Olej przekładniowy AMSOIL SAE 250 Severe Gear Racing EP Synthetic Gear Lube (SRTQT) 0.946L
- Syntetyczny olej przekładniowy do zadań specjalnych AMSOIL Severe Gear EP Synthetic Racing Gear Lube SAE 250
- Specjalna formuła Racing przeznaczona do ochrony mocno obciążonych układów różnicowych w zastosowaniach sportowych.
Preparat zalecany do stosowania w sportach motorowych, gdzie pożądana jest wyższa lepkość materiałów smarnych.
- Produkt zaprojektowany z myślą o szczególnie ciężkich warunkach eksploatacji.
- Zapewnia jeszcze lepsze rozprowadzenie warstwy smarnej w porównaniu z konwencjonalnymi olejami, redukując tarcie i utratę mocy.
- Najlepsza forma ochrony przed zużyciem, wżerami i rysami; dłuższa żywotność przekładni.
- Syntetyczny olej przekładniowy Amsoil Severe Gear EP 250 należy do materiałów smarnych klasy premium, zaprojektowanych specjalnie z myślą o zastosowaniach w sporcie.
- Został stworzony na bazie syntetycznych olejów o stabilnych właściwościach i przy zastosowaniu wysoce wydajnych dodatków, tak aby tworzyć wysoce wytrzymały film olejowy.
- Olej Severe Gear EP AMSOIL zapewnia lepsze rozprowadzenie w porównaniu z konwencjonalnymi olejami, redukując tarcie i nie dopuszczając do utraty mocy.
- Pokrywa powierzchnie ruchomych części metalowych łagodząc negatywny efekt ich wzajemnego tarcia.
- Działanie wzmacniają siarczki żelaza tworzące barierę ochronną na powierzchni elementów przekładni.
- Najlepsza forma ochrony przed zużyciem, wżerami i rysami; dłuższa żywotność przekładni.
Syntetyczny olej przekładniowy do zadań specjalnych Amsoil Severe Gear EP 250 jest specjalnie zaprojektowany z myślą o układach, w których występują wysokie wartości momentu obrotowego i mocy, gdzie na olej działa potężna siła odśrodkowa.
Dzięki adhezyjnym właściwościom preparat przylega do zębatek i łożysk dając maksymalną ochronę podczas silnego obciążenia wywołanego siłą odśrodkową gdzie koła zębate są zamontowane pod dużym kątem.
Olej przekładniowy Amsoil Severe Gear EP 250 zapewnia wyjątkową niezawodność i długą żywotność przekładni.
• Chroni przekładnie przy przeciążeniach i drganiach pochodzących od opon
• Zapobiega ściekaniu oleju przy wysokich prędkościach obrotowych
• Doskonale dociera do kół zębatych przekładni zainstalowanych pod dużym kątem
• Sprzyja chłodzeniu
• Chroni przed rdzą i korozją
• Przedłuża żywotność łożysk i przekładni
Zastosowanie oleju przekładniowego
- Oleje AMSOIL Severe Gear EP Synthetic SAE 190 i SAE 250 typu Racing są przeznaczone do zastosowań sportowych i tam, gdzie wydłużone okresy eksploatacyjne nie są korzystne.
- Olej AMSOIL Severe Gear EP jest doskonałym wyborem do zastosowań w trudnych warunkach eksploatacyjnych, tj. w wyścigach samochodowych, rajdach typu off-road, wyścigach po bezdrożach i ekstremalnych trasach, typu rock racing, rock crawling, itp., oraz dyscyplinach takich jak tractor pulling, wyścigach samochodów specjalnych funny cars czy dragsterów.
- Stosowanie zalecane również w przypadku samochodów ciężarowych i ciężkiego sprzętu, w warunkach zwiększonego obciążenia. Idealnie sprawdzi się w przekładniach różnicowych hipoidalnych i tam, gdzie wymagana jest wysoka lepkość oleju przekładniowego, API GL-5. Gdy wymagane jest zwiększone tarcie, stosuj dodatek AMSOIL Slip Lock.
- AMSOIL zaleca wymianę oleju w zależności od warunków. W przypadku wydłużonych okresów między wymianami oleju, AMSOIL zaleca kontrolę właściwości oleju.
Mieszanie oleju przekładniowego AMSOIL
Oleje AMSOIL Severe Gear EP Synthetic SAE 190 i SAE 250 typu Racing są kompatybilne z konwencjonalnymi syntetycznymi olejami przekładniowymi.
Jednakże mieszanie oleju AMSOIL z innymi olejami skraca okres przydatności oleju i pogarsza jego właściwości.
Dodatki olejowe, inne niż określone przez AMSOIL, nie są zalecane do stosowania z olejami AMSOIL.
Parametry techniczne oleju przekładniowego
Lepkość kinematyczna @ 100°C, cSt (ASTM D445)...............................47
Lepkość kinematyczna @ 40°C, cSt (ASTM D445).................................494,5
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270)........................................................151
Falex Procedure B (ASTM D3233) (failure load, lbf.). .............................3500
Punkt zapłonu°C (°F) (ASTM D92)........................................................210 (410)
Pour Point, °C (°F) (ASTM D97)..........................................................-24 (-11)
Test korozji miedzi (ASTM D130)..........................................................1B
Test 4 kulowy (ASTM D4172 @40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1hr) skaza, mm..0.43