
Olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla spełniających normy EURO IV i V
100% syntetyczny
Zastosowanie
100% syntetyczny olej silnikowy o wysokich parametrach. Specjalnie opracowany z myślą o samochodach najnowszej generacji wyposażonych w silniki Diesla, oraz benzynowe, spełniające normy EURO IV i EURO V, i wymagające zastosowania oleju silnikowego o wysokiej lepkości HTHS (> 3,5 mPa.s), obniżonej „średniej wartości SAPS” z zawartością popiołów siarczanowych ≤ 0,8%, fosforu 0,07≤x≤0,09% i siarki ≤0,3%.
Odpowiedni dla silników z katalizatorami i filtrami cząstek stałych DPF.
Szczególnie zalecany dla najnowszej generacji samochodów BMW, MERCEDESA, PORSCHE, oraz GRUPY VW (VW, AUDI, SEAT, SKODA).
Odpowiedni również dla wszystkich silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających oleju silnikowego spełniającego normę ACEA C3.
PARAMETRY
NORMY ACEA C3
APROBATA
BMW Long Life-04
Aprobata MB 229.51
Porsche C30
VW 504 00 – 507 00
Silniki spełniające normy emisji spalin Euro IV i EURO V wyposażone są w bardzo czułe systemy oczyszczania spalin. W rzeczywistości, siarka i fosfor hamują działanie katalizatorów prowadząc do spadku skuteczności oczyszczania gazów spalinowych; a popioły siarczanowe zatykają filtry DPF prowadząc do skrócenia cyklu regeneracji i powodując szybkie starzenie oleju, większe zużycie paliwa i utratę mocy silnika.
Specyfikacja BMW Long Life-04 nakłada na oleje silnikowe poważne ograniczenia, w szczególności tam, gdzie zastosowano Valvetronic i systemy oczyszczania spalin. Odnosi się ona do wszystkich silników BMW produkowanych po 2004 roku, a także wszystkich silników BMW sprzed roku 2004, jako, że norma BMW LL-04 jest zgodna ze wszystkimi poprzednimi specyfikacjami BMW (np. BMW LL-98 i BMW LL-01).
UWAGA: Produkty spełniające normę BMW LL-04 mogą być stosowane wyłącznie w silnikach benzynowych w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami, wymagane jest stosowanie oleju silnikowego zgodnego z normą BMW LL-01, takiego jak MOTUL 8100 X-cess 5W40 W razie wątpliwości należy zapoznać się z zaleceniami BMW.
Norma MB 229.51 wymaga, między innymi, obniżonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, aby zachować kompatybilność z systemami oczyszczania spalin MERCEDESA. Oleje te mogą być wymieniane z różną częstotliwością, zależnie od wskazań komputera, w związku z wysoką odpornością na ścinanie. Specyfikacja MB 229.51 odnosi się do niektórych silników benzynowych, oraz wszystkich silników Diesla stosowanych przez MERCEDESA z lub bez DPF.
Porsche wprowadził normę C30, aby zagwarantować doskonałe smarowanie wszystkich swoich silników Diesla oraz silników benzynowych V6 (Porsche Cayenne). Olej silnikowy zgodny z normą "PORSCHE C30" spełnia wszystkie wysokie wymagania dotyczące odporności filmu olejowego.
Dla VW 504 00 oraz VW 507 00, Volkswagen wymaga od oleju silnikowego pełnej kompatybilności ze swoimi systemami oczyszczania spalin, takimi jak katalizatory i filtry DPF w celu zapewnienia najwyższej trwałości większości silników benzynowych i Diesla w pojazdach VW, AUDI, SEAT, SKODA.
Olej silnikowy MOTUL w specyfikacji 8100 X-clean + 5W30, w pełni spełnia wszystkie wymagania stawiane przez BMW, MERCEDES, PORSCHE I VW dla olejów silnikowych z wysoką lepkością HTHS (> 3.5 mPa.s), zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (Niskie wartości SAPS). Jest odpowiedni do stosowania w pojazdach wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.
ZALECENIA
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i stosownie do warunków eksploatacyjnych.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi.
Przed użyciem należy zawsze zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.
WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE J 300 5W30
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) ASTM D1298 ............0,847
Lepkość w temperaturze 40 ° C (104 ° F)ASTM D445 ............71,7 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100 °C (212 ° F)ASTM D445 ............11,7 mm²/s
Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F)ASTM D4741...3,6 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 ....................158
Temperatura krzepnięcia ASTM D97 .....................-39 ° C / -38.2
Temperatura zapłonu ASTM D92 .......................242 ° C / 467,6 ° F
Popiół siarczanowy ASTM D874 ........................0,61% masy
TBN ASTM D2896 ........................6,0 mg KOH/g
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu