Ceramizer do regeneracji manualnych skrzyń biegów tylnich mostów i reduktorów zaliczany jest do najlepszych na świecie produktów tego typu.
Co najważniejsze działa i poprawia działanie każdej skrzyni, wycisza jej pracę oraz każdego mostu napędowego oraz reduktora.
Ceramizer do regeneracji manualnych skrzyń biegów tylnich mostów i reduktorów zaliczany jest do najlepszych na świecie produktów tego typu.
Co najważniejsze działa i poprawia działanie każdej skrzyni, wycisza jej pracę oraz każdego mostu napędowego oraz reduktora.
Jak Państwo zauważyliście, że Wasza skrzynia dyfer już głośno pracuje należy wlać minimum 3 dawki ceramizera i wtedy problem znika.
Ważne aby trzymać się zaleceń producenta w okresie tzw. ceramizacji.
Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
Można stosować z każdym rodzajem oleju przekładniowego i stosować do wszystkich rodzajów przekładni i reduktorów.
Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się. Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia) lub do 100 000 km przebiegu.
Ceramizację powierzchni ceramizerem można powtarzać wielokrotnie.
Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w skrzyni lub przekładni w litrach. 1-2 l 2-5 l 5-8 l 8-11 l
Ilość dozowników (doz.) 1 doz. 2 doz. 3 doz. 4 doz.
ZALECENIA:
Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu.
W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100-200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®.
W przypadku, gdy po przejechaniu 100–200 km poprawa pracy mechanizmu nie jest zauważalna - może to świadczyć o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
W przypadku zespolonych skrzyń biegów (układów napędowych) - zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®.
W przypadku skrzyń biegów i przekładni stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®.
Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem.
Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
Stosować razem z Ceramizerem® do silnika, układu wspomagania kierownicy i uszlachetniaczem do paliwa.
INSTRUKCJA DO SKRZYŃ BIEGÓW, TYLNYCH MOSTÓW:
Rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka km.
Wyłączyć silnik.
Odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
Zakręcić korek wlewu oleju.
Przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h. oraz 100 - 300 m na wstecznym biegu.
Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
INSTRUKCJA DO REDUKTORÓW:
Rozgrzać olej w reduktorze – uruchomić reduktor na co najmniej 30 min.
Zatrzymać reduktor.
Odkręcić korek wlewu oleju do reduktora i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
Zakręcić korek wlewu oleju.
Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
NIE STOSOWAĆ:
Do automatycznych skrzyń biegów.
W sprężarkach śrubowych W mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD – są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
UWAGI:
W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
W przypadku uszkodzeń mechanicznych (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
Chronić przed dziećmi.
Brak recenzji do tego produktu