temperatura może szybko spalić olej i spowodować szybki rozpad tłoka, zmniejszenie odstępu od ścian tłok-cylinder i prawdopodobieństwo zahaczenia tłoka o ścianki cylindra. Natomiast wysokie ciśnienie może doprowadzić do zerwania filmu olejowego w przypadku olejów o niskiej lepkości, co sprzyja zużyciu łożysk wału korbowego i wżerom.
Olej silnikowy AMSOIL DOMINATOR Synthetic 2-Stroke Racing Oil jest skonstruowany specjalnie dla wyjątkowej wytrzymałości filmu olejowego i doskonałej smarowności. Został opracowany przy użyciu starannie dobranych, syntetycznych olejów bazowych o wyższej lepkości. Szczególny nacisk kładziono na ochronę silników w motocyklach wyścigowych, gdzie osiąga się maksymalne prędkości w bardzo krótkim czasie. Posiada bardzo dobrą odporność na ścinanie, która zapewnia doskonałą ochronę tych elementów silnika, które są najbardziej narażone na zniszczenie podczas trwania wyścigu. Skutecznie zmniejsza tarcie co zapewnia maksymalne wykorzystanie mocy i niskie temperatury silnika, powodując lepsze czasy okrążeń i trwałość sprzętu.
Wyjątkowa czystość
Olej i paliwo spalane w procesie spalania dwusuwowego pozostawiają niszczące osady na tłokach, pierścieniach i w komorze spalania. Nadmierne depozyty mogą prowadzić do katastrofalnych awarii silnika, takich jak zapieczenie pierścieni tłokowych, blokada zaworu wydechowego i przedwczesny zapłon.
Olej silnikowy AMSOIL DOMINATOR został opracowany na bazie syntetycznych, czysto spalających się olejów bazowych i zaawansowanych, wysokotemperaturowych dodatków do detergentów w celu wyjątkowej kontroli depozytów. Pomaga on zapobiegać osadzaniu się węgla, który powoduje zapieczenie pierścieni, blokowanie zaworów wydechowych i przedwczesny zapłon. Olej silnikowy AMSOIL DOMINATOR został zoptymalizowany do pracy w ciężkich warunkach.
Korzyści udowodnione w wyścigach
• Wysoka wytrzymałość filmu olejowego w silnikach o wysokiej temperaturze i wysokich obrotach
• Formuła zapobiegająca tarciu zapewnia maksymalną moc
• Czyste spalanie pomaga zapobiegać zapieczeniu pierścieni tłokowych i zanieczyszczaniu świec zapłonowych
• Chroni powlekane i niepowlekane tłoki w silnikach wyścigowych
WYŚCIG TO SPRAWDZIAN
Podczas weekendu otwarcia sezonu 2015/16 AMSOIL Championship Snocross profesjonalny zawodnik Lincoln Lemieux Ski-Doo RS600 doznał uszkodzenia zacisku węża, co umożliwiło pompowanie płynu chłodzącego z układu. Powstała w wyniku tego wysoka temperatura stopiła pokrywy zaworów wydechowych, o-ringi i uszczelki silnika. Olej silnikowy DOMINATOR Synthetic 2-Stroke Racing zapewnił jednak wyjątkową ochronę mimo trudnych warunków. Pierścienie i tłoki były całkowicie nienaruszone, a wał korbowy obracał się swobodnie. Scheuring Speed Sports jest w stanie ponownie wykorzystać silnik po naprawieniu stopionych części, dając konkretne świadectwo doskonałych osiągów DOMINATORA.
Zastosowanie
Olej silnikowy DOMINATOR jest zalecany do stosowania w zmodyfikowanych silnikach dwusuwowych w tym: skutery śnieżne chłodzone powietrzem lub cieczą, skutery wodne, motocykle (moto X), quady, gokarty i silniki zaburtowe**. Może być stosowany zarówno do powlekanych lub niepowlekanych tłoków, wysokooktanowych paliw wyścigowych oraz zaworów sterujących mocą w układzie wydechowym. Kompatybilny z większością innych olejów dwusuwowych; jednakże mieszanie olejów powinno być ograniczone do minimum.
Przeznaczony do zastosowań z wtryskiem oleju lub mieszanką wstępną, które wymagają olejów API TC. W zastosowaniach mieszanki wstępnej, DOMINATOR zapewnia doskonałą ochronę w proporcji 50:1 (2,6 oz. oleju na galon amerykański gazu), choć wielu zawodników modyfikuje proporcje mieszanki, aby dostosować ją do swojej konfiguracji. Nie nadaje się do stosowania z alkoholem lub paliwami nitro-metanowymi.
** Nie nadaje się do długotrwałego stosowania w silnikach zaburtowych jako olej typu TC-W3, aczkolwiek jest doskonały jako olej wyścigowy do krótkotrwałego stosowania, gdzie silniki są poddawane okresowym inspekcjom.
Parametry techniczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445) |
7,2 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445) |
36,5 |
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270) |
165 |
Temperatura krzepnięcia ,°C (ASTM D97) |
-51 |
Temperatura zapłonu, °C (ASTM D92) |
102 |
Temperatura palenia, °C (ASTM D92) |
102 |
Brak recenzji do tego produktu