
Olej przekładniowy Amsoil Synthetic CVT Fluid zalecany jest do bezstopniowych przekładni automatycznych CVT.
Bezstopniowe przekładnie automatyczne CVT wymagają specjalnego oleju przekładniowego o szczególnej charakterystyce, zapewniającej kontakt pasa lub łańcucha z kołami pasowymi bez poślizgu. Syntetyczny olej do przekładni AMSOIL CVT Fluid zapewnia właściwe tarcie części metalowych, oraz doskonałą ochronę i wydajność przekładni bezstopniowych w zalecanym przez producenta pojazdu okresie pomiędzy wymianami oleju.
Bezstopniowe przekładnie automatyczne CVT zapewniają nieograniczoną rozpiętość przełożeń za pomocą pasa lub łańcucha obracającego się pomiędzy dwoma kołami pasowymi o różnych średnicach. Olej AMSOIL Synthetic CVT Fluid jest opłacalną alternatywą dla olejów stosowanych przez producentów pojazdów.
Zapewnienie właściwego tarcia
Zapewnienie właściwego tarcia pomiędzy pasem/ łańcuchem i kołami pasowymi przekładni CVT jest szczególnie ważne. Olej AMSOIL CVT zapobiega ślizganiu się elementów i pomaga przedłużyć żywotność przekładni.
Znakomita ochrona przed zużyciem
Olej AMSOIL CVT Fluid jest trwałym olejem. Zarówno podczas normalnego użytkowania, jak i w warunkach szczególnego obciążenia, skutecznie chroni przez zużyciem ważne elementy przekładni, wydłużając jej żywotność.
Stabilny w wysokich temperaturach
W podwyższonej temperaturze pracy, olej syntetyczny AMSOIL CVT zachowuje stabilne właściwości, nie ulegając termicznemu rozkładowi. Zapobiega tworzeniu się laków, zagrażających sprawności i żywotności przekładni.
Doskonała sprawność mokrego sprzęgła
AMSOIL CVT Fluid zapewnia doskonałą sprawność mokrego sprzęgła, zapobiegając szarpaniu, redukując hałas i wibracje.
Sprawdzony w działaniu
Aby porównać AMSOIL Synthetic CVT Fluid z olejem Nissan NS-2 CVT Fluid, przeprowadzono testy drogowe na czterech pojazdach (dwa zalane olejem AMSOIL CVT Fluid i dwa -Nissan CVT NS-2 Fluid) na dystansie 150 000 km. Następnie dokonano demontażu i kontroli przekładni.
Jak można zaobserwować na poniższych zdjęciach, brak śladów zużycia przekładni samochodów zalanych AMSOIL CVT Fluid w teście drogowym, dowodzi, że olej ten jest wysokiej jakości zamiennikiem oleju Nissan CVT NS-2 Fluid.
Testy laboratoryjne
Również testy laboratoryjne wykazały, że AMSOIL CVT Fluid dorównuje, a w niektórych kategoriach przewyższa właściwości oleju Nissan CVT NS-2 Fluid:
• W testach zużycia FZG (ASTM D5182), Nissan NS-2 osiągnął ocenę 7, podczas gdy AMSOIL CVT znacznie przewyższył go, uzyskując ocenę 11.
• W teście JASO LVFA, w przypadku AMSOIL CVT Fluid drgania wystąpiły po okresie sześć razy dłuższym niż w przypadku Nissan NS-2. AMSOIL CVT Fluid wypadł również korzystniej pod względem hałasu i wibracji.
ZASTOSOWANIE
Zaleca się stosowanie oleju syntetycznego AMSOIL CVT do bezstopniowych przekładni automatycznych, pasowych i łańcuchowych w:
Parametry techniczne Amsoil Synthetic CVT Fluid |
CVT
|
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445)
|
7.1
|
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445)
|
32.8
|
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270)
|
187
|
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)
|
212 (414)
|
Temperatura spalania °C (°F) (ASTM D92)
|
224 (435)
|
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D97)
|
-45 (-49)
|
Lepkość Brookfield, cP (ASTM D2983)
|
8779
|
Pienienie (ASTM D892, Sekwencje I, II,
|
Brak recenzji do tego produktu