Specyfikacja API

Promocje

Aktualnie brak promocji.

Opinie

Bardzo fachowa obsługa rzetelna wyrozumiała dla klientów którzy chcą cos więcej wydobyć informacji niż jest to dostępne. Godne do naśladowania wśród innych sprzedawców podejście do klienta Polecam serdecznie ... Czytaj więcej

waldemar

Olej millers jest zdecydowanie najlepszym olejem jaki kiedykolwiek spotkałem. Charakterystyka pracy silnika, rozruch, dźwięk zdecydowanie poprawiły się na plus. Do tego fachowa pomoc powoduje, że polecę zarówno olej, jak i sklep, każdemu. ... Czytaj więcej

Bartek

Gorąco polecam oleje Amsoil i Millers ,to naprawdę oleje z górnej półki ,stosuję je w czterech samochodach i już wiem że nigdy ich nie zmienię ,ponieważ kultura pracy jest na nich więcej niż zadowalająca .A jeśli chodzi o fachowe doradctwo ze strony pana Piotra ,no tutaj tylko pozazdrościć ogromnej wiedzy na temat olejów.Polecam ... Czytaj więcej

Mirosław

Wbrew obiegowym opiniom po półsyntetycznym grubasie 10w60 zalałem to co zaleca producent 5w30. Po konsultacjach z Piotrem, Padło wtedy na AMSoil ASL 5w30 plus płukanka silnika. Ku pozytywnemu zaskoczeniu wszystko było na plus, spalanie spadło o 0,7 l na 100km. Rozruch zimnego silnika na mrozie nie stanowił teraz żadnego problemu, zupełnie jakby to było ...... Czytaj więcej

Piotr

Witam! Mieszkam w UK od 10 lat. Pierwszy raz zetknąłem się z olejami Millers tuż po przyjeździe do tego kraju. W chwili obecnej nie wyobrażam sobie zastosowania w moim aucie innego środka smarnego. Nie będę się specjalnie wypowiadał na ten temat bo zajęło by mi to kilka dni... Powiem krótko! Nie ma lepszego oleju silnikowego niż Millers.........................! ... Czytaj więcej

radek

Zmienolej.pl z czystym sumieniem moge polecic kazedemu kto szuka naprawde dobrego oleju. Z tak fachowa pomoca oraz oferta w zakresie olei silnikowych jeszcze sie nie spotkalem. Co do samych olei, Millers z kazdym nowym produktem przechodzi samych siebie. EE 10W40 sprawil ze kultura pracy silnika jest wyzsza. Pracuje teraz ciszej i rowniej. A co do zuzycia ...... Czytaj więcej

Przemek

Jak najbardziej polecam oleje millersa, bardzo fajnie wytrzymuja ostrzejsze traktowanie wyciszaja silnik i poprawiaja kulture pracy, obecnie jak dla mnie na chwile obecną millers nalezy do wyzszej polki olejow ... Czytaj więcej

si2wy

Witam zainteresowanych! Skoro tu zagladacie to to mozecie byc pewni!!!!! Profesjonalnego doradzwa! Fachowej obslugi, doskonalych produktow i co najwazniejsze szacunku dla klienta co niestety w naszym kochanym kraju nie zawsze jest norma! Pan Piotr i jego serwis na pewno potrakyuja was powaznie, profesjonalnie i UCZCIWIE !!! Polecam ZMIENOLEJ.PL z ...... Czytaj więcej

Arkadiusz

Witam. Moja opinia na temat oleju i płukanki AMSOIL. Do 14-nasto letniego Daewoo Tico mojej żony z przebiegiem 74 000 tyś km, który jezdził na oleju Statoil 10w40 zrobiłem płukankę AMSA i zalałem go olejem Signature Series 5w30. Moje wrażenia po zmianie to wyciszenie pracy silnika,równiejsza praca 3-y cylindry, Zmiany po jeżdzie testowej,luzniejszy ...... Czytaj więcej

Dariusz

Odkąd zalałem Millersa wiem, że do mojego Suzuki nie trafi inny olej. Silnik pracuje zdecydowanie równiej i chętniej wkręca się na obroty. Bez wahania mogę polecić te oleje każdemu, zwłaszcza, jeśli kocha swój samochód :) ... Czytaj więcej

Piotr

Newsletter

Specyfikacja API

Od ponad 75 lat API prowadzi badania nad rozwojem urządzeń dla przemysłu naftowego i petrochemicznego oraz opracowaniem standardów jakościowych. Odzwierciedlają one rozległą wiedzę branżową dotyczącą wszystkich jej elementów, poczynając od wierteł poprzez aspekty ochrony środowiska, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań inżynierii i praktyk oper...

Od ponad 75 lat API prowadzi badania nad rozwojem urządzeń dla przemysłu naftowego i petrochemicznego oraz opracowaniem standardów jakościowych. Odzwierciedlają one rozległą wiedzę branżową dotyczącą wszystkich jej elementów, poczynając od wierteł poprzez aspekty ochrony środowiska, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań inżynierii i praktyk operacyjnych oraz bezpiecznego wymienialnego sprzętu i materiałów. API autoryzuje ponad 500 standardów i zalecanych praktyk. Na tej stronie przedstawiamy najważniejsze standardy API dotyczące olejów silnikowych.

Więcej

Specyfikacja API 

Jest 394 produktów.

Podkategorie

  • API SH

    SH - Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące
           odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji. 
  • API SL

    Kategoria SL została stworzona w celu opisania olejów silnikowych stosowanych w roku 2001. Oleje silnikowe tej kategorii przeznaczone są do stosowania w typowych współczesnych i starszych silnikach benzynowych samochodów osobowych, SUV-ów, vanów, i lekkich samochodów ciężarowych, eksploatowanych zgodnie z  procedurami obsługowymi zalecanymi przez producentów. Oleje spełniające wymagania API SL zostały przetestowane według procedur American Chemistry Council (ACC) zgodnie z kodeksem kwalifikacji produktów (Product Approval Code of Practice) i mogą być stosowane w oparciu o wskazówki dotyczące wymiany oleju (API Base Oil Interchange) i wytyczne dotyczące lepkości (Viscosity Grade Engine Testing Guidelines). Mogą one być stosowane tam, gdzie zalecane jest stosowanie olejów kategorii SJ lub starszych.

  • API SJ

    Kategoria SJ została przyjęta w 1996 roku w celu określenia olejów silnikowych wprowadzonych po raz pierwszy w 1997 roku. Oleje silnikowe tej klasy są przeznaczone do stosowania w typowych silnikach benzynowych współczesnych i starszych, w samochodach osobowych, SUV-ach, vanach, i lekkich samochodach ciężarowych, eksploatowanych zgodnie z  procedurami obsługowymi zalecanymi przez producentów.
    Oleje silnikowe spełniające wymagania API SJ zostały przetestowane według procedur American Chemistry Council (ACC) zgodnie z kodeksem kwalifikacji produktów (Product Approval Code of Practice) i mogą być stosowane w opaciu o wskazówki dotyczące wymiany oleju (API Base Oil Interchange) i wytyczne dotyczące lepkości (Viscosity Grade Engine Testing Guidelines). Mogą one być stosowane tam, gdzie zalecane jest stosowanie olejów kategorii SH lub starszych.
  • API SM

    Oleje silnikowe kategorii SM została wprowadzona 30 listopada 2004
    Oleje kategorii SM mają zapewnić lepszą odporność na utlenianie, polepszoną ochronę przed osadami i zużyciem elementów w celu zapewnienia lepszych parametrów w niskiej temperaturze przez cały okres eksploatacji oleju. Niektóre oleje kategorii SM mogą również spełniać wymagania najnowszej specyfikacji ILSAC i /lub kwalifikować się do kategorii „Ekonomiczne”. Mogą one być stosowane tam, gdzie zalecane są oleje wcześniejszych kategorii API SJ i SL

  • API SN

    Oleje silnikowe kategorii SN została wprowadzona w październiku 2010 roku dla modeli z roku 2011 i starszych, zaprojektowana w celu polepszenia ochrony tłoków przed osadami powstającymi w wysokiej temperaturze,  zapewnienia lepszej kontroli szlamów oraz zgodności z uszczelnieniami. API SN wraz z Resource Conserving odpowiada normie ILSAC GF-5 łącząc osiągi API SN ze zmniejszonym zużyciem paliwa, ochroną turbosprężarki, zgodnością z systemami kontroli emisji spalin i ochroną silników pracujących na paliwach zawierających etanol w ilości do E85.

  • API CF-4

    Oleje silnikowe kategorii API CF-4 przeznaczone są do zastosowania w wysokoobrotowych czterosuwowych silnikach wysokoprężnych. Oleje silnikowe kategorii API CF-4 przewyższają parametrami kategorię API CE, zapewniając zmniejszone zużycie oleju i lepszą ochronę przed osadami na tłokach. Oleje te powinny być stosowane zamiast olejów kategorii API CE. Szczególnie nadają się do zastosowań w samochodowych ciężarowych, pracujących w warunkach drogowych i pod zwiększonym obciążeniem. W połączeniu z odpowiednią kategorią S, mogą być również wykorzystywane w silnikach benzynowych i silnikach diesla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, lub samochodów dostawczych, jeśli producent pojazdu lub silnika zaleca ich stosowanie.

  • API CF

    Oleje silnikowe kategorii API CF przeznaczone są do zastosowania w silnikach wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa i innych silnikach diesla, które wykorzystują szeroką gamę paliw, w tym paliwa o wysokiej zawartości siarki, np. ponad 0,5% masy. Efektywna ochrona przed osadami na tłokach, zużyciem i korozją łożysk zawierających miedź jest szczególnie istotna w tych silnikach, które mogą być zarówno wolnossące, doładowane oraz turbodoładowane. Oleje o tym przeznaczeniu są stosowane od 1994 roku i mogą być użyte, gdy zalecane jest stosowanie olejów kategorii API CD.

  • API CG-4

    Ta kategoria opisuje oleje silnikowe do stosowania w wysokoobrotowych czterosuwowych silnikach wysokoprężnych w warunkach zwiększonego obciążenia, eksploatowanych na drogach (0,05% masy siarki w paliwie) i poza (do 0,5% masy siarki w paliwie), Oleje silnikowe CG-4 zapewniają skuteczną ochronę przed osadzaniem depozytów na tłokach w wysokiej temperaturze, zużyciem elementów, korozją, pienieniem i osadzaniem sadzy, oraz wykazują odporność na utlenianie. Oleje te są szczególnie skuteczne w silnikach przystosowanych do wymogów norm emisji spalin z 1994 i mogą być również stosowane w silnikach, w których wymagane jest użycie olejów klasy API CD, CE i CF-4. Oleje te stosowania są od 1994 r.

  • API CH-4

    API CH-4 Silniki diesla eksploatowane w warunkach zwiększonego obciążenia.
    Oleje silnikowe tej kategorii są odpowiednie do wysokoobrotowych, czterosuwowych silników diesla zaprojektowanych z myślą o spełnieniu norm emisji spalin z 1998 roku i są specjalnie sformułowane do stosowania w silnikach diesla zasilanych paliwem, w którym zwartość siarki wynosi 0,5% masy. Oleje CH-4 przewyższają swoimi parametrami oleje spełniające wymagania API CF-4 i API CG-4 i mogą być skutecznie stosowane w silnikach, w których wymagane jest użycie olejów klasy API wspomnianych powyżej.

  • API CI-4

    API CI-4 Silniki diesla eksploatowane w warunkach zwiększonego  obciążenia
    Oznaczenie CI-4 wprowadzone zostało w celu określenia olejów spełniających parametry do stosowania w wysokoobrotowych czterosuwowych silnikach wysokoprężnych zaprojektowanych w celu sprostania normom emisji spalin z 2004, do stosowania od października 2002 r. Oleje te są skomponowane do stosowania we wszystkich silnikach diesla zasilanych paliwem o zawartości siarki wynoszącej maksymalnie 0,05% masy. Oleje te są szczególnie skuteczne w przedłużaniu trwałości silników, w których zastosowano układ recyrkulacji spalin (EGR) i inne systemy oczyszczania spalin. Zapewniają optymalną ochronę przed zużyciem elementów związane z korozją, gwarantują stabilność w niskich i wysokich temperaturach, charakteryzują się dobrym rozpraszaniem sadzy i zapobiegają osadom na tłokach, nie dopuszczają do zużycia rozrządu, zapobiegają zgęstnieniu na skutek oksydacji, pienieniu oraz utracie lepkości spowodowanej ścinaniem. Oleje silnikowe kategorii CI-4 przewyższają swoimi parametrami oleje spełniające wymagania API CH-4, CG-4 i CF-4, i mogą być skutecznie stosowane w silnikach, w których wymagane jest użycie olejów klasy API wspomnianych powyżej.

  • API CJ-4

    Oleje silnikowe w kategorii API CJ-4 została wprowadzona w 2006 roku do wysokoobrotowych silników czterosuwowych. Opracowana, w celu spełnienia standardów emisji spalin w warunkach drogowych z 2007 roku. Oleje kategorii CJ-4 są skomponowane na potrzeby stosowania w silnikach diesla zasilanych paliwem o zawartości siarki do 500 ppm (0,05% masy). Jednak stosowanie tych olejów z paliwem zawierającym więcej niż 15 ppm siarki może wpłynąć na trwałość systemu oczyszczania spalin i /lub długość okresów między wymianami oleju. Oleje CJ-4 skutecznie wpływają na trwałość układu kontroli emisji spalin, gdzie stosuje się filtry cząstek stałych i inne zaawansowane systemy oczyszczania. Oleje CJ-4 swoimi parametrami przekraczają kryteria olejów klasy CF-4, C-4, AH-4 i C-4

  • API CK-4

    Klasa CK-4 opisuje oleje przeznaczone do stosowania w wysokoobrotowych, czterosuwowych silnikach wysokoprężnych, opracowanych w celu spełnienia wymagań odnośnie emisji spalin określonych normą dla roku modelowego 2017 pojazdów eksploatowanych w warunkach drogowych, normy Tier 4 dla pojazdów i maszyn eksploatowanych poza drogami publicznymi, jak również dla silników wysokoprężnych z poprzedniego roku modelowego. Oleje te są przeznaczone do powszechnego stosowania we wszystkich pojazdach napędzanych olejem napędowym o zawartości siarki do 500 ppm (0,05% wagowo). Jednakże użycie tych olejów z paliwem o zawartości siarki powyżej 15 ppm (0,0015% wagowo) może wpływać na trwałość układu wydechowego i/lub odstępy między wymianami oleju. Oleje te są szczególnie skuteczne, z uwagi na pozytywny wpływ na trwałości systemów oczyszczania spalin, w przypadku jednostek wyposażonych w filtry cząstek stałych i inne zaawansowane systemy oczyszczania spalin. Oleje API CK-4 są opracowane tak, aby zapewnić lepszą ochronę przed utlenianiem oleju, spadkiem lepkości w wyniku ścinania i napowietrzania olejów, a także ochronę przed zatruciem katalizatora*, zablokowaniem filtra cząstek stałych, zużyciem elementów silnika, osadami na tłokach, pogorszeniem właściwości oleju w warunkach niskich i wysokich temperatur, oraz wzrostem lepkości spowodowanym nagarem. Oleje API CK-4 przekraczają kryteria dla olejów API CJ-4, CI-4 z CI-4 PLUS, CI-4 i CH-4 i mogą być stosowane do smarowania silników, które wymagają użycia olejów wymienionych klas API. Stosując olej klasy CK-4 z paliwem o zawartości siarki powyżej 15 ppm, należy zwrócić się o poradę do producenta silnika w celu uzyskania zaleceń odnośnie interwałów pomiędzy wymianami oleju.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 394 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 394 elementów