Drogi Użytkowniku, niniejszym informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim wejdziesz na naszą stronę, zapoznaj się proszę z poniższymi informacjami:
  1. I. Administrator danych osobowych
    Administratorem Twoich danych osobowych jest Piotr Dziektarz, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWO-PRODUKCYJNA "PITERTECH" PIOTR DZIEKTARZ, ul. Rożnowa 9, 32-020 Wieliczka, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 6831262823, REGON 121509550; adres e-mail: biuro@zmienolej.pl, tel. 12 288 32 09.
  2. II. Cele i podstawa prawna przetwarzania
    Twoje dane osobowe w postaci adresu IP, danych zawartych w plikach cookies i danych lokalizacyjnych przetwarzamy w celu umożliwienia Ci wejścia na naszą stronę i przeglądania jej zawartości, na podstawie Twojej zgody – podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  3. III. Odbiorcy danych
    Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym podmiotom: Operator płatności internetowych PAYU, PAYPAL, firmom obsługującym wysyłkę zamówień DPD , INPOST, oraz naszemu hostingodawcy. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  4. IV. Okres przechowywania danych
    Twoje dane przechowujemy do czasu posiadania udzielonej przez Ciebie zgody.
  5. V. Twoje prawa
    Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz zażądać, abyśmy je usunęli), prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (masz prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie; cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem).
    W celu wykonania swoich praw skieruj żądanie pod adres email: biuro@zmienolej.pl, numer telefonu: 12 288 32 09 lub udaj się do naszej siedziby.
  6. VI. Informacja o dobrowolności podania danych
    Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Jeżeli nie podasz danych, nie będziesz mógł przeglądać zawartości naszej strony.
  7. VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
    Na stronie Sklepu są wykorzystywane pliki cookies. Stosowane są one w celach zapewnienia maksymalnej wygody wszystkich użytkowników (w tym Kupujących) przy korzystaniu ze Sklepu (zapamiętywanie preferencji i ustawień na stronie, zbieranie anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych, także przez inne portale, w tym portale społecznościowe, np. Facebook). Korzystanie ze Sklepu bez zmiany ustawień w przeglądarce dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym każdego użytkownika. Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na stosowanie plików cookies powinien zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Tu znajduje się więcej informacji o plikach cookies.
Badanie laboratoryjne oleju
  • Badanie laboratoryjne oleju

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

Recenzja(0)
160,00 zł
Brutto

Badanie oleju hydraulicznego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny i przydatność

do dalszego uzycia.

Ilość :
Na stanie100 Dostępnew magazynie
  • Polityka Bezpieczeństwa
  • Polityka Dostaw
  • Polityka Zwrotów

Badanie oleju przepracowanego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny oraz przydatność do dalszej eksploatacji.

Z badanej próbki oleju hydraulicznego oleju przekładniowego określamy najważniejsze parametry użytkowe danego oleju.

Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

Na podstawie danej próbki oleju można wywnioskować praktycznie wszystko np. czy nie dochodzi do przedwczesnego zużycia, czy w oleju nie ma zbyt dużej ilości tzw. ścieru metalicznego, czy lepkość oleju nie spadła i czy wreszcie dany olej nie jest zanieczyszczony(dodatkowo płatne badanie).

Z badania dowiemy się również czy w oleju nie ma wody co zwłaszcza w przypadku olejów hydraulicznych czy przekładniowych odgrywa szalenie istotną rolę.

Na podstawie pierwiastków można zweryfikować czy zużycie jednostki napedowej jest większe na danym oleju np. zawartość, żelaza, aluminium, chromu, niklu itp.

Ale możemy również poznać czy dany olej ma dobry i zbilansowany skład chemiczny co da nam gwarancję, że lejemy dobry o dobrych parametrach.

Można również sprawdzić czy jego właściwości chemiczne są nadal dobre po danym przebiegu.

Bez takich badań nadal nikt nie może dać gwarancję czy dany olej nadal zachowuje swoje właściwości.

Kupując u nas taką analizę dostajecie Państwo kompleksową zawartość poniższych danych:


Składowe badania:

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i badanie oleju przekładniowego jest podobne do badania oleju silnikowego.


Składowe badania:

1. Lepkość w 40 i 100st.C / wg. ASTM D445                 
2. Zawartość pierwiastków / wg. ASTM D5185          
3. Liczba kwasowa / wg. ASTM D664             
4. Badania zanieczyszczeń PQ (ścier metalowy,częstki metalu ilość i wielkość)
    PQ działa bardzo dobrze w przypadku urządzeń, w których głównym problemem jest zużycie metali żelaznych.

   Do tych typów urządzeń należą: układni przekładni, wał odbioru     mocy, łożyska silników kołowych, łożyska toczne,   

    sprężarki śrubowe, sprężarki tłokowe, silniki i pompy hydrauliczne zębate.
    Poniżej więcej informacji
5. Zawartość wody / Metoda Karla Fishera / wg. ASTM D6304C
6. Poziom utleniania i nitracji / więcej poniżej. / wg. ASTM E2412
7. Indeks lepkośc / wg. ASTM D2270
8. Dodatkowo Particle count /wg. ISO 4406/ czyli pomiar cząstek stałych, zabrudzenia typu np. kurz, piach itp. - badanie dodatkowo płatne nie wchodzące w skład standardowego badania oleju hydraulicznego. - więcej można przeczytać poniżej.

Ogólne badanie oleju silnikowego w tym pierwiastki jakie się wyodrębnia.
https://zmienolej.pl/pl/badanie-laboratoryjne/3652-badanie-laboratoryjne-oleju

Odnośnie badania nr. 4:
więcej można przeczytać tutaj:
Badania zanieczyszczeń PQ (ścier metalowy,częstki metalu ilość i wielkość)
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-pomiar-czastek-pq-pomiar-zanieczyszczen-srodka-smarnego-czastkami-zelaza

Odnośnie badania nr.6 :
więcej na ten temat można przeczytać tutaj:
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-utlenianie-oleju-i-stabilnosc-oksydacyjna

Odnośnie badanie nr. 8:
więcej przeczytać można tutaj:
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-particle-count-czyli-badanie-poziomu-zabrudzwen-oleju

Badanie standardowe  160zł brutto z VAT.
Badanie z dodatkowym badaniem zanieczyszczeń - 276zł brutto z VAT.


- Żelazo

Blok silnika, głowica, koła zębate i łańcuchy rozrządu, zawory, popychacze zaworów, prowadnice zaworowe, wał korbowy, wałek rozrządu, wałek dźwigienek zaworowych, sworznie tłokowe, łożyska toczne (z chromem), pompa oleju, pozostałości ferrocenu, dodatek do paliwa do redukcji sadzy, rozróżnienie korozji od zużycia w oparciu o indeks PQ

- Chrom

Pierścienie tłokowe, łożyska wału korbowego, sworznie tłokowe, zawory wydechowe, uszczelki, tuleje prowadzące, chromowane części, Fe, Al, Cr są zwykle znajdowane razem z Si gdyż w większości zużycie poszczególnych elementów spowodowane jest przez pył (tłoki- Al, pierścienie tłokowe –Cr i cylinder- Fe)

- Nikiel

Składnik stopu zaworów wydechowych, prowadnice zaworowe, turbosprężarki, zębatki wysokiej wytrzymałości, łopatki turbiny, części takie jak elementy filtra mogą być pokryte niklem zamiast galwanizacji lub chromowania, składnik ciężkich olejów (z wanadem)

- Aluminium

Głownie z tłoków, obudowy pompy, chłodnic oleju, elementów przekładni, turbosprężarek, tulei prowadzących, łożysk ślizgowych, bloków cylindra silników aluminiowych (z krzemem), pyłu zawierającego boksyt (tlenek aluminium)

- Miedź (Copper)

Główny składnik mosiądzu i brązu, jako metal pochodzący od zużytych pomp olejowych, łożysk korbowodu, łożysk sworzni tłokowych, łożysk wałka dźwigienek zaworowych, zębatek ślimakowych z brązu, spiekanych hamulców i tarcz sprzęgła, skorodowanych chłodnic oleju, systemu przewodów i uszczelnień.

- Ołów (Lead)

Zwykle w połączeniu z obecnością cyny i/lub miedzi, łożyska korbowodu, prawie wszystkie powierzchnie pracy łożysk ślizgowych, połączenia lutowane wraz z cyną

- Cyna (TIN)

Często wraz z obecnością ołowiu (łożyska Babbitta) lub miedzi, ruchome powierzchnie łożysk korbowodu, wałka dźwigienek zaworowych, łożyska sworzni tłokowych, lut (mający w składzie Pb i Sn) w lutowanych elementach chłodnicy, składnik niektórych baz olejowych, dodatek płynów niepalnych

- Kadm (Cadmium)

Składniki łożysk ślizgowych narażonych na korozje, czasami również w intensywnie czerwonych pigmentach elementów plastikowych i farb.

- Srebro

Posrebrzane powierzchnie tarcia mocno obciążonych łożysk ślizgowych, jak w przypadku silników lokomotyw, pozostałości lutu srebrowego, srebro reaguje z cynkiem z dodatków

- Wanad

Składnik stopów stali chromowo-wanadowej w sprężynach zaworowych, tak jak nikiel jest składnikiem benzyny, produkt przedmuchów w silnikach pracujących na ciężkich olejach napędowych

12. Poziom zanieczyszczenia ppm

- Silikon
- Sód
- Potas

13. Metale inne jako produkty antyzużyciowe dodane do oleju

- Tytan
- Molibden
- Magnez
- Antymon
- Lit (Lithium)
- Bor
- Magnes
- Wapń
- Bar
- Fosfór
- Cynk

Próbkę oleju przepracowanego należy pobrać najlepiej poprzez wlew oleju cienkim plastikowym wężykiem i strzykawką, którą można zakupić w dowolnej aptece. Jeśli jest to utrudnione można pobrać olej z tzw. środkowego strumienia upuszczając nieco oleju hydraulicznego czy przekładniowego.

Olej powinien być pobrany do czystego pojemnika w którym nie było wcześniej innych zanieczyszczeń. Doskonale do tego nadają się np. pojemniki, które możemy zakupić w aptece.

Można również pobrać olej z miski olejowej, przekładni ale tak aby zawierał uśrednioną dawkę czyli nie pobierać z samego dna miski olejowej lub dyferencjału gdzie zbiera się najwięcej zanieczyszczeń.

My potrzebujemy od Państwa tylko plastikowy lub inny pojemnik do którego należy pobrać próbkę badanego oleju i taką próbke należy dostarczyć do naszej firmy własnym transportem ( własny, kurier, poczta, ).

Płacą Państwo tylko za analizę laboratoryjną.

Próbkę muszą Państwo dostarczyć do nas we własnym zakresie.

Po otrzymaniu próbki natychmiast ją dostarczamy do laboratorium.

Czas oczekiwania na wynik analizy wynosi ok. 3-5 dni roboczych.

Po otrzymaniu próbki natychmiast wynik przesyłamy Panstwu na maila

Wraz z próbką potrzebujemy na kartce papieru takie informację jak:

- Z jakiego samochodu, silnika, przekładni pochodzi próbka np. skrzynia 6 biegowa VW Passat 2005r.

- Rodzaj oleju jaki jest zastosowany np. Millers TRX Synth 75W90 itp.

- Przebieg silnika, skrzyni np. 150 000km

- Przebieg na oleju badanym np. 15 000km

- Data zalania oleju oraz data pobrania próbki

- Ilość dolanego badanego oleju w trakcie danego przebiegu.

Przykładowa analiza wygląda jak poniżej.

Laboratorium z którego pochodzą wszystkie badania w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

Poniżej znajdą Państwo wynik przykładowej analizy.

ANALIZA OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO

Konkretne odniesienia

Brak recenzji do tego produktu

Napisz recenzję
Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

1 inny produkt w tej kategorii:

arrow_back
arrow_forward
Badanie laboratoryjne oleju

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

160,00 zł
Brutto