Badanie laboratoryjne oleju
  • Badanie laboratoryjne oleju

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego

Recenzja(0)
369,00 zł Brutto
ANALIZA OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO

Badanie oleju hydraulicznego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny i przydatność
do dalszego uzycia.

Ilość :
Produkt dostępny w magazynie

Badanie oleju przepracowanego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny oraz przydatność do dalszej eksploatacji.

Z badanej próbki oleju hydraulicznego określamy najważniejsze parametry użytkowe danego oleju.

                

Na podstawie danej próbki oleju można wywnioskować praktycznie wszystko np. czy nie dochodzi do przedwczesnego zużycia, czy w oleju nie ma zbyt dużej ilości tzw. ścieru metalicznego, czy lepkość oleju nie spadła i czy wreszcie dany olej nie jest zanieczyszczony i czy oby na pewno został wymieniony.

Z badania dowiemy się również czy w oleju nie ma wody co zwłaszcza w przypadku olejów hydraulicznych czy przekładniowych odgrywa szalenie istotną rolę.

Na podstawie pierwiastków można zweryfikować czy zużycie jednostki napędowej jest większe na danym oleju np. zawartość, żelaza, aluminium, chromu, niklu itp.

Ale możemy również poznać czy dany olej ma dobry i zbilansowany skład chemiczny co da nam gwarancję, że lejemy dobry o dobrych parametrach.

Można również sprawdzić czy jego właściwości chemiczne są nadal dobre po danym przebiegu.

Bez takich badań nadal nikt nie może dać gwarancję czy dany olej nadal zachowuje swoje właściwości.

Kupując u nas taką analizę dostajecie Państwo kompleksową zawartość poniższych danych:

         

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i badanie oleju przekładniowego jest podobne do badania oleju silnikowego.

          

Kupując u nas taką analizę oleju hydraulicznego dostajecie Państwo kompleksową zawartość poniższych danych:

                                        

Właściwości oleju:


1. Lepkość kinematyczna w temperaturze 100 st.C wg. (ASTM D 7042)
2. Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 st.C  wg. (ASTM D 7042)
3. Wskaźnik lepkości wg. (ASTM D2270)
4. Liczba kwasowa wg. (ASTM D 7042)
6. Poziom utlenienia oleju silnikowego,oksydacji wg. - (ASTM E2412)
7. Poziom nitracji  - Tworzenie się osadów oraz osadów olejowych.
     Popularnie nazywane azotowanie czyli reakcja oleju z tlenkami azotu co prowadzi do odkładania się lakieru, laków


Zanieczyszczenia w oleju:

                               

1. Klasa czystości wg. ISO 4406
2. Klasa czystości wg. NAS 1638
3. Największe zdetektowane cząstki (wielkość/ilość) um/-
4. Zawartość wody w oleju wg. (ASTM D 6304)
5. Zawartość potasu wg. (ASTM D7751)
6. Zawartość sodu wg. (ASTM D7751)
7. Zawartość krzemu wg. (ASTM D7751)

Metale ścierne pochodzące ze zużycia


1. Aluminium wg. (ASTM D7751)
2. Mangan wg. (ASTM D7751)
3. Chrom wg. (ASTM D7751)
4. Miedź wg. (ASTM D7751)
5. Żelazo wg. (ASTM D7751)
6. Nikiel wg. (ASTM D7751)
7. Ołów wg. (ASTM D7751)
8. Cyna wg. (ASTM D7751)
9. Tytan (ASTM D7751)

       

Dodatki uszlachetniające - metale inne jako produkty antyzużyciowe dodane do oleju


Bar (ASTM D7751)
Magnez (ASTM D7751)
Wapń (ASTM D7751)
Molibden (ASTM D7751)
Fosfor (ASTM D7751)
Siarka (ASTM D7751)
Cynk (ASTM D7751)


- Żelazo

Blok silnika, głowica, koła zębate i łańcuchy rozrządu, zawory, popychacze zaworów, prowadnice zaworowe, wał korbowy, wałek rozrządu, wałek dźwigienek zaworowych, sworznie tłokowe, łożyska toczne (z chromem), pompa oleju, pozostałości ferrocenu, dodatek do paliwa do redukcji sadzy, rozróżnienie korozji od zużycia w oparciu o indeks PQ

- Chrom

Pierścienie tłokowe, łożyska wału korbowego, sworznie tłokowe, zawory wydechowe, uszczelki, tuleje prowadzące, chromowane części, Fe, Al, Cr są zwykle znajdowane razem z Si gdyż w większości zużycie poszczególnych elementów spowodowane jest przez pył (tłoki- Al, pierścienie tłokowe –Cr i cylinder- Fe)

- Nikiel

Składnik stopu zaworów wydechowych, prowadnice zaworowe, turbosprężarki, zębatki wysokiej wytrzymałości, łopatki turbiny, części takie jak elementy filtra mogą być pokryte niklem zamiast galwanizacji lub chromowania, składnik ciężkich olejów (z wanadem)

- Aluminium

Głownie z tłoków, obudowy pompy, chłodnic oleju, elementów przekładni, turbosprężarek, tulei prowadzących, łożysk ślizgowych, bloków cylindra silników aluminiowych (z krzemem), pyłu zawierającego boksyt (tlenek aluminium)

- Miedź (Copper)

Główny składnik mosiądzu i brązu, jako metal pochodzący od zużytych pomp olejowych, łożysk korbowodu, łożysk sworzni tłokowych, łożysk wałka dźwigienek zaworowych, zębatek ślimakowych z brązu, spiekanych hamulców i tarcz sprzęgła, skorodowanych chłodnic oleju, systemu przewodów i uszczelnień.

- Ołów (Lead)

Zwykle w połączeniu z obecnością cyny i/lub miedzi, łożyska korbowodu, prawie wszystkie powierzchnie pracy łożysk ślizgowych, połączenia lutowane wraz z cyną

- Cyna (TIN)

Często wraz z obecnością ołowiu (łożyska Babbitta) lub miedzi, ruchome powierzchnie łożysk korbowodu, wałka dźwigienek zaworowych, łożyska sworzni tłokowych, lut (mający w składzie Pb i Sn) w lutowanych elementach chłodnicy, składnik niektórych baz olejowych, dodatek płynów niepalnych

- Kadm (Cadmium)

Składniki łożysk ślizgowych narażonych na korozje, czasami również w intensywnie czerwonych pigmentach elementów plastikowych i farb.

- Srebro

Posrebrzane powierzchnie tarcia mocno obciążonych łożysk ślizgowych, jak w przypadku silników lokomotyw, pozostałości lutu srebrowego, srebro reaguje z cynkiem z dodatków

- Wanad

Składnik stopów stali chromowo-wanadowej w sprężynach zaworowych, tak jak nikiel jest składnikiem benzyny, produkt przedmuchów w silnikach pracujących na ciężkich olejach napędowych

                       

Próbkę oleju przepracowanego należy pobrać najlepiej poprzez bagnet oleju cienkim plastikowym wężykiem i strzykawką, którą można zakupić w dowolnej aptece.

Można również przyjechać do nas wtedy można taką próbkę u nas pobrać na miejscu pod warunkiem że jest drożny bagnet do zmiany oleju.



Próbkę oleju przepracowanego należy pobrać najlepiej poprzez wlew oleju cienkim plastikowym wężykiem i strzykawką, którą można zakupić w dowolnej aptece. Jeśli jest to utrudnione można pobrać olej z tzw. środkowego strumienia upuszczając nieco oleju hydraulicznego czy przekładniowego.

Olej powinien być pobrany do czystego pojemnika w którym nie było wcześniej innych zanieczyszczeń. Doskonale do tego nadają się np. pojemniki, które możemy zakupić w aptece.

Można również pobrać olej z miski olejowej, przekładni ale tak aby zawierał uśrednioną dawkę czyli nie pobierać z samego dna miski olejowej lub dyferencjału gdzie zbiera się najwięcej zanieczyszczeń.

My potrzebujemy od Państwa tylko plastikowy lub inny pojemnik do którego należy pobrać próbkę badanego oleju i taką próbke należy dostarczyć do naszej firmy własnym transportem ( własny, kurier, poczta, ).

Płacą Państwo tylko za analizę laboratoryjną.

Próbkę muszą Państwo dostarczyć do nas we własnym zakresie.

Po otrzymaniu próbki natychmiast ją dostarczamy do laboratorium.

                  

Czas oczekiwania na wynik analizy wynosi ok. 7 dni roboczych.

Po otrzymaniu próbki natychmiast wynik przesyłamy Państwu na maila a w przypadkach awaryjnych natychmiast dzwonimy.

              

Wraz z próbką potrzebujemy na kartce papieru takie informację jak:

- Z jakiego samochodu, silnika, przekładni pochodzi próbka np. skrzynia 6 biegowa VW Passat 2005r.

- Rodzaj oleju jaki jest zastosowany np. Millers 75W90 itp., L-HV 46 Specol, Shell L-HL

- Przebieg silnika, skrzyni np. 150 000km

- Przebieg na oleju badanym np. 15 000km

- Data zalania oleju oraz data pobrania próbki

           

Przykładowa analiza oleju hydraulicznego wygląda jak poniżej.

              

Olej hydrauliczny 1

ANALIZA OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO

Brak recenzji do tego produktu

Napisz recenzję
Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego

Może ci się również spodobać

2 innych produktów z tej kategorii:

arrow_back
arrow_forward
Badanie laboratoryjne oleju

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego

369,00 zł Brutto