- Nowy

Olej syntetyczny do przekładni automatycznych serii Signature AMSOIL do zastosowania w różnych pojazdach swoimi właściwościami przewyższa konwencjonalne płyny przekładniowe, przewyższając wymagania techniczne większości pojazdów produkowanych w Ameryce Północnej, Europie i Azji.
AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid to syntetyczny olej przekładniowy do przekładni automatycznych serii Signature do zastosowania w różnych pojazdach
Olej syntetyczny do przekładni automatycznych serii Signature AMSOIL do zastosowania w różnych pojazdach swoimi właściwościami przewyższa konwencjonalne płyny przekładniowe, przewyższając wymagania techniczne większości pojazdów produkowanych w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Specjalna formuła zapewnia wyjątkową skuteczność i ochronę w trudnych warunkach eksploatacyjnych nawet w najnowocześniejszych przekładniach.
Właściwości w warunkach ekstremalnych
Przekładnie w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych i SUV-ach, szczególnie tych wykorzystywanych do ciągnięcia lub holowania – pracują w warunkach szczególnie uciążliwych i narażone są na przegrzanie. Podwyższone temperatury powodują rozkład płynów, doprowadzając do szkodliwego tarcia części metalowych i odkładania się osadów. Problem jest tym większy w nowoczesnych przekładniach z większą liczbą przełożeń, zestawów sprzęgieł, wąskimi kanalikami olejowymi, wymagającymi czystego oleju wysokiej jakości do zapewnienia maksymalnej wydajności i żywotności.
Charakterystyka oleju do przekładni automatycznych AMSOIL Signature Series czyni go odpornym na przeciążenia i przegrzanie w trakcie holowania nawet w wymagającym terenie. Pozostaje płynny w temperaturach poniżej zera i zapewnia ochronę w trakcie intensywnego użytkowania, nawet w przypadku przekroczenia dopuszczalnego obciążenia.
Aby udowodnić skuteczność w warunkach intensywnej eksploatacji, AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid zastosowano w pojazdach należących do spółki taksówkowej w Las Vegas. W pojazdach rutynowo eksploatowanych na krótkich dystansach, dociążonych pasażerami i ładunkami, w ekstremalnie wysokich temperaturach pustynnych, olej narażony jest na olbrzymie obciążenia. Po 288 000km (180 000 mil), wybraną skrzynię biegów poddano analizie. Test utleniania ABOT jest jedną z metod używanych do określenia odporności na utlenianie oleju, który jest dobrym wskaźnikiem jego trwałości. Testy przeprowadzone przez niezależne laboratorium wykazały, że po 180 000milach (288 000km) ciężkiej pracy, AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid zachowywał odporność na utlenianie dłużej niż stanowią wymagania ATF + 4 Chrysler dla nowego oleju (patrz wykres). Elementy wewnętrzne, w tym korpus zaworów i tarcze sprzęgła (na zdjęciu), były praktycznie wolne od osadów, depozytów oraz śladów zużycia, potwierdzając wysoki poziom ochrony środka smarnego w warunkach intensywnej eksploatacji.



Chroni przed uszkodzeniem w wysokich temperaturach
Olej syntetyczny AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid zawiera wysokie stężenia przeciwutleniaczy, czyniąc go odpornym na wysoką temperaturę. W rezultacie, zapewnia doskonałą ochronę przed osadami i złogami lakowymi, które zatykają wąskie kanaliki olejowe i przyczyniają się do zeszklenia sprzęgła. Po 188 000 milach (288 000km) pod dużym obciążeniem, analiza oleju ujawniła, że olej zawierał 41 procent początkowej ilości inhibitorów utleniania, udowadniając swoją długotrwałą odporność na rozkład termiczny.
Znakomita ochrona przed zużyciem
Zmiana prędkości i obciążeń powoduje wzrost momentu obrotowego i znaczne obciążenie przekładni i łożysk. Olej syntetyczny AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid posiada wysoką odporność filmu olejowego i dodatki zapobiegające zużyciu pod dużym obciążeniem. Po 188 000 mil olej AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid pomyślnie przeszedł branżowy test zużycia przekładni FZG, uzyskując najwyższy 12 poziom. Wyniki przekroczyły wymagania ATF Ford MERCON V i Chrysler + 4 dla nowego oleju, wykazując długotrwałą ochronę przed zużyciem.
Płynność w niskich temperaturach
W niskich temperaturach gęsty olej przekładniowy wydłuża czas potrzebny na zmianę przełożenia i zwiększa zużycie paliwa. Syntetyczny olej AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid nie zawiera parafin i zapewnia zachowanie właściwości płynnych w niskich temperaturach (<-62st.c temperatura krzepnięcia>Pomaga poprawić szybkość zmiany przełożeń, zmniejsza zużycie paliwa i skraca czas potrzebny na osiągnięcie odpowiedniej temperatury.
Zachowanie właściwości tarcia
Współczesne przekładnie są mniejsze i muszą sprostać wyższym mocom i wartościom momentu obrotowego, zapewniając jednocześnie płynną zmianę biegów, przy dłuższej żywotności oleju. Olej syntetyczny AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid posiada dodatki modyfikujące tarcie, co zapewnia wyjątkowe właściwości statyczne sprzęgła (tarcie statyczne), zdolność przenoszenia momentu obrotowego (tarcie dynamiczne) i właściwości antywibracyjne (moment poślizgu-konwerter sprzęgła). Analiza pokazuje, że po 100 000 mil eksploatacji w warunkach dużego obciążenia, olej AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid zachowuje się prawie jak nowy płyn !
AMSOIL Signature Series Automatic Transmission Fluid to olej syntetyczny do przekładni automatycznych serii Signature do zastosowania w różnych pojazdach. Jest zalecany do przekładni, systemów hydraulicznych, układów wspomagania kierownicy i innych zastosowań, które wymagają którejkolwiek z wymienionych poniżej specyfikacji:
Specyfikacje:
FORD MERCON ULV
GM DEXRON ULV
Parametry techniczne:
Lepkość kinematyczna @ 100°C, cSt (ASTM D445)..........................4,5
Lepkość kinematyczna @ 40°C, cSt (ASTM D445)...........................20,5
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270)..................................................134
Lepkość Brookfield, cP (ASTM D2983) ..........................................4050
Punkt zapłonu°C (°F) (ASTM D92).................................................220 (428st.F)
Pour Point, °C (°F) (ASTM D97).....................................................-62 (-80st.F)
Test 4 kulowy (ASTM D4172 @ 40 kg, 75˚C,1200rpm,1hr skaza/mm....0,39
Brak recenzji do tego produktu