Badanie laboratoryjne

Opinie

Bardzo fachowa obsługa rzetelna wyrozumiała dla klientów którzy chcą cos więcej wydobyć informacji niż jest to dostępne. Godne do naśladowania wśród innych sprzedawców podejście do klienta Polecam serdecznie ... Czytaj więcej

waldemar

Olej millers jest zdecydowanie najlepszym olejem jaki kiedykolwiek spotkałem. Charakterystyka pracy silnika, rozruch, dźwięk zdecydowanie poprawiły się na plus. Do tego fachowa pomoc powoduje, że polecę zarówno olej, jak i sklep, każdemu. ... Czytaj więcej

Bartek

Gorąco polecam oleje Amsoil i Millers ,to naprawdę oleje z górnej półki ,stosuję je w czterech samochodach i już wiem że nigdy ich nie zmienię ,ponieważ kultura pracy jest na nich więcej niż zadowalająca .A jeśli chodzi o fachowe doradctwo ze strony pana Piotra ,no tutaj tylko pozazdrościć ogromnej wiedzy na temat olejów.Polecam ... Czytaj więcej

Mirosław

Wbrew obiegowym opiniom po półsyntetycznym grubasie 10w60 zalałem to co zaleca producent 5w30. Po konsultacjach z Piotrem, Padło wtedy na AMSoil ASL 5w30 plus płukanka silnika. Ku pozytywnemu zaskoczeniu wszystko było na plus, spalanie spadło o 0,7 l na 100km. Rozruch zimnego silnika na mrozie nie stanowił teraz żadnego problemu, zupełnie jakby to było ...... Czytaj więcej

Piotr

Witam! Mieszkam w UK od 10 lat. Pierwszy raz zetknąłem się z olejami Millers tuż po przyjeździe do tego kraju. W chwili obecnej nie wyobrażam sobie zastosowania w moim aucie innego środka smarnego. Nie będę się specjalnie wypowiadał na ten temat bo zajęło by mi to kilka dni... Powiem krótko! Nie ma lepszego oleju silnikowego niż Millers.........................! ... Czytaj więcej

radek

Zmienolej.pl z czystym sumieniem moge polecic kazedemu kto szuka naprawde dobrego oleju. Z tak fachowa pomoca oraz oferta w zakresie olei silnikowych jeszcze sie nie spotkalem. Co do samych olei, Millers z kazdym nowym produktem przechodzi samych siebie. EE 10W40 sprawil ze kultura pracy silnika jest wyzsza. Pracuje teraz ciszej i rowniej. A co do zuzycia ...... Czytaj więcej

Przemek

Jak najbardziej polecam oleje millersa, bardzo fajnie wytrzymuja ostrzejsze traktowanie wyciszaja silnik i poprawiaja kulture pracy, obecnie jak dla mnie na chwile obecną millers nalezy do wyzszej polki olejow ... Czytaj więcej

si2wy

Witam zainteresowanych! Skoro tu zagladacie to to mozecie byc pewni!!!!! Profesjonalnego doradzwa! Fachowej obslugi, doskonalych produktow i co najwazniejsze szacunku dla klienta co niestety w naszym kochanym kraju nie zawsze jest norma! Pan Piotr i jego serwis na pewno potrakyuja was powaznie, profesjonalnie i UCZCIWIE !!! Polecam ZMIENOLEJ.PL z ...... Czytaj więcej

Arkadiusz

Witam. Moja opinia na temat oleju i płukanki AMSOIL. Do 14-nasto letniego Daewoo Tico mojej żony z przebiegiem 74 000 tyś km, który jezdził na oleju Statoil 10w40 zrobiłem płukankę AMSA i zalałem go olejem Signature Series 5w30. Moje wrażenia po zmianie to wyciszenie pracy silnika,równiejsza praca 3-y cylindry, Zmiany po jeżdzie testowej,luzniejszy ...... Czytaj więcej

Dariusz

Odkąd zalałem Millersa wiem, że do mojego Suzuki nie trafi inny olej. Silnik pracuje zdecydowanie równiej i chętniej wkręca się na obroty. Bez wahania mogę polecić te oleje każdemu, zwłaszcza, jeśli kocha swój samochód :) ... Czytaj więcej

Piotr

Newsletter

Badanie laboratoryjne

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

BADANIE OLEJU HYDRAULICZNE

Nowy

Badanie oleju hydraulicznego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny i przydatność

do dalszego uzycia.

Więcej szczegółów

Dostępny do 24h

Brak opinii na temat tego produktu. Napisz opinię jako pierwszy.

160.00 zł

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

Badanie oleju przepracowanego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny oraz przydatność do dalszej eksploatacji.

Z badanej próbki oleju hydraulicznego oleju przekładniowego określamy najważniejsze parametry użytkowe danego oleju.

Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

Na podstawie danej próbki oleju można wywnioskować praktycznie wszystko np. czy nie dochodzi do przedwczesnego zużycia, czy w oleju nie ma zbyt dużej ilości tzw. ścieru metalicznego, czy lepkość oleju nie spadła i czy wreszcie dany olej nie jest zanieczyszczony(dodatkowo płatne badanie).

Z badania dowiemy się również czy w oleju nie ma wody co zwłaszcza w przypadku olejów hydraulicznych czy przekładniowych odgrywa szalenie istotną rolę.

Na podstawie pierwiastków można zweryfikować czy zużycie jednostki napedowej jest większe na danym oleju np. zawartość, żelaza, aluminium, chromu, niklu itp.

Ale możemy również poznać czy dany olej ma dobry i zbilansowany skład chemiczny co da nam gwarancję, że lejemy dobry o dobrych parametrach.

Można również sprawdzić czy jego właściwości chemiczne są nadal dobre po danym przebiegu.

Bez takich badań nadal nikt nie może dać gwarancję czy dany olej nadal zachowuje swoje właściwości.

Kupując u nas taką analizę dostajecie Państwo kompleksową zawartość poniższych danych:


Składowe badania:

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i badanie oleju przekładniowego jest podobne do badania oleju silnikowego.


Składowe badania:

1. Lepkość w 40 i 100st.C / wg. ASTM D445                 
2. Zawartość pierwiastków / wg. ASTM D5185          
3. Liczba kwasowa / wg. ASTM D664             
4. Badania zanieczyszczeń PQ (ścier metalowy,częstki metalu ilość i wielkość)
    PQ działa bardzo dobrze w przypadku urządzeń, w których głównym problemem jest zużycie metali żelaznych.

   Do tych typów urządzeń należą: układni przekładni, wał odbioru     mocy, łożyska silników kołowych, łożyska toczne,   

    sprężarki śrubowe, sprężarki tłokowe, silniki i pompy hydrauliczne zębate.
    Poniżej więcej informacji
5. Zawartość wody / Metoda Karla Fishera / wg. ASTM D6304C
6. Poziom utleniania i nitracji / więcej poniżej. / wg. ASTM E2412
7. Indeks lepkośc / wg. ASTM D2270
8. Dodatkowo Particle count /wg. ISO 4406/ czyli pomiar cząstek stałych, zabrudzenia typu np. kurz, piach itp. - badanie dodatkowo płatne nie wchodzące w skład standardowego badania oleju hydraulicznego. - więcej można przeczytać poniżej.

Ogólne badanie oleju silnikowego w tym pierwiastki jakie się wyodrębnia.
https://zmienolej.pl/pl/badanie-laboratoryjne/3652-badanie-laboratoryjne-oleju

Odnośnie badania nr. 4:
więcej można przeczytać tutaj:
Badania zanieczyszczeń PQ (ścier metalowy,częstki metalu ilość i wielkość)
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-pomiar-czastek-pq-pomiar-zanieczyszczen-srodka-smarnego-czastkami-zelaza

Odnośnie badania nr.6 :
więcej na ten temat można przeczytać tutaj:
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-utlenianie-oleju-i-stabilnosc-oksydacyjna

Odnośnie badanie nr. 8:
więcej przeczytać można tutaj:
https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/analiza-laboratoryjna-oleju-particle-count-czyli-badanie-poziomu-zabrudzwen-oleju

Badanie standardowe  160zł brutto z VAT.
Badanie z dodatkowym badaniem zanieczyszczeń - 276zł brutto z VAT.


- Żelazo

Blok silnika, głowica, koła zębate i łańcuchy rozrządu, zawory, popychacze zaworów, prowadnice zaworowe, wał korbowy, wałek rozrządu, wałek dźwigienek zaworowych, sworznie tłokowe, łożyska toczne (z chromem), pompa oleju, pozostałości ferrocenu, dodatek do paliwa do redukcji sadzy, rozróżnienie korozji od zużycia w oparciu o indeks PQ

- Chrom

Pierścienie tłokowe, łożyska wału korbowego, sworznie tłokowe, zawory wydechowe, uszczelki, tuleje prowadzące, chromowane części, Fe, Al, Cr są zwykle znajdowane razem z Si gdyż w większości zużycie poszczególnych elementów spowodowane jest przez pył (tłoki- Al, pierścienie tłokowe –Cr i cylinder- Fe)

- Nikiel

Składnik stopu zaworów wydechowych, prowadnice zaworowe, turbosprężarki, zębatki wysokiej wytrzymałości, łopatki turbiny, części takie jak elementy filtra mogą być pokryte niklem zamiast galwanizacji lub chromowania, składnik ciężkich olejów (z wanadem)

- Aluminium

Głownie z tłoków, obudowy pompy, chłodnic oleju, elementów przekładni, turbosprężarek, tulei prowadzących, łożysk ślizgowych, bloków cylindra silników aluminiowych (z krzemem), pyłu zawierającego boksyt (tlenek aluminium)

- Miedź (Copper)

Główny składnik mosiądzu i brązu, jako metal pochodzący od zużytych pomp olejowych, łożysk korbowodu, łożysk sworzni tłokowych, łożysk wałka dźwigienek zaworowych, zębatek ślimakowych z brązu, spiekanych hamulców i tarcz sprzęgła, skorodowanych chłodnic oleju, systemu przewodów i uszczelnień.

- Ołów (Lead)

Zwykle w połączeniu z obecnością cyny i/lub miedzi, łożyska korbowodu, prawie wszystkie powierzchnie pracy łożysk ślizgowych, połączenia lutowane wraz z cyną

- Cyna (TIN)

Często wraz z obecnością ołowiu (łożyska Babbitta) lub miedzi, ruchome powierzchnie łożysk korbowodu, wałka dźwigienek zaworowych, łożyska sworzni tłokowych, lut (mający w składzie Pb i Sn) w lutowanych elementach chłodnicy, składnik niektórych baz olejowych, dodatek płynów niepalnych

- Kadm (Cadmium)

Składniki łożysk ślizgowych narażonych na korozje, czasami również w intensywnie czerwonych pigmentach elementów plastikowych i farb.

- Srebro

Posrebrzane powierzchnie tarcia mocno obciążonych łożysk ślizgowych, jak w przypadku silników lokomotyw, pozostałości lutu srebrowego, srebro reaguje z cynkiem z dodatków

- Wanad

Składnik stopów stali chromowo-wanadowej w sprężynach zaworowych, tak jak nikiel jest składnikiem benzyny, produkt przedmuchów w silnikach pracujących na ciężkich olejach napędowych

12. Poziom zanieczyszczenia ppm

- Silikon
- Sód
- Potas

13. Metale inne jako produkty antyzużyciowe dodane do oleju

- Tytan
- Molibden
- Magnez
- Antymon
- Lit (Lithium)
- Bor
- Magnes
- Wapń
- Bar
- Fosfór
- Cynk

Próbkę oleju przepracowanego należy pobrać najlepiej poprzez wlew oleju cienkim plastikowym wężykiem i strzykawką, którą można zakupić w dowolnej aptece. Jeśli jest to utrudnione można pobrać olej z tzw. środkowego strumienia upuszczając nieco oleju hydraulicznego czy przekładniowego.

Olej powinien być pobrany do czystego pojemnika w którym nie było wcześniej innych zanieczyszczeń. Doskonale do tego nadają się np. pojemniki, które możemy zakupić w aptece.

Można również pobrać olej z miski olejowej, przekładni ale tak aby zawierał uśrednioną dawkę czyli nie pobierać z samego dna miski olejowej lub dyferencjału gdzie zbiera się najwięcej zanieczyszczeń.

My potrzebujemy od Państwa tylko plastikowy lub inny pojemnik do którego należy pobrać próbkę badanego oleju i taką próbke należy dostarczyć do naszej firmy własnym transportem ( własny, kurier, poczta, ).

Płacą Państwo tylko za analizę laboratoryjną.

Próbkę muszą Państwo dostarczyć do nas we własnym zakresie.

Po otrzymaniu próbki natychmiast ją dostarczamy do laboratorium.

Czas oczekiwania na wynik analizy wynosi ok. 24-48 godzin.

Po otrzymaniu próbki natychmiast wynik przesyłamy Panstwu na maila

Wraz z próbką potrzebujemy na kartce papieru takie informację jak:

- Z jakiego samochodu, silnika, przekładni pochodzi próbka np. skrzynia 6 biegowa VW Passat 2005r.

- Rodzaj oleju jaki jest zastosowany np. Millers TRX Synth 75W90 itp.

- Przebieg silnika, skrzyni np. 150 000km

- Przebieg na oleju badanym np. 15 000km

- Data zalania oleju oraz data pobrania próbki

- Ilość dolanego badanego oleju w trakcie danego przebiegu.

Przykładowa analiza wygląda jak poniżej.

Laboratorium z którego pochodzą wszystkie badania w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

Poniżej znajdą Państwo wynik przykładowej analizy.

Opinie

Napisz opinię

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

Badanie laboratoryjne oleju hydraulicznego i przekładniowego

Badanie oleju hydraulicznego to podstawowa i kluczowa metoda określająca jego stan fizyko-chemiczny i przydatność

do dalszego uzycia.

Napisz opinię

Inne produkty w tej samej kategorii: