Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L
  • Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L

Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L

Recenzja(0)
178,00 zł Brutto
102898
Ostatnie sztuki w magazynie

Motul Eco-nergy 5W30 to w 100% syntetyczny olej silnikowy. Został specjalnie opracowany z myślą o najnowszych pojazdach wyposażonych w silniki benzynowe oraz diesla z turbodoładowaniem o bezpośrednim wtrysku, lub benzynowe silniki wymagające obniżonego tarcia i niskiej lepkości HTHS.

Ilość :
Produkt dostępny w magazynie

Motul Eco-nergy 5W30 to w 100% syntetyczny olej silnikowy. Został specjalnie opracowany z myślą o najnowszych pojazdach wyposażonych w silniki benzynowe oraz diesla z turbodoładowaniem o bezpośrednim wtrysku, lub benzynowe silniki wymagające obniżonego tarcia i niskiej lepkości HTHS.

Olej silnikowy odpowiedni do wszystkich współczesnych jednostek napędowych Diesla wyposażonych w turbodoładowanie, oraz silników benzynowych wymagających zastosowania olejów obniżających zużycie paliwa (ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5). Odpowiedni dla silników z katalizatorami.

NORMY:

ACEA A5 / B5
API SL / CF
FORD WSS M2C 913C
Aprobata - FORD WSS-M2C913-D
JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5003
RENAULT RN 0700

Norma ACEA A5/B5 wymaga od olejów silnikowych właściwości znacznie obniżających zużycie paliwa i niskiej emisji spalin w przypadku silników o dużej mocy: MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30 na bazie syntetycznej i z dodatkiem cząsteczek obniżających tarcie, zapewnia doskonałą odporność filmu olejowego,zmniejszając tarcie elementów silnika, przy zachowaniu właściwego ciśnienia, a jednocześnie obniżeniu średniej temperatury pracy. Motul 8100 Eco-nergy 5W30 zapewni znakomite właściwości smarne, ochronę przed zużyciem, odporność na wysoką temperaturę i obniżenie zużycia paliwa podczas rozruchu i w jeździe miejskiej (w porównaniu do oleju referencyjnego 15W40).

Przyjazny dla środowiska, pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym minimalizację uwalniania gazów cieplarnianych (CO2).

Specjalnie opracowany, aby spełniać najnowsze wymagania techniczne dla silników FORDA benzynowych i wysokoprężnych, gdy wymagany jest olej silnikowy spełniający normę FORD WSS M2C 913 C. Oleje spełniające normę FORDA WSS M2C 913 standard C są w pełni kompatybilne z wcześniejszymi specyfikacjami FORDA WSS M2C 913 A i 913 B. Norma JLR «03.5003» odpowiada normie FORDA WSS M2C 913 C i obejmuje niektóre silniki benzynowe i wysokoprężne z oferty Jaguara i Land Rovera.

Spełniając jednocześnie wymagania norm ACEA A5/B5, Motul 8100 Eco-nergy 5W30 pozwala na oszczędność paliwa (0,5% oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu do 913 B), tak, aby sprostać wymaganiom FORDA odnośnie ograniczenia emisji CO2.

Specyfikacja 913C wymaga od oleju silnikowego wyjątkowej odporności filmu olejowego w celu zagwarantowania właściwej lepkości przez cały okres eksploatacyjny oleju. Ta charakterystyka jest szczególnie ważna w kontekście zrównoważonego rozwoju i wykorzystania biopaliw, typu biodiesel. Motul 8100 Eco-nergy 5W30 zagwarantuje doskonałe właściwości smarne, odporność na zużycie podzespołów przy wykorzystaniu biodiesla w proporcji 7% (Biodiesel - B7).

Specyfikacja FORDA WSS M2C 913C obejmuje również większą zdolność olejów silnikowych do usuwania osadów węglowych (do + 40%) w porównaniu do normy 913B. Dzięki zastosowaniu unikatowych środków dyspersyjnych, MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30 zapobiega osadzaniu szlamów i wzrostowi lepkości, które może być rezultatem osadzania się sadzy powstałej w wyniku spalania. Dlatego też olej posiada dużą odporność na wysoką temperaturę i odporność na utlenianie podczas całego okresu eksploatacji, zapewniając pełną ochronę silnika.

RENAULT opracował normę RN0700 dla olejów silnikowych, w celu sprostania najostrzejszym wymaganiom termicznym, narzuconym po zastosowaniu współczesnych systemów oczyszczania spalin.

Standard Renault RN0700 dotyczy wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung). Specyfikacja RN0700 ma również zastosowanie do wszystkich samochodów Renault wyposażonych w silniki wysokoprężne 1,5 l dCi bez DPF, o mocy mniejszej niż 100 KM i przy zachowaniu okresów wymiany co 20 000 km lub 1 rok.

REKOMENDACJE

Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i stosownie do warunków eksploatacyjnych.

Olej silnikowy Motul 8100 Eco-nergy 5W30 może być mieszany z innymi olejami syntetycznymi i mineralnymi.

Przed użyciem należy zawsze zapoznać się z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi pojazdu.

Parametry techniczne:

Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) ASTM D1298.....................0,847
Lepkość w temperaturze 40 ° C (104 ° F) ASTM D445.....................57.6 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100 ° C (212 ° F)ASTM D445...................10.1 mm²/s
Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C  ASTM D4741 ..................3,2 mPa.s
Wskaźnik lepkości  ASTM D2270.....................................................163
Temperatura krzepnięcia ASTM D97...............................................-36 ° C
Temperatura zapłonu ASTM D92.......................................................226 ° C
Popiół siarczanowy ASTM D874......................................................1.07 % masy
TBN  ASTM D2896..........................................................................10,3 mg KOH/g

Motul
102898

Cechy produktu:

Pojemność
5L
Zgodność
Benzyna
Diesel
Lepkość
5W30
Specyfikacja
ACEA A5/B5
API CF
API SL
Ford WSS-M2C913-C
Jaguar Land Rover STJLR.03.5003
RN 0700
WSS-M2C 913-D
Baza
Syntetyczna

Brak recenzji do tego produktu

Napisz recenzję
Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L

Może ci się również spodobać

Często kupowane z:

arrow_back
arrow_forward

16 innych produktów z tej kategorii:

arrow_back
arrow_forward
Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L

Olej silnikowy Motul Eco-nergy 5W30 5L

178,00 zł Brutto