
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce.
RAVENOL VMO SAE 5W40 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Sklep Zmienolej jest oficjalnym certyfikowanym sprzedawcą Ravenol w Polsce.
Wszystkie produkty Ravenol sprzedawane przez nasz sklep pochodzą tylko z oficjalnej autoryzowanej sieci sprzedaży.
RAVENOL VMO SAE 5W40 to syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Poprzez wyraźną oszczędność zużycia paliwa przyczynia się do redukcji emisji spalin i wpływa na ochronę środowiska. Przedłuża żywotność filtrów DPF i katalizatora trójdrogowego TWC. Spełnia normy EURO IV i EURO V w zakresie redukcji spalin.
Wskazówki dotyczące zastosowania:
Opracowany specjalnie do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami co więcej znakomicie nadaje się też do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych z  turbodoładowaniem lub bez. Ze względu na specjalny skład znakomicie nadaje się do wydłużonych przebiegów zgodnie z wymogami specyfikacji OEM.
Właściwości:
·  oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
·  znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości, zapewniające długą żywotność silnika również w ekstremalnych warunkach
·  wyśmienite właściwości przy rozruchu zimnego silnika również w niskich temperaturach poniżej  -30 st.C
·  właściwe funkcjonowanie hydropopychaczy zagwarantowane we wszystkich temperaturach
·  bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych
·  niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju
·  brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na  zaworach
·  neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających
·  wydłużone okresy wymiany oleju
Specyfikacje:
API SN/CF, ACEA C3
MB 229.31, MB 229.51 
VW 505 00 / 505 01, VW 502 00
BMW Longlife-04, 
GM Dexos 2 (Lizenz Nr. D20583HI081),
Porsche A40, 
Ford WSS-M2C917-A, 
Fiat 9.55535-S2, Fiat 9.55535-GH2, 
Chrysler MS-11106,
Dane techniczne:
| Właściwości | Jednostka | Dane | Badanie zgodnie z | 
| Kolor | żółto- brązowy | ||
| Gęstość przy 20 st.C | kg/m3 | 848 | EN ISO 12185 | 
| Lepkość przy 40 st.C | mm2/s | 87,5 | DIN 51 562  | 
| Lepkość przy 100 st.C | mm2/s | 14,4 | DIN 51 562  | 
| Wskaźnik lepkości VI | 171 | DIN ISO 2909 | |
| Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 st.C | mPа*s | 3,75 | ASTM D5481 | 
| Lepkość strukturalna CCSprzy -30 st.C | mPа*s | 6375 | ASTM D5293 | 
| Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -35 st.C | mPа*s | 21,100 | ASTM D 4684 | 
| Test Noack | % | 8,8 | ASTM D5800/b | 
| Temperatura zapłonu | st.C | 242 | DIN ISO 2592 | 
| Popiół siarczanowy | % masy | 0,77 | DIN 51 575 | 
| Temperatura płynięcia | st.C | -45 | DIN ISO 3016  | 
| TBN (całkowita liczba zasadowa) | mg KOH/g | 7,2 | ASTM D2896 | 
Cechy produktu:
Brak recenzji do tego produktu