
100% syntetyczny olej silnikowy o wysokich parametrach sprzyjających niskiemu zużyciu paliwa. Został specjalnie opracowany, jako olej OEM do silników wymagających obniżonego tarcia, niskiej lepkość HTHS (≥ 2,9 mPa.s), obniżonej „średniej wartości SAPS", niskiej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (0,09%) i siarki (≤0,3%). Odpowiedni do najnowszej generacji silników benzynowych i Diesla, zgodnych z normami emisji spalin EURO IV i EURO V, wymagającymi od olejów właściwości obniżających zużycie paliwa, i spełniających normy ACEA C2. Olej silnikowy spełniający wymagania PSA B71 2290 PEUGEOT CITROEN AUTOMOBILE oraz RN0700 RENAULT. Odpowiedni dla silników z katalizatorami i filtrami cząstek stałych DPF.
NORMY ACEA C2 – API SM / CF
APROBATA PSA B71 2290
RENAULT RN0700
PARAMETRY FIAT 9.55535-S1 - TOYOTA – HONDA – SUBARU
Silniki spełniające normy emisji spalin Euro IV i EURO V wyposażone są w bardzo czułe systemy oczyszczania spalin. W rzeczywistości, siarka i fosfor hamują działanie katalizatorów prowadząc do spadku skuteczności oczyszczania gazów spalinowych; a popioły siarczanowe zatykają filtry DPF prowadząc do skrócenia cyklu regeneracji i powodując szybkie starzenie oleju, większe zużycie paliwa i utratę mocy silnika.
Dla normy B71 2290 PSA wymaga od oleju, aby był odporny na najbardziej niesprzyjające warunki termiczne, oraz kompatybilności z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin. Standard PSA B71 2290 jest odpowiedni do wszystkich silników Diesla (w tym wersje z DPF) i całej gamy silników benzynowych koncernu PSA, z wyjątkiem benzynowych silników 1.8L, 2.0L oraz 2.2L.
RENAULT opracował standard RN0700 dla olejów zdolnych zapewnić wysoką stabilność termiczną i posiadających doskonałą odporność na wysokie temperatury. Standard RN0700 znajduje zastosowanie w przypadku wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z Grupy RENAULT (RENAULT, DACIA i SAMSUNG). Standard RN0700 ma również zastosowanie do wszystkich pojazdów wyposażonych w silniki RENAULT Diesla 1.5 dCi bez DPF o mocy mniejszej niż 100 KM i okresami wymiany oleju silnikowego, co 20 000 km lub 1 rok.
Norma FIATA 9.55535-S1 wymaga, aby olej silnikowy spełniał zarówno wymagania ACEA C2 jak i 5W30, w celu doskonałego smarowania silników Diesla 1.3L, 1.6L oraz 2.0L, silników Multijet FIAT, ALFA ROMEO, oraz LANCIA produkowanych od 2007 r.
Niektórzy azjatyccy producenci OEM wymagają dla swoich najnowszych silników Diesla (od 2006 roku) oleju silnikowego spełniającego ACEA C2, aby zapewnić maksimum wydajności i trwałości. zastosowanie MOTUL 8100 Eco-clean 5W30 m. in. w Toyota 2.0L oraz 2.2L D4D; HONDA 2.2L CDTI i DTEC; oraz SUBARU 2.0L D.
Motul 8100 Eco-clean 5W30 spełnia wszystkie te bardzo wysokie wymagania dla parametrów i ich stałości, ustalonych przez OEM, w tym w szczególności dla normy PSA B71 2290, pełnej kompatybilności z biopaliwami, takimi jak biodiesel, przy stosowaniu biodiesla w proporcji do 10% (Biodiesel - B10).
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i stosownie do warunków eksploatacyjnych.
Nie wolno mieszać z innymi olejami silnikowymi niezgodnymi z normą ACEA C2.
Przed użyciem należy zawsze zapoznać się z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi pojazdu.
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu