Filtry (2456 products)

Producent:

Cena:

0,00 zł - 4 305,00 zł

Lepkość:

Specyfikacja:

Zgodność:

Baza:

Pojemność:

Forum zmienolej.pl

Opinie klientów

arrow_back
arrow_forward

Blog

arrow_back
arrow_forward
Który olej syntetyczny jest najlepszy jako olej silnikowy ?

Który olej syntetyczny jest najlepszy jako olej silnikowy ?

"Czy oleje silnikowe mogą być wytwarzane z glikoli polialkilenowych?"

Glikole polialkilenowe lub oleje PAG to rodzaj syntetycznej bazy olejowej. Coraz powszechniej stosowane syntetyczne oleje silnikowe zwykle nie są wytwarzane z tego rodzaju baz olejowych. Większość z nich to oleje na bazie polialfaolefin lub inaczej PAO, przy czym niektóre z nich to mieszanki olejów syntetycznych. Mieszanie olejów syntetycznych to skomplikowane zagadnienie, które zazwyczaj ma na celu ułatwienie ich połączenia z dodatkami. Nie znaczy to, że oleje PAG nie mogą być wykorzystywane do produkcji olejów silnikowych.

Przeprowadzono badania nad wykorzystaniem tego rodzaju olejów syntetycznych w produkcji wszystkich rodzajów olejów wykorzystywanych w przemyśle samochodowym, takich jak oleje przekładniowe i silnikowe. Wszystkie oleje syntetyczne wykazują szereg zalet. Najczęściej wykazują większą odporność na utlenianie i charakteryzują się dłuższą żywotnością.

W urządzeniach, które działają w ekstremalnych warunkach temperaturowych, oleje syntetyczne sprawdzają się doskonale, ponieważ z reguły mają wyższy indeks lepkości. Indeks lepkości jest miarą zmiany lepkości w zależności od temperatury. Im wyższa jest to wartość, tym mniejszy wpływ temperatury na lepkość.

Unikatowe cechy tego rodzaju olejów syntetycznych odróżniają je od innych olejów syntetycznych. Oleje PAG wykazują doskonałe właściwości smarne i charakteryzują się wysokim indeksem lepkości (zazwyczaj od 100 do 200, w zależności od składu). Posiadają także dużą stabilność termiczną i odporność na utlenianie. To przekłada się na ich dłuższą żywotność i funkcjonalność w zastosowaniach wysokotemperaturowych.

Wszystkie oleje syntetyczne posiadają również wady. Tego typu oleje syntetyczne znane są z niekompatybilności z olejami mineralnymi. Oleje PAG i klasyczne oleje mineralne niezbyt dobrze mieszają się, a w kontakcie ze sobą tworzą gęstą substancję. Nie tylko słabo mieszają się z olejami mineralnymi, ale również wykazują niezgodność z niektórymi polimerami i dodatkami. Oleje PAG mogą powodować puchnięcie lub kurczenie niektórych materiałów uszczelniających, doprowadzając do nieszczelności i / lub umożliwić przedostawanie się zanieczyszczeń do układu.

Przed zastosowaniem oleju PAG w urządzeniu (silnik, skrzynia biegów, układ hydrauliczny, itp.) należy upewnić się, czy wszystkie zastosowane materiały są ze sobą kompatybilne. Podobnie, jeśli system był wcześniej napełniony olejem mineralnym, powinien być przepłukany, aby usunąć cały olej, aby zapobiec wystąpieniu wyżej wymienionych problemów.

Chociaż oleje syntetyczne stają się coraz bardziej rozpowszechnione, różne ich rodzaje znajdują zastosowanie w różnych typach urządzeń. Chociaż oleje PAG nie są tradycyjnie stosowane do produkcji olejów silnikowych, są one powszechnie wykorzystywane w olejach chłodniczych, płynach hamulcowych i różnych olejach przekładniowych. Jednym z największych problemów podczas przechodzenia z oleju mineralnego na syntetyczny jest ich niekompatybilność. Należy zawsze o tym pamiętać.

    Zostaw komentarz