
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce.
RAVENOL VMO SAE 5W40 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce. Wszystkie produkty Ravenol sprzedawane przez nasz sklep pochodzą tylko z oficjalnej autoryzowanej sieci sprzedaży.
RAVENOL VMO SAE 5W40 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i wpływa na ochronę środowiska. Przedłuża żywotność filtrów DPF i katalizatora trójdrogowego TWC. Spełnia normy EURO IV i EURO V w zakresie redukcji spalin.
Opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami co więcej znakomicie nadaje się też do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych z turbodoładowaniem lub bez. Ze względu na specjalny skład znakomicie nadaje się do wydłużonych przebiegów zgodnie z wymogami specyfikacji OEM.
· oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu,
· znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika również w ekstremalnych warunkach,
· wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika również w niskich temperaturach poniżej -30 st.C,
· właściwe funkcjonowanie hydropopychaczy zagwarantowane we wszystkich temperaturach,
· bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych,
· niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju,
· brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach,
· neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających,
· wydłużone okresy wymiany oleju silnikowego.
API SN/CF, ACEA C3
MB 229.31, MB 229.51
VW 505 00 / 505 01, VW 502 00
BMW Longlife-04,
GM Dexos 2 (Lizenz Nr. D20583HI081),
Porsche A40,
Ford WSS-M2C917-A,
Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2,
Chrysler MS-11106,
Właściwości | Jednostka | Dane | Badanie zgodnie z |
Kolor | żółto- brązowy | ||
Gęstość przy 20 st.C | kg/m3 | 848 | EN ISO 12185 |
Lepkość przy 40 st.C | mm2/s | 87,5 |
DIN 51 562 |
Lepkość przy 100 st.C | mm2/s | 14,4 |
DIN 51 562 |
Wskaźnik lepkości VI | 171 | DIN ISO 2909 | |
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 st.C | mPа*s | 3,75 | ASTM D5481 |
Lepkość strukturalna CCSprzy -30 st.C | mPа*s | 6375 | ASTM D5293 |
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -35 st.C | mPа*s | 21,100 | ASTM D 4684 |
Test Noack | % | 8,8 | ASTM D5800/b |
Temperatura zapłonu | st.C | 242 | DIN ISO 2592 |
Popiół siarczanowy | % masy | 0,77 | DIN 51 575 |
Temperatura płynięcia | st.C | -45 |
DIN ISO 3016 |
TBN (całkowita liczba zasadowa) | mg KOH/g | 7,2 | ASTM D2896 |
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu